Pozdravljeni,
zanima me, če bom izpadla kot prevelik čudak, če ne grem na maturantski ples? Sem v tretjem letniku in sem začela malo razmišljat o vsem skupaj. Prvo kot prvo bom najverjetneje brez soplesalca, ne poznam pa nikogar zunanjega, ki bi ga lahko povabila. Potem se mi zdi to še nepotreben strošek, ker vem, da niti ne bom uživala, ne ljubi se mi kupovat obleke in rihtat za en večer. Maturantski ples mi praktično nič ne pomeni, ni to neka stvar zame. Saj imam super prijateljice, ampak se lahko družimo tudi izven šole. Ne vem, res se mi ne ljubi.
Bo to čudno? Skrbi me, da me bodo ljudje preveč obsojali, če ne grem. Pa še: kaj če me res kdo povabi, in ga bom mogla zavrnit?
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš nam glede maturantskega plesa, ki tvojo generacijo čaka v naslednjem šolskem letu. Praviš, da se ga ne želiš udeležiti, za kar naštevaš kar nekaj razlogov, ki pa jih spremljajo tudi določene skrbi.
Maturantski ples je lahko zelo lep dogodek, ki zaznamuje konec srednješolskega izobraževanja. Na njem se zberejo profesorji, celotna generacija dijakov in dijakinj in navadno tudi njihova družina. Je preplet druženja, zabave, plesa in tudi poslavljanja. Nekateri se tega zelo veselijo, drugi manj, nekaterim to pomeni ogromno, drugim, kot praviš sama, pa ne. V tem zagotovo nisi edina, čeprav se zdi da se trenutno tako počutiš. Takšni občutki in tudi negotovost so lahko zelo obremenjujoči, zato ti bom v nadaljevanju tega sporočila zastavila nekaj vprašanj skozi katera lahko, v kolikor bi to želela, še dodatno raziščeš določene vidike svojega razmišljanja. Nanje lahko odgovoriš  »pri sebi« ali pa v odgovoru na to sporočilo.
Omenjaš, da »najverjetneje ne boš našla soplesalca« - zakaj si takšnega mnenja? Je to velik del odločitve, da ne želiš na maturantski ples? Praviš tudi, da ne bi uživala – kaj meniš, da bi lahko bil razlog za to? Je kakšen del maturantskega plesa, ki se ga bi morda veselila? Nenazadnje pa lahko premisliš tudi o pogovoru s svojimi prijateljicami. Veseli me, da imaš super prijateljice in ob tej dilemi se lahko nasloniš tudi nanje. Je to nekaj kar ti bi lahko pomagalo?
Res je tudi povsem mogoče, da te bo kdo povabil na maturantski ples kot soplesalko in v kolikor se boš dokončno odločila, da na maturantski ples ne želiš lahko tej osebi to odkrito poveš. Ne boš dejansko zavrnila povabila, ampak pojasnila da razlog tiči v tem, da na maturantskem plesu ne boš plesala. Ponovno pa se lahko vprašaš kaj te pri tem najbolj skrbi.
Dotakniva pa se še vprašanja s katerim začenjaš in zaključuješ svoje sporočilo – »Bo to čudno?« Ponovno ti bom vrnila vprašanje – kritika s čigave strani te najbolj skrbi? Se zdi tebi to čudno in če da - zakaj?
Želim ti obilo uvidov v tvoje razmišljanje. Na voljo sem ti v kolikor se želiš dodatno pogovoriti še o katerem vidiku svojega razmišljanja.
Vse dobro,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)