Zdravo
Pišem v spoznanju, da nočem imeti otrok. Nikoli si z mulci nisem bila blizu in nobene želje po materinstvu nimam. Mislim da je naš svet grd in temačen v to okolje nočem nikogar roditi. Težave imam tudi z intimnostjo. Nikoli še nisem imela fanta in si ga tudi ne želim imeti. Prav tako sem še devica. Strah me je da sem zato izpadnik iz družbe in čudakinja. Prav tako imam duševno bolezen - shizofrenijo ki je ne želim predati naprej. Sam potek nosečnosti in rojevanja se mi gabita. Sem zato čudna?
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
preden karkoli odgovorim na vprašanje, ki ga zastavljaš na koncu svojega pisanja, bi morala vedeti ali je oseba s katero govorim odrasla ali še mladoletna.
Predvidevam, da gre za odraslo osebo, ki je najbrž že v psihiatrični obravnavi oz. na zdravljenju. Omenjaš namreč duševno bolezen shizifrenijo in očitno o tej bolezni že nekaj veš. Govoreč na splošno pa lahko rečem, da so vedno živeli ljudje, ki so si želeli imeti otroke in takšni, ki si jih niso. Tega ne moremo povezati s čudaštvom ali čim podobnim, ampak gre najverjetneje za posameznikove preference in v skladu s tem za lastno izbiro. Največkrat je želja po otroku povezana z osebo, s katero človek živi v nekem intenzivnejšem čustvenem (ljubezenskem) odnosu, včasih pa gre zgolj za željo po materinstvu, včasih tudi očetovstvu, ki ga človek želi izpolniti. Tekom življenja in glede na okoliščine, se človekove želje in preference tudi spreminjajo. Razumljiva pa je seveda tudi skrb glede bolezni in dednosti. Vsekakor predlagam, da se o svojih razmišljanjih in dilemah odkrito pogovoriš s svojim psihiatrom/psihiatrinjo.
Želim ti vse dobro.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka