Živjo! Imam en problem. Ne počutim se udobno v svojem telesu. Ni mi všeč moj izgled, postava, velikost, teža... V šoli me ne zafrkavajo glede tega, včasih pa zaradi oblačil in stila oblačenja. Poskušam ga spremeniti. Tudi kar se tiče glede fantov. Vsi se lepijo na moje sošolke, meni pa se zdi da sem preveč grda, debela ali kaj podobnega, da bi bila komu všeč. Nevem kaj naj storim, da se bom počutila bolje in bolj samozavestno ter da bom drugim všeč. Hvaležna bom za vsako pomoč.
sončk123
Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena, sončk123,
vesela sem, da si se oglasila in s svojo stisko obrnila na nas. Za začetek bi rada preverila, če te prav razumem: glavna težava, ki ti povzroča stisko, je tvoja telesna samopodoba, saj s svojim izgledom nisi zadovoljna in si želiš sprememb, zaradi katerih bi ugajala drugim. Imam prav?
Lahko razumem tvojo stisko, ki jo občutiš zaradi lastnega občutka neugajanja drugim in nezadovoljstva z lastnim telesom. V vsakem od nas namreč tli želja po tem, da bi bili sprejeti s strani ljudi okoli sebe, jim ugajali in da bi si bili všeč, da bi bili zadovoljni sami s teboj. To je nekaj popolnoma običajnega in razumljivega. Kadarkoli pa temu ni tako, smo užaljeni, jezni in vzroke za težave iščemo v sebi ali bolje rečeno na sebi: da je za to kriv naš videz (teža, postava, stil oblačenja itd.) in naše obnašanje.
To se je zgodilo tudi tebi in verjamem, da si se našla v zgornjih vrsticah besedila. Nisi zadovoljna s svojim videzom, stilom oblačenja in to želiš spremeniti, saj se ti zdi, da ostale okrog tebe to moti in da te ravno zaradi tega tudi nihče od fantov ne opazi. Lahko razumem, da vidiš rešitev v spremembi svojega zunanjega videza, a vendar moraš razmisliti o sledečem: boš zadovoljna s spremenjenim videzom, bo ta videz del tebe, se boš v novi koži dobro počutila, boš to ti in bo ta videz resnično predstavljal tebe? Če je odgovor da, potem je smiselno vložiti trud v spremembo, saj te bo ta osrečila, ker se boš v novi podobi dobro počutila zaradi sebe in ne ostalih. V kolikor pa si želiš spremembe samo zaradi tega, da bi bila sprejeta pri ostalih in jim ugajala ter bi imela občutek, da te bo kakšen fant opazil, pa te sprememba najverjetneje ne bo osrečila, saj se v svoji koži ne boš dobro počutila, ogromno truda boš vložila v to, da boš zaželena in všečna ostalim, kar pa ne bo dobro zate, saj se boš ves čas morala pretvarjati - ne boš ti; ti kot edinstvena oseba, oseba s podobo, v kateri je tebi prijetno in predstavlja tebe kot edinstveno in neponovljivo bitje.
V kolikor pa si s svojim videzom resnično nezadovoljna zaradi sebe in si želiš spremembe zato, ker se boš boljše počutila (brez ozira na vse ostale), pa je smotrno razmisliti o tem, kaj bi lahko spremenila. Načinov je več. V kolikor je tvoja teža prekomerna, se lahko pričneš ukvarjati s kakšnim športom, aktivnostjo, da boš povečala svojo fizično aktivnost, s pomočjo katere boš lahko izgubila kakšen kilogram. Glede stila oblačenja pa je tako: vsak posameznik ima razvit določen stil, ki je zanj značilen, na splošno pa v družbi veljajo določene smernice, kaj je v danem obdobju "moderno". K temu stremijo tudi trgovine z oblačili, pomagaš pa si lahko tudi z opazovanjem ostalih vrstnikov okoli tebe, da boš ugotovila kaj je tisto, kar ti je všeč.
Sporočam pa ti tudi eno dobro vajo, vezano na samopodobo, ki jo lahko nekaj časa izvajaš in boš videla, če ti bo kaj pomagala. Večkrat dnevno se postavi pred ogledalo in se poglej. Vedno skušaj najti kakšno lastnost, s katero si na svojem telesu zadovoljna (prepričana sem, da boš vedno kakšno našla) in si reči: lepa sem in posebna, nihče nima točno takšnih lastnosti kot jaz in zato sem edinstvena. Morda se ti zdi vaja nesmiselna, a vendar je vredno poskusiti, saj si prav ti tista, ki lahko vplivaš na to, kakšno boš imela izoblikovano podobo o sebi.
Še enkrat pa bi rada poudarila in te spomnila, da si individum - dekle, ki je edinstveno in da ti nobeno dekle ni enako. Posebna si takšna, kot si, z vsemi svojimi lastnostmi in takšno te bodo v življenju ljudje okrog tebe sprejemali, spoštovali. Vsak od nas pa je s kakšnim delom svojega telesa ali lastnostjo nezadovoljen, a vendar kasneje spozna, da je prav zaradi tega drugačen od ostalih in zato poseben. Prav je, da delaš v smeri, ki te bo vodila k lastnemu zadovoljstvu in dobremu počutju - le ti veš, kaj je tisto, kar bi te osrečilo, pri tem pa upoštevaj, da se moraš v lastni koži dobro počutiti in da je to bolj pomembno od tistega, kar menijo ostali. Tisti, kateri te spoštujejo, imajo radi, te bodo sprejeli takšno, kot si.
Želim ti vse dobro na tvoji poti in te lepo pozdravljam,
Anja Knez, mag. psihologijeCitiraj