Vsebina je skrita.
• Uredništvo
Uredništvo
Dragi uporabnik / draga uporabnica.
Ker z dnem 1. 3. 2022 odpiramo novo spletišče To sem jaz, te obveščamo, da v kolikor danes ne boš prejel/a odgovora s strani svetovalca, bo tvoj odgovor objavljen na novem spletišču.
Prosim če si za lažje iskanje tvojega odgovora v novem spletišču v ta namen shraniš naziv uporabniškega imena oz. / ali ime vprašanja.
Lepo te pozdravljamo iz uredništva.
• Uredništvo
Živa Goter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Najprej naj te pohvalim, da si se s svojo stisko obrnila na nas. S tem si naredila prvi korak! Žal mi je, da doživljaš tako močne občutke in se srečuješ s takšnimi težavami. Zapisala si, da se že kar nekaj časa soočaš z depresijo. So obdobja, ko se počutiš bolje in obdobja, ko je razpoloženje znižano. Poleg tega navajaš še težave z nizko samopodobo. Pogosto se primerjaš z drugimi in se spoznavanju novih ljudi raje izogneš. Veliko razmišljaš o preteklih dogodkih in o tem kako bi nekatere stvari storila drugače. Želela bi spremeniti mišljenje o sebi in na svet gledati bolj pozitivno.
Depresija je zelo pogosta čustvena motnja, ki se kaže na različne načine, vselej pa vpliva na človeka v celoti – na njegovo razpoloženje, počutje, mišljenje in vedenje. Pogosto jo spremlja nizka samopodoba in izguba zanimanja/veselja do sicer prijetnih dejavnosti.
Na naše razpoloženje, čustva, vedenje in telesne reakcije zelo pomembno vplivajo naše misli. Včasih nam ne dajo miru in o določenih stvareh, ki so se zgodile ali nas čakajo v prihodnosti neprestano premlevamo. Če so te misli negativne potem izzovejo neprijetna čustva (jeza, žalost, strah), vedenje (npr. umik iz družbe) in telesne odzive (npr. potenje, rdečica, hitro dihanje…). Zato je pomembno, da te misli prepoznamo in nanje vplivamo. Lahko jih čisto malce preoblikujemo. Na primer, če je misel pred izpitom: »Zagotovo mi ne bo uspelo.«, si raje rečemo: »Veliko sem se učila, prepričana sem da se bom dobro odrezala.« Ob takšni misli ne bomo tako tesnobni, kar bo izzvalo veliko boljši odziv in posledično rezultate. Lahko pa misli preusmerimo, npr. poslušamo glasbo, pokličemo prijatelja, se odpravimo na sprehod ipd. Tako se izognemo pretiranemu premlevanju naših misli.
Pri depresivnem razpoloženju zelo pomaga tudi, da se aktiviramo, torej da počnemo stvari! Poskusi si organizirati dan tako, da bo čim bolj zapolnjen. Lahko si pišeš dnevnik ali zastaviš dnevne cilje. Ne pozabi na hobije in stvari, ki te veselijo ter seveda na druženje s prijatelji. Na koncu dneva se pohvali za stvari, ki so ti uspele.
Vsak posameznik je drugačen, edinstven. Tudi ti si edinstvena, saj ti ni nobeno dekle enako. Posebna si z vsemi svojimi lastnostmi, ki te bogatijo in te bodo spremljale skozi celo življenje. Vsak izmed nas je s kakšnim delom svojega telesa ali lastnostjo nezadovoljen, a vendar je prav zaradi tega poseben, saj je drugačen od ostalih. Pomembno je, da se zavedamo teh minusov in jih sprejmemo, saj so normalni in jih ima vsak. Še pomembneje pa je, da se vprašamo, kaj nas dela edinstvene, kaj pri sebi cenimo, kaj imamo radi in na kaj smo ponosni (lastnosti, vedenja, izkušnje, kaj nam gre dobro od rok…). Poskusi pozornost preusmeriti na svoje pozitivne vidike, prepričana sem, da jih lahko prepoznaš kar nekaj! Samopodobo lahko izboljšamo z zaupanjem vase, da napake obrnemo v izkušnje, se spoštujemo in sprejemamo samega sebe, na dogodke gledamo kot priložnosti in izzive. To pomeni tudi, da se naučimo vzpodbujati in pohvaliti samega sebe in druge. Pomembno je, da delamo v smeri, ki nas bo vodila k lastnemu zadovoljstvu in dobremu počutju. Le ti veš kaj je tisto, kar bi te osrečilo, zato je pomembno da se v svoji koži dobro počutiš in temu stremiš. To je bolj pomembno od mnenja ostalih. Prenehaj se primerjati z drugimi ali z idealno podobo. Primerjaj se sama s seboj, da oceniš svoj napredek in si postaviš nove cilje oz. izzive. Tisti, kateri te spoštujejo in te imajo radi, te bodo sprejeli takšno kot si.
Na tem mestu, bi ti predlagala eno izmed vaj, vezano na samopodobo, ki jo lahko nekaj časa izvajaš in boš videla, če ti bo kaj pomagala. Večkrat dnevno se postavi pred ogledalo in se poglej. Vedno skušaj najti kakšno lastnost, s katero si na svojem telesu zadovoljna in si reči: lepa sem in posebna, nihče nima točno takšnih lastnosti kot jaz in zato sem edinstvena. Vem, morda se sliši vaja malce smešna ali nesmiselna, vendar je vredno poskusiti. Ti si tista, ki lahko vplivaš na izoblikovanje podobe o sebi.
Zapisala si, da težave, ki jih opisuješ trajajo že kar nekaj časa, zato bi bilo dobro, da se obrneš na strokovno pomoč in se pogovoriš z nekom, ki ti bo pomagal pri spoprijemanju z opisanimi težavami. To, da se z nekom pogovorimo lahko resnično pomaga. Lahko poiščeš pomoč v bližnjem zdravstvenem domu, ki ima Center za duševno zdravje odraslih ali obiščeš www.posvet.org, kjer boš našla brezplačne svetovalnice za psihološko svetovanje Posvet. Teh je po Sloveniji več, zato je najboljše, da pogledaš, katera ti je najbližja in stopiš v kontakt z njimi.
Če ti lahko še kako pomagam, si vedno dobrodošla, da se ponovno oglasiš. Želim ti vse dobro na tvoji poti in te lepo pozdravljam.
Živa Goter, dipl. biopsihologinja, mag. psihologije