Hej mene zanima kako lahko najdem npr stanovanje stara sem 17 marca bom 18 in sem v prvem letniku sedaj v drugem srednje sole rabim najti stanovanje saj se pri nas dogaja prevec kreganja oz stvari da velikokrat se ne da ne ucitit niti spati doma saj je prevec hrupa ,nasilja ali pa kreganja nimam sluzbe razen pocitnisko delo temvec res nujno rabim nekam da si lahko pridobim dobro solanje ne zelim pa iti v dom oz skupine oz da bi kdo vedel za te tezave saj imamo z csdjem ze veliko tezav ter ne zelim da bi se starsu oz sorojencem bilo nato tudi treba v dom zaradi problemo ker si oni tega ne zelijo prosim vam ce kdo ve kaj lahko naredim?
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Žal mi je, da se doma soočaš s takšno situacijo. Iz tega, kar si napisala, je razvidno, da si v zelo težkih okoliščinah, hkrati pa razmišljaš odgovorno o svoji prihodnosti in šolanju.
Ker si še mladoletna, samostojni najem stanovanja brez rednih prihodkov žal v praksi skoraj ni izvedljiv. Večina najemodajalcev zahteva polnoletnost in redne prihodke.
Če je doma prisotno nasilje, stalni prepiri ali se ne počutiš varno, je pomembno, da v tem ne ostaneš sama. Razumem tudi tvoj strah, da bi se stvari zapletle zaradi preteklih izkušenj s CSD. Vendar namen strokovnih služb ni kaznovanje družine, ampak predvsem zaščita in iskanje rešitev, ki so zate najbolj primerne. To še ne pomeni, da bodo tvoje sorojence avtomatično odpeljali v dom.
Predlagam, da se najprej obrneš na eno odraslo osebo, ki ji zaupaš – na primer šolsko svetovalno delavko, razredničarko, psihologinjo ali drugo zaupanja vredno osebo. Skupaj lahko raziščete možnosti, kako ti pomagati, da boš lahko nadaljevala šolanje v miru. Morda je opcija tudi ta, da se čez teden umakneš v dijaški dom oziroma se skupaj staršema dogovoriš, da kakšne dneve preživiš pri babici, dedku.
Sicer nisi napisla kakšne vrste nasilje doživljaš, vendar vedi, da se to ne sme dogajati. Če bi se doma kadarkoli počutila neposredno ogroženo ali bi bilo nasilje hudo, pokliči 113 ali pojdi k sosedom, sorodnikom ali drugi odrasli osebi, ki ji zaupaš.
Nisi dolžna vsega reševati sama. Obstajajo možnosti pomoči in ljudje, ki ti lahko pomagajo poiskati rešitev, pri kateri bo v ospredju tvoja varnost, šolanje in dobrobit.
Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja