nikjer se ne pocutim varno, ceprav se z druzino zlo dobro razumemo, a mam hude samomorilne misli, rabim it v bolnico nujnoo predno se res do konca porezem... kako in kje zacet? prosim za hitr nasvet nujno res!! hvala lepa in lepo se imejte
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena,
tvoje vprašanje smo posredovali svetovalki, ki bo nanj v kratkem odgovorila.
Ker je videti, da si v hudi stiski, ti najprej pošiljamo nekaj naslovov, kjer lahko hitro prejmeš podporo in strokovno pomoč. Seznam vseh virov pomoči najdeš na naši spletni strani.
Kadar je stiska zelo huda, pa je priporočljivo, da se takoj obrneš na:
Dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalno službo (112).
Urgentno psihiatrično ambulanto v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani (Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana)
Ordinacijski čas: od ponedeljka do petka, od 8.15 do 14.45.
Telefon: (01) 4750 685 - od 8. do 12. ure
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-izvenbolnisnicno-psihiatrijo/
Enoto za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani (Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana)
Telefon: (01) 5874 955 ali (01) 5874 942
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-mentalno-zdravje/enota-za-adolescentno-psihiatrijo/
Ni potrebno, da si v svoji stiski sama, zato te podpiramo, da čim prej izbereš enega od možnih virov pomoči.
Uredništvo.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Iz napisanega se čuti, da res nujno potrebuješ pomoč, zato sem zelo vesela, da si nam pisala in prosila za nasvet ter informacije.
Nasveti z uredništva so tvoja najhitrejša možnost; ker si polnoletna, pa lahko pokličeš tudi v urgentne ambulante vseh psihiatričnih bolnišnic v Sloveniji (odvisno od kod prihajaš in kaj ti je najbližje).
Na voljo so naslednji psihiatrični oddelki:
Oddelek za psihiatrijo Maribor – UKC Maribor (02 321 11 33),
Psihiatrična bolnišnica Ormož (02 741 51 00),
Psihiatrična bolnišnica Vojnik (03 780 01 00),
Psihiatrična bolnišnica Ljubljana – Polje (01 587 21 00),
Psihiatrična bolnišnica Idrija (05 373 44 00),
Psihiatrična bolnišnica Begunje (04 533 52 00).
Te psihiatrije imajo 24-urno odprto ambulanto za nujne primere, lahko pokličeš ali prosiš koga od domačih, da te pelje na nujni psihiatrični pregled. S sabo vzemi najnujnejše stvari, ker boš še isti dan hospitalizirana, tam boš ostala, dokler se ti stanje ne izboljša. Najnujnejše stvari so:  osebna izkaznica, zdravstvena kartica, telefon, polnilec, osnovni higienski pripomočki, kot so ščetka, zobna pasta, kozmetika, spodnje perilo, nogavice in kak kos oblačila. Ne skrbi, če kaj pozabiš, ker ti lahko domači naknadno vse pripeljejo in ker imajo v bolnici vse, kar je nujno potrebno.
Glede na tvoje nujno stanje, bi te prosila, da ostaneš v bližini staršev, sploh če se dobro razumete. Če je možno, jim zaupaj svojo stisko, čeprav se ti zdi, da jih ne bi želela obremenjevati. Vsak starš bi raje do neskončnosti pomagal svojemu otroku, kot pa ga izgubil zaradi samomora. Prosim, obrni se nanje ali na kakšno prijateljico, zares nujno je, da je v takšnem počutju nekdo s tabo, da se ne počutiš samo.
Draga mladostnica, pomoč resnično obstaja, prav tako veliko virov pomoči. Prosi kogarkoli od tvojih, da pokliče na zgornje številke ali te pelje v najbližjo psihiatrično bolnišnico. Tam boš nemudoma dobila pomoč. Če tega ne zmoreš, pokličite na 112, pa te bodo reševalci varno prepeljali v bolnico.
Vedi, da v tem nisi sama, da je veliko možnosti za izboljšanje, ki jih je v tako globoki stiski težko videti, še manj pa čutiti. Poskusi izkoristiti vse vire pomoči, ki ti pridejo prav, najdeš jih na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/ Uporabiš lahko tudi nujne telefonske linije. Glede na tvoje počutje, bi ti najbolj priporočala TOM telefon (116 111).
Želim ti vse dobro, pa upam, da čimprej najdeš pomoč zase.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije