Živjo
Gledam se v ogledalo in vidim grdo račko. Očala, mozolji, močnejša postava. Nič čudnega, da nimam fanta, če sem pa takšna. Rada bi bila miss Slovenije ali pa bi šla na kakšno lepotno tekmovanje, ampak sem preveč običajna. Rada bi bila kot Džejla Ramovič. Nič čudnega, da se je pevec Bojan zaljubil vanjo. Rada poslušam Joker out. Nisem dekle iz naslovnice. Kako naj postanem labodka?
• We
Wendy6
Pozdravljena.
Žalosti me, ko berem tvoj zapis. Vedi, da ni vse v zunanjosti. Pomembna je notranjost, kakšen človek si. Vem, da je to lažje napisati, vendar vedi, da nekomu boš všeč takšna kot si.
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si tako iskreno delila svoje občutke. Vsak izmed nas si želi pripadati, biti nekomu pomemben in se v svoji koži počutiti dobro. To je ena tistih tihih, človeških želja, ki nas povezuje bolj, kot se morda zavedamo.
Pišeš, da se v ogledalu tvoj pogled ustavi predvsem na stvareh, ki ti pri sebi niso všeč – na koži, postavi, očalih. Čeprav se zdi, kot da te stvari določajo, kako lepa si in koliko si vredna, pa so v resnici le del tvojega trenutnega videza in ne tega, kdo si. Koža in telo se skozi življenje spreminjata, očala pa lahko poudarijo poteze obraza in človeku dajo poseben čar.
Džejla je lepa na svoj način, toda njena lepota ne izključuje tvoje. Primerjati se z javno podobo, ob profesionalni osvetlitvi, ličenju, skrbno izbranih oblačilih in pogosto tudi obdelavi fotografij, je bitka, v kateri nihče ne more zmagati. Lepota ni tekmovanje. Ima nešteto obrazov in vsak od njih nosi svojo zgodbo.
Prav tako pa ogledalo ne pokaže naših drugih vrlin, kot so prijaznost, toplina, smisel za humor, ali tega, kako se ljudje počutijo ob nas. Ne pokaže našega poguma, sanj in vsega, kar smo že prestali. Prav te stvari so pogosto tiste, zaradi katerih postanemo v očeh drugih zares lepi.
To, da trenutno nimaš fanta, ne pove ničesar o tvoji privlačnosti. Pove le, da še nisi srečala pravega človeka – takšnega, ki bo videl vse, kar nosiš v sebi. Prava oseba ne bo iskala popolnosti ali podobe iz revije, ampak nekoga, ob katerem se bo počutila sprejeto in varno.
Ne pozabi, da tudi labod nekoč ni vedel, kako visoko lahko poleti. Ni se rodil z vsemi odgovori in ni čez noč postal to, kar je danes. Tudi človek potrebuje čas, da spozna svojo lepoto, svojo moč in vrednost. Sprejemanje sebe je pot – včasih je počasna, včasih polna dvomov, a vredna vsakega koraka.
Ni ti treba postati Džejla, da bi bila lepa. Svet že ima eno Džejlo. Ima pa tudi samo eno tebe.
In nekega dne boš morda ugotovila, da si ves čas iskala nekaj, kar si že nosila v sebi.
Želim ti vse dobro,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)