Pozdravljeni, imam skoraj 20 let in nimam volje za nic ze zelo dolgo, morda 10 let ze. Vceraj sem imela priloznost opazovat ljudi v parku... Vsi veseli, zadovoljni, nic jim ni tezko (npr se igrati z otroki ipd), jaz pa komaj diham. Pac, dejansko je tako. Doma nimam volje za nic, faks sem sedaj dala malo na pavzo, oz je samo se par izpitov, ki jih bom delala kasneje konec junija in avgusta (sem vecinoma pa tako in tako ze opravila s kolokviji). Nimam volje si skuhat, pospravit, skratka ziveti. Sedaj sem doma pri starsih in mi je se tezje, saj sem omejena z vsem,ker jih moti vse kar pocnem, se tisto malo kar pocnem. Ker pac vseeno ne morem biti lacna pa sem prisiljena skuhati vsaj testenine.
Zanima me od kje ljudem toliko energije za vse opravke? A to moras bit take narave, ne razumem? Jaz bi samo spala oz ne delala nic. Drugace pa sem bolj samotarska oseba nimam prijateljev, fanta, itd. Pa se ne prevec dobrih odnosov doma.
Zelela bi si biti kot so vecinoma drugi ljudje, polna energije. In ne morem. Ze zelo dolgo, je pa vedno slabse. Pa nasploh sem zelo zalostna, ni veselja v meni cisto nic.
Ce imate kak nasvet kako naj se spravim k volji, bo dobrodoslo.
A mislite, da ce bi jemala antidepresive, bi bila taka kot si zelim, se pravi polna energije, vesela itd?
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Smarnica10!
Iz zapisa lahko razberem, da si v precej veliki stiski. Zdi se ti, da nimaš energije, komaj si kaj skuhaš, saj moraš, nimaš energije tudi za pospravljanje in kar je bilo najtežje prebrati tudi ne za življenje. Žal mi je, da se tako počutiš. Si se poskusila o svojih občutkih že s kom pogovoriti? Toplo bi ti priporočala, da poskusiš poiskati strokovno pomoč (nekatere vire pomoči lahko najdeš tukaj) še posebej zato, ker praviš, da je zadnje čase slabše. Strokovnjak, bi ti lahko pomagal raziskati zakaj se tako počutiš, kaj tiči v ozadju pomanjkanja energije in kako lahko narediš postopne korake v smeri izboljšanja tvoje situacije, tvojega počutja. Tvoje počutje ni nerešljivo, ampak ga lahko izboljšaš, če si to želiš in če se za to potrudiš.
Jaz ti tukaj v okviru odgovora v spletni svetovalnici ne morem ponuditi tako poglobljene pomoči, ki ti jo lahko strokovnjak s srečanji v živo. Lahko pa ti dam en nasvet, ki ti mogoče ne bo najbolj všeč, ampak vseeno ni nič manj dobronameren in koristen. Ne glede na to, kako težek dan imaš, je pomembno, da vsak dan narediš nekaj dobrega za sebe, nekaj kar te veseli. Na primer kljub temu da čutiš, da nimaš energije, zberi zadnje moči in pojdi na sprehod, beri knjigo ali karkoli drugega, kar rada počneš ali si včasih rada počela. Tudi če je to 10 minutni sprehod ali nekaj strani knjige, je to dobra stvar, na katero si lahko ponosna. Tudi, če se ti ne da počistiti, zberi moči in počisti vsaj malo. Zraven si lahko zavrtiš tudi glasbo, da bo čiščenje zabavno. Razumem, da bo težko zbrati moči in se motivirati za aktivnosti, ampak jaz verjamem, da to zmoreš. Tvoje počutje se ne bo izboljšalo samo od sebe, ampak se moraš za to aktivno potruditi. Prav tako se žal ne bo izboljšalo iz danes na jutri, ampak bodo potrebni manjši korak, pri čemer je čisto vsak pomemben.
Sprašuješ, če bi bila bolj vesela, če bi jemala antidepresive. Res je, da antidepresivi izboljšujejo razpoloženje, vendar ima vsako razpoloženje, tudi tvoje, nek vzrok. Antidepresivi so dobri v razreševanju simptomov, ne pa dejanskega vzroka problema. Zato je vsekakor psihoterapija za dolgoročnejše razreševanje težav pomembnejša. Za dolgoročnejši učinek je pomembno, da se sama naučiš spopadati s svojimi težavami, s svojim razpoloženjem, kar vsekakor ni enostavno, je pa zelo zelo koristno.
Želim ti vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije