Pozdravljeni!
Sploh ne vem kje naj začnem, Znašla sem se v stiski in grozno mi je. Nimam več upanja za nič, nad veliko stvarmi sem obupala nič mi več ne gre. Ker se mi ne uresničujejo želje sem čisto obupana in imam v glavi tisto, da sem nesposobna, da se mi ne bo nikoli nič uresničilo, da se naj že sprijaznim. Moje upanje je odšlo. Zaradi pretiranih skrbi sem dobila anksioznost, ki mi jo je diagnosticirala prsihologinja in vse mi gre narobe z življenju! Moja največja želja je, da bi si ustvarila družino, ko bom odrasla pa imam v glavi, da bom neplodna, ker imam simptome endometrioze. Grozno mi je, ker npr. ena moja prijateljica je bila čist pod stresom, da ne bo sprejeta v srednjo šolo itd. in mi je vsak dan sitnarila in jaz sem ji dajala upanje in ji pomagala in ugotovila je, da bo sprejeta. Zdaj sem postala čisto obupana, ker me skrbi, da jaz ne bom sprejeta v srednjo šolo, ker me vsi strašijo, da je ta srednja šola v katero si želim težka itd. ta prijateljica mi je tudi vsak dan tožila kako nima fanta, da bi rada fanta in ga je čudežno dobila. Jaz si ga tudi želim, pa sem cela depresivna, ker imam tako smolo. Zakaj imajo drugo takšno srečo jaz pa nesrečo. Zaradi stresa in anskioznih misli se spopadam tudi v paničnimi napadi in bila sem že čisto izgorela, zaradi stresa sem si pokvarila prebavo in vse mi gre narobe! Nihče mi več ne daje upanja na vse gledam slabo nad vsem sem obupala grozno mi je pred zvezki čez vikendi sedim po več ur, ker si želim samo priti na srednjo šolo na koncu sem tako  izčrpana, da ne morem niti več svinčnika prijeti in čisto sem obupana.
• Uredništvo
Maja Roškar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si nam pisala. Prebrala sem tvoje pismo. Kot berem, se ti je nabralo zelo veliko stvari. Predvsem pa tesnobe in negativnih misli, ki te razžirajo in vplivajo na tvoj vsakdan. Predstavljam si, da je to zelo naporno. Da ti jemlje življenjsko energijo. Kot si celo sama zapisala imaš občutek, da si nesposobna in da imaš v življenju samo nesrečo. Praviloma se zgodi, da ena tesnobna misel generira drugo in pojavi se začaran krog, v katerem ne vidimo nič lepega, nič dobrega zase. Iz tega kroga je zelo težko zbežati, ker se nam misli kar same vsiljuje in jih ne moremo kontrolirati. Pa bi morda vseeno poskusila najti kaj dobrega pri sebi, v čem si dobra, kaj te zanima, kaj rada počneš ali kaj si včasih rada počela? Ti lahko pri tem kdo pomaga? Na primer starši, kakšna prijateljica, kdo ki te razume in mu zaupaš. Pogosto se namreč zgodi, da sami v tesnobnem stanju težje razmišljamo o pozitivnih vidikih našega življenja. Kot da smo zaslepljeni in vidimo le črno. Pišeš tudi, da nimaš več nobenega upanja in si čisto obupana. Skrbi me zate.
Želela pa bi ti sporočiti spodnje štiri stvari, prosim zapomni si jih (lahko si jih kam zapišeš in jih večkrat prebereš):
1.   Nisi sama. Zelo veliko ljudi se bori z občutki manjvrednosti, nesposobnosti in tesnobnostjo. Tesnobnost, anksioznost postaja ena najbolj pogostih težav v duševnem zdravju, pri mladih in odraslih.
2.     Nisi nesposobna, le trenutno te tesnoba ovira, izčrpava in ti ne dovoli da bi bila uspešna in da bi izrazila vse svoje potenciale.
Tesnoba nisi ti, to je trenutno stanje, ki bo minilo. Ne bo vedno tako. Zaradi tesnobe nisi slab človek. Potrebuješ le nekaj časa in pomoč/terapijo.
3.     Pomoč obstaja. S pravo terapijo (najbolj pri tem pomaga kognitivno vedenjska terapija) se lahko tesnobne in negativne misli zelo omili, tako da so sčasoma manj močne in jih je manj. Da pa se tudi naučiti kako z njimi živeti, kako na njih gledati drugače, tako da niso več tako vseobsegajoče.
Rada bi te pohvalila, saj kot si zapisala, obiskuješ psihologinjo. Bi se lahko z njo pogovorila glede tega kako si? Bi se lahko kar sedaj naročila k njej? Prosiš jo lahko tudi, če te lahko naroči k kakšnemu kognitivno vedenjskemu terapevtu.
Glede endometrioze pa predlagam, da se pogovoriš s svojo ginekologinjo, ki ti bo znala povedati več o tem, kaj tvoje stanje pomeni za plodnost.
Prosim piši nam še. Zanima nas kako boš v naslednjih dneh.
Čim manj tesnobe ti želim.
dr. Maja Roškar, univ. dipl. psihologinja