Dober dan. Imam težavo in rada bi dala to breme iz sebe. Meni je tako grozno težko, da se preveč smilim sama sebi ne vem kaj naj naredim. Vedno bolj izgubljam upanje za vse, vse mi gre narobe v življenju, trpim in ne vem kaj naj. Izgubljam upanje za svoj supeh v življenju, da bom kdaj srečna, da bo imela družino, da se mi bo kdaj karkoli uresničilo, da bi živela v hiši. Preprosto sem izgubila vse svoje upanje in obupala nad sanjami. Občutek imam, da se življenje norčuje iz mene in da me postavlja pred ovire pred katerimi izredno trpim in bi jokala cele dneve in noči. Živim v najgršem bloku v vasi in imamo tako malo stanovanje, da se že starša pritožujeta in tega ne morem več polsušati! Moje sanje so, da bi živela v hiši ampak že celo življenje v tem grdem  bloku, grozno mi je, ker so poleg našega bloka NOVE MODERNE HIŠE in noče več ven, ker ko vidim te hiše bi se najraje ubila, ker nimam več upanja, da bi kdaj imela hišo, tudi moji sosedje si zidajo hiše in bi samo jokala in se ubila, ker tega preprosto ne morem, ker sem jim tako nevoščljiva. Srce me boli ko to pišem in občutek imam, da se bom samo razpočila od trpljenja. Zaradi tega sekiranja mi je vsak dan slabo, nimam več nobene volje, vsak dan je isti grozno mi je in imam občutek, da življenje drvi in ga ne morem dohiteti in ničesar nisem naredila v teh 14 letih. Grozno mi je in ne vidim več izhoda. Starši že sumijo, da bom padla v depresijo in ne vem kaj naj.
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, se počutiš jezno in obupano. Nepravično se ti zdi, da živiš v majhnem in po tvojem mnenju grdem stanovanju, medtem ko si drugi zidajo nove hiše. Zdi se ti, da nimaš sreče v življenju, občutek imaš, da veliko stvari zamujaš, verjameš, da ti nikoli ne bo uspelo živeti v hiši, kot bi si sama želela.
S tvojega zornega kota je razumljivo, da se ob primerjavi z bivalnimi prostori drugih počutiš zapostavljeno, saj živiš v majhnem stanovanju. Iz tvojega sporočila je razvidno, da ti je bivanje v hiši zelo pomembno, nisi pa omenila točno zakaj.
Morda bi bilo smiselno razmisliti o tem, kaj bi ti življenje v hiši dalo, česar sedaj nimaš in se ti zdi tako zelo pomembno. Je razlog za to morebiti v tem, da bi imela več prostora za svoje ustvarjalne projekte, za domačo žival, ali pa ti je morda hiša pomembna predvsem za to, da bi bila enaka svojim vrstnikom?
Ko boš vedela, zakaj točno si želiš živeti v hiši, boš mogoče našla način, kako zadovoljiti to potrebo oz. željo, brez da bi rabila živeti v hiši. Nič ni narobe s tem, da si želiš živeti v hiši, vendar pa odločitev za to žal ni v tvojih rokah. Pred sabo imaš še celo življenje in najverjetneje boš imela dosti možnosti, da si izbereš takšen bivalni prostor, kot si ga sama želiš.
Čeprav hiša ponuja več prostora in morebiti celo vrt, v katerem lahko preživljaš čas, pa prinaša tudi veliko odgovornosti in dodatnega dela. Skrb za okolico hiše stanovalcem pogosto vzame dosti časa, ki bi ga lahko drugače preživeli. Ljudje, ki imajo zaradi službenih in drugih obveznosti bolj malo časa, je življenje v hiši pogosto obremenjujoče. Stanovanje je zaradi svoje majhnosti hitreje urejeno in ne zahteva toliko časa in truda za vzdrževanje. Morda bi bilo dobro, da razmisliš še o drugih vidikih, v katerih je življenje v stanovanju boljše od življenja v hiši.
V kolikor bi se ta stanja obupa, ki jih omenjaš, nadaljevala še v naslednjih mesecih in bi zaradi tega težje opravljala vsakodnevne aktivnosti, pa te vzpodbujam, da s starši poiščete ustrezno strokovno pomoč (vire pomoči lahko najdeš na naši spletni strani).
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije