Pozdravljeni!
Pišem vam, ker se želim nekomu izpovedati in se ne morem nikomur. Moji starši so grozni, odločajo mi o vsem z kom se bom družila, kako bom živela v življenju, kaj bom in kaj ne. To me zelo muči in žalosti, ker me skrbi, da z tem ne bom srečna v življenju in da še mi bodo o vsem odločali, ko bom odrasla. Govorijo mi, da ne bom smela imeti svojega avta, hiše, da bom živela v bloku in ne bom smela imeti psa (to so moje sanje). Zelo me jezi, ker mi v trgovini ne pustijo, da si sama izbiram oblačila, ko sem želela iti na koncert od mojega najljubšega pevca staršem ni bil všeč in ni več smel biti moj idol, ko pa je nek koncert od najljubših pevcev od mojih staršev pa morem iti. Edina stvar, ki so mi jo uresničili je ta, da sem šla v kino gledat moj najljubši film pa še to sem jih prepričevala dolgo časa. Skrbi me, da bo šlo tako naprej in da ne bom srečna v življenju. Živim v starem grdem stanovanju in zelo mi je grozno tukaj ker so vsi v razredu v modernih hišah in stanovanjih. Sram me je, ko nekdo pride k meni na obisk. Ena izmed mojih sanj je, da bi šla na križarjenje z ladjo AMPAK seveda NE starši mi ne pustijo, ker iščejo tisoč in en razlog (slab razlog) zakaj ne. Skrbi me, da ne bom živela v hiši kar si neizmerno želim, da ne bom nikoli imela psa. Želim si ga že 3 leta in sem že skoraj obupala ampak sem upala dalje čeprav so mi starši govorili in mi govorijo, da ga nikoli ne bom imela ampak me samo želje držijo pokonci. Cele dneve sem prejokala za psom. Mislim da bo šlo tako daleč, da mi bodo odločali kakšnega partnerja bom imela, kako bo ime mojemu otroku in kakšna oblačila bom imela. Govorijo mi, da ne bom smela imeti partnerja pred 20 letom. Prej ko sem omenjala, da mi ne pustijo na koncert od mojega najljubšega pevca, ker staršem ni bil všeč so govorili kako je čuden, kaki čuden glas ima itd. strah me je, da bo moje življenje šlo v nič, da bom za vedno živela v tej mišji luknji in da se mi ne bo nič dogajalo, ga ne bom izkoristila. Rada bi šla na kako potovanje ampak, ker se mama boji letala NE tudi ladje se boji in res se mi zdi, kot da si ne bom ustvarila nepozabnih spominov.
NEIZMERNO MI JE TEŽKO.
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zelo mi je žal, da se trenutno soočaš s tako hudo stisko.
Če te razumem pravilno, te najbolj obremenjuje to, da ne moreš o ničemer odločati sama. Starši so tisti, ki odločajo o tem, s kom se družiš, kako se oblačiš, katerim idolom slediš, hkrati pa ti tudi za prihodnost vsiljujejo neke svoje predstave o tem, kako naj bi izgledalo tvoje življenje, ko odrasteš (kako in kje boš živela). Ob tem občutiš tudi strah, da prav zaradi tega starševskega nadzora v prihodnje ne boš srečna in da življenja ne boš užila v celoti.
Predstavljam si, da se ti prihodnost pa tudi sicer trenutno vsakdan zdi zelo temačen in zaradi tega, kar omenjaš, enostavno ne vidiš pozitivne plati. Res je, da so starši tisti, ki so do 18. leta starosti odgovorni zate, kljub temu je zaželjeno, da starši otrokom prisluhnejo, jim nudijo podporo, razumevanje, česar pa ti, žal, nisi deležna. Sama jim lahko tako le poskušaš približati stvari, ki so zate pomembne, jim poskušaš razložiti, kaj ti je všeč, česa si želiš, kaj ti ni všeč, pa tudi česa si ne želiš. Kolikor sem uspela razbrati iz tvojega zapisa, si staršem že poskušala približati svoj svet, vendar si vedno znova zavrnjena. Pa vendar praviš, da ti je pa enkrat, po dolgem prepričevanju, le uspelo prepričati starše za ogled filma v kinu. Kako si takrat pristopila oziroma kako ti je to uspelo? Na kak način si to dosegla? Kak odnos imate sicer s starši? Predlagam ti, da izraziš svoje skrbi in to, kako se počutiš in kaj ti je pomembno, ko bodo starši dobre volje in ti pripravljeni prisluhniti. Skupaj lahko poskušate najti kak kompromis.
Spodbujam te, da poskusiš odločitve staršev tudi razumeti. Križarjenje in hišni ljubljenček zahtevata kar nekaj denarja in dogovornosti. Morda tudi starši niso pripravljeni na to. Kot praviš, se mama boji letal in ladje, lahko pa za vsem tem tiči kak povsem drug razlog. Vseeno pa to ne pomeni, da križarjenje in hišni ljubljenček nikoli ne bosta del tvojega življenja. Ko odrasteš in se osamosvojiš, boš služila svoj denar, lahko se boš odselila in postala boš odgovorna zase. Sprejemala boš svoje odločitve, zato menim, da je tvoj strah o tem, da bodo starši večno odločali o vsem, odveč.
Še posebej se mi zdi pomembno, da tega vzorca odnosov, ki si jih deležna v svoji primarni družini, ne preneseš tudi v odraslost. Pazi, da pri izražanju svojih potreb in želja v odraslosti ne boš preveč pasivna, torej da se ne boš podrejala drugim, pač pa boš želje in potrebe jasno in spoštljivo izrazila ter za svojimi stališči tudi stala. Poleg tega je dobro, da se, ko odrasteš, naučiš postavljati meje in da jim daš jasno vedeti, da si sama odgovorna zase. Tako boš ti tista, ki bo krojila svojo življenjsko pot.
Verjamem, da ti je trenutno težko in da se ti zdi, da ne bo nikoli bolje. Prepričana sem, da to ne bo trajalo večno in da boš nekoč tudi ti ponosna skrbnica hišnega ljubljenčka, avta, morda celo hiše. Fino se mi zdi, da imaš cilje, ki so pravzaprav zelo realni in dosegljivi. Naj ti nobena zavrnitev ne odvzame tvoje življenjske vizije. Ta naj ti bo za motivacijo, ki te bo v življenju gnala naprej.
Upam, da te je moj odgovor vsaj malo pomiril. Vesela bom, če se še kaj oglasiš.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
Ho
HopeGirl
Zdravo!
Te zelo razumem pa čeprav to ni moja življenska zgodba.
Nevem koliko si stara, ampak ti vseno povem to, kar morda že veš: ko boš ali si že, končala oš, se vpiši v srednjo šolo, ki ni v tvojem kraju, zato ker potem si tam v internatu celih pet dni in samo za vikend, men se zdi da tudi za počitnice prideš domov. Pa ko si v srednji šoli greš lahko tudi delat preko študenta... pa tudi višjo plačo dobiš.
Tako ne boš toliko odvisna od staršov. Svetujem ti da veliko delaš, da zaslužiš denar, ki ga boš lahko vložila v željene stvari.
Upam da sem kaj pomagala.
Lepo se imej
HopeGirl (12 let )