Živjo
Hotela sem biti igralka. Šla sem na kar nekaj avdicija za film pa me niso izbrali. Zelo veliko je prijavljenih. Mislila sem, da bom kot Katarina Čas, ena boljših igralk v Sloveniji, a se to ni zgodilo. Nikjer me ne vzamejo.
Izgubila sem študentsko delo. Dva meseca sem bila v bolnišnici, začela z delom za 4 ure, potem pa so rekli, da me ne rabijo več in dali stran. Pogrešam to delo in pogrešam prijazne sodelavke. Novega dela ne dobim, ali me ne povabijo na razgovor ali pa me na razgovoru vprašajo zakaj ne delam več v prejšnji službi. Ko povem kaj je bilo, se mi zaprejo vrata.
Res ne vem kaj na storim.
• Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
na nas si se obrnila, ker praviš, da ne veš, kaj naj narediš. Pišeš, da si želela biti igralka, a se to ni zgodilo.
Kot sama pišeš, je na avdicijah veliko prijavljenih in je težje, da te izberejo. Lahko poskusiš na različne načine, kako priti v svet igralstva. Na tem področju se mi zdi pomembno mreženje, da spoznaš čim več različnih ljudi in da se čim večkrat pojaviš na različnih avdicijah. Lahko se prijaviš na avdicije, kjer iščejo razne statiste. Na tak način lahko spoznaš različne ljudi, dobivaš izkušnje, morda te tudi kdo opazi. Lahko se vključiš tudi v kakšno lokalno gledališče, kjer prav tako pridobivaš izkušnje. Tudi na spletnih portalih se pojavljalo razne agencije, ki redno iščejo statiste. Na raznih socialnih omrežjih lahko začneš s snemanjem kratkih skečev in jih objavljaš. Predvsem se mi zdi pomembno, da si vztrajna, da ves čas iščeš možnosti za pojavljanje in da na ta način spoznavaš nove ljudi.
Pri iskanju študentskega dela, se lahko osredotočiš bolj na to, da jim poveš, da iščeš nove priložnosti za delo in da ne razlagaš o osebnih situacijah. Na tak način se nič ne zlažeš, hkrati pa ne razlagaš vsem o osebnih zadevah in se  s tem izpostavljaš. Na razgovoru se skušaj opreti na znanja in izkušnje, ki jih imaš in to čim bolje predstavi.
Bodi vztrajna še naprej.
Vse dobro ti želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka
• St
Statistka
Zdravo
Poiskala sem nekaj oglasov za statiste. Našla sem enega za snemanje kratkega filma za življenje. Zgodba govori o srednješolki, ki zanosi. Rada bi šla, ampak se mi zdi, da zgodba nasprotuje mojim interesom.
Ali igralci sprejmejo projekte in vloge, četudi se z njimi ne strinjajo? Ali gre vegetarijanec lahko za mesarja?
Namreč jaz menim, da je splav v nekaterih primerih potreben, sploh če je ogroženo življenje matere Ali otroka. Ta film pa je pro življenje. Nasprotuje splavu. Ne zdi se mi prav, da učimo, če se zgodi nosečnost, da moraš nujno rodit, če si tega ne želiš. Ne vem, sem v precepu kaj narediti. Vseeno iti po izkušnjo Ali poslušati načela.
Kaj bi vi storili v tem primeru?
• Uredništvo
Katja Frelih
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
na nas si se obrnila s svojim precej zanimivim vprašanjem, kateri vsekakor nima enega oz. enoznačnega odgovora. Pišeš, da si si ogledala oglase za statiste in da si našla oglas za snemanje kratkega filma za življenje. Nadalje pišeš, da se ti zdi, da zgodba nasprotuje tvojim interesom. Sprašuješ kaj storiti v tem primeru.
Seveda igralka, igralec lahko sprejme vlogo, ki je v nasprotju z njenimi osebnimi načeli, tako etičnimi kot moralnimi. Tu gre povsem za osebno odločitev igralke. Po eni strani gre pri igralstvu zgolj za upodabljanje likov, kateri imajo lahko lastnosti, ki osebno niso blizu igralki kot osebnosti, morda so celo v nasprotju z njenimi lastnostmi. Takšno vlogo lahko igalka sprejme, ne odraža pa to njenih lastnosti, pogleda na stvari ali njenih osebnih prepričanj.
Po drugi strani pa ima lahko igralka osebne meje, preko katerih ne želi ali ne more iti (npr. igranje ljubezenskih prizorov, igranje likov z izrazito negativnimi značajskimi lastnostmi…).
Mislim, da gre za osebno odločitev posamezne igralke in vsaka sama presodi kje potegne mejo med umetnostjo (igranje lika) in osebnimi vrednotami in načeli.
Pri odločitvi poskusi slediti svojim občutkom. Kakorkoli se boš odločila, bo ok.
Vse dobro ti želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka
• Ig
Igralka
Živjo
Prijavila sem se na avdicijo za vlogo v seriji in so mi ravnokar sporočili, da nisem sprejeta. Veš čas je tako. Obupala sem nad svojimi sanjami. Verjetno jim nisem všeč, ker imam očala, mozolje in močnejšo postavo. Mami pravi, da nisem za igralko in naj si najdem nov hobi. Zdi se mi, da samo izgubljam svoj čas. Gledala sem tudi razpise za statiste, a je veliko nehonorarnih del. Rada bi bila kot Ita Rina, a očitno nisem tako lepa in nadarjena kot ona. ????
• Uredništvo
Katja Frelih
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena "igralka",
veseli smo da si se ponovno obrnila na nas.
Pišeš, da si se prijavila za vlogo v seriji, vendar so ti sporočili, da nisi sprejeta. Pišeš, da jim verjetno nisi všeč, ker imaš očala in mozolje.
Igralstvo ni tekmovanje v lepoti ali popolnosti, je neke vrste umetnost, kako čim bolje upodobiti nek lik. Pomembna je karizma, prav tako pristnost, ne pa popolnost. Lepota pri vsem tem nima kaj dosti. Veliko igralk, sploh v svetu, ni klasično lepih, so pa izvrstne igralke. Liki so različni in tako kot so različni liki oz. vloge, so tudi igralke, ki jih iščejo oz. potrebujejo.
Pišeš tudi, da je veliko razpisov za statiste, vendr niso honorirani. Morda je tudi to priložnost za nabiranje izkušenj, za krepitev "igralske samopodobe" in nenazadnje za tkanje poznanstev. Morda te lahko nekdo opazi prav v kakšni taki vlogi, kjer si kot statistka.
Razmisli pri sebi kaj si res želiš in sledi svojim željam, ne glede na to kaj menijo drugi.
Išči priložnosti, kjer se lahko pokažeš in izkažeš, zaupaj vase in poskušaj četudi ti ne uspe takoj.
Vse dobro ti želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka
• St
Statistka1
Hoj
Odločila sem sem se pisati na serijo, kjer me niso sprejeli, če rabijo statiste, a mi niso odgovorili. Vmes je prišla nova priložnost za drugo, akcijsko misteriozno serijo, ki se bo snemala poleti. Ker nimam prevoza na oddaljeno lokacijo za vloge, saj še nimam svojega avta, sem lahko samo statistka brez plačila, zato sem se prijavila za statistko pa da vidimo, če bo zabavno na snemanju. Hvala za nasvet.
• Uredništvo
Katja Frelih
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena "Statistka1",
bravo za pogum, vnemo in tvojo močno željo, da ti uspe. Res sem vesela, da si se prijavila za statistko in upam, da ti bo na snemanjih všeč, zabavno in da boš imela pozitivno izkušnjo. Če želiš, lahko potem javiš kako je bilo.
Držim pesti zate, da boš boš imela dobro izkušnjo, ki ti bo dala elan za naprej.
Vse dobro ti želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka