Zdravo,
že celo osnovno šolo in zdaj ko sem v srednji šoli, si ne morem najti dobenega pravega prijatelja, sprašujem se kaj delam narobe, zakaj nimam dobenega pravega prijatelja, da bi lahko šla z njimi kam, vsi me brez razloga zapustijo. Vsa moja mladostiška leta nisem doživela rojstnodnevnih zabav, nikoli nisem praznovala svojega rojstnega dneva v krogu prijateljev, vedno sem sama za vse. Imam nekaj prijateljev is drugih držav in sem za njih hvaležna. Ampak ne morem jih objet ali se pogovarjati z njimi v živo. Res ne vem kaj naj naredim..
Hvala za vnaprej.
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Težko mi je, ko berem, da nimaš nobenega pravega prijatelja. Žal mi je, da se tako počutiš. Ker te ne poznam, ti zelo težko odgovorim na vprašanje, zakaj je tako. Pišeš, da te vsi brez razloga zapustijo. Iz tega sklepam, da si imela prijatelje, vendar so se ta prijateljstva iz nekega razloga končala. Na vprašanje, zakaj se je to zgodilo, si prav tako lahko odgovoriš le sama. Se je zgodilo kaj, kar je povzročilo razpad prijateljstev? So bile morda okoliščine, ki so pripeljale do tega, večkrat podobne? Obstaja kak vzorec dogodkov, ki se ponavlja, kadar te prijatelji zapustijo?
Sprašujem se, kaj zate pomeni imeti prave prijatelje. Ali to preprosto pomeni imeti ljudi, s katerimi lahko preživljaš svoj prosti čas, se družiš z njimi? Ljudi, ki jim lahko zaupaš? Se z njimi pogovarjaš o bolj "resnih" temah? Kaj si želiš od osebe, ki bi bila_a tvoj_a pravi_a prijatelj_ica?
Veseli me, da imaš stike s prijatelji iz tujine. Razumem pa, da si želiš tudi prijatelje, ki bi bili fizično blizu in bi se lahko z njimi družila v živo. Morda je lahko en način, kako jih najti, da se lotiš kakšne aktivnosti, kjer bi lahko spoznala nove ljudi - npr. se vpišeš na kakšno športno ali ustvarjalno aktivnost, se pridružiš kakšnemu društvu ipd. Pri tem izbiraj med stvarmi, ki so blizu tebi in te zanimajo. Če boš obiskovala dejavnost, ki te veseli, obstaja večja verjetnost, da boš tam spoznala ljudi, ki jih zanimajo podobne stvari kot tebe. Ti ljudje ti bodo morda podobni še v drugih stvareh in se boš z njimi lažje ujela kot s tistimi, ki so okrog tebe bolj po slučaju (npr. sošolci). Najboljši nasvet, ki ti ga lahko dam, je, da se poskusi čim več vključevati v različna okolja in družbe, kjer bi lahko spoznala ljudi ali navezala tesnejše stike s tistimi, ki jih že poznaš.
Še ena stvar, ki se mi zdi pomembna, pa je, da poskusiš čim bolje spoznati sebe. Včasih je razlog, zakaj ljudje težko ohranjajo pristne in tesne stike z drugimi, v tem, da sami sebe ne poznajo dovolj dobro in ne vedo zares, kaj jih veseli, kaj jim je v življenju pomembno in kakšne ljudi si želijo okrog sebe. Obenem se mnogi ljudje ne zavedajo svojih pozitivnih in negativnih lastnosti, ki druge pri njih privlačijo oz. odvračajo. Ko se oseba dobro spozna in zna odgovoriti na ta vprašanja, bo lažje stkala pristne stike z drugimi, saj bo bolj samozavestna in bo imela bolj realna pričakovanja do sebe in drugih. Sama si sedaj v obdobju, ko verjetno vse to odkrivaš in se vedno bolje spoznavaš. To je lahko zate odlična priložnost, da razmisliš tudi o svojih preteklih prijateljstvih in o tem, kaj je šlo v njih narobe, kaj bi lahko sama spremenila in kaj pričakuješ od svojih bodočih prijateljev.
Upam, da ti je moj odgovor koristil. Če imaš še kakšno vprašanje ali se ti zdi, da nisem dobro razumela tvoje težave, pa te vabim, da mi ponovno pišeš.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije
po
podobna
Pozdrav,
pri nas je podobno, če ne skoraj identično.
Hudo je.
A bi se lahko taki ljudje med seboj podružili?
Zaskrbljena
mo
mogoče_obstaja
Hej, mene tudi zanima ali obstaja za take k kot smo mi. Upam da je kaj.
ža
žalostna
Pri nas tudi... zelo je hudo.