pozdravljeni,
bolj kot se trudim dobra do vseh bolj spoznavam da nimam pravih prijateljev oz te ki jih imam niso to kar si želim. sem zelo zadrzana oseba bolj tiha kar vodi so tega da jaz ne pristopim do ljudi in se z njimi ne pogovarajma ( ce mi ni treba) in pac enostavno cakam da kdo pride do mene in me kaj povprasa. ker pa pac sem zelo tiha me nihce sploh ne opazi. zato imam zelo malo prijateljev oz eno prijatelljico, s katero sem vecino casa. amapk ja sem tudi osrba ki ima zelo rada spremembe in se zelo hitro navelicam stvari. nocem razdreti prijateljstava ampak zelim si prijatelje s katerimi se res lahko hecam grem ven na pa damo da dem v soli z njimi in se popoldan pogovarjam prek snepa , to je kar nekaj kaksno bedno prijateljstvo res.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj povem, da razumem, kako težko je lahko, ko se počutiš, da te drugi ne vidijo ali slišijo na način, ki si ga želiš. Zdi se, da imaš močno željo po tem, da bi imela prijatelje, s katerimi bi lahko delila resnično pristno in zabavno prijateljstvo – tako v šoli kot tudi zunaj nje.
To, da si zadržana in tiha, ni nič narobe – mnogi ljudje imajo podobno osebnost. Ti ljudje pogosto raje opazujejo, poslušajo in niso nagnjeni k temu, da bi sami začeli pogovor ali se hitro odprli novim ljudem. Vendar pa to, kot si že sama opazila, lahko vodi v občutek izolacije, še posebej, ko imaš potrebo po povezanosti in dobrih prijateljstvih.
Ena izmed poti, kako bi lahko stopila ven iz tega kroga, je, da morda poskusiš narediti nekaj majhnih korakov, ki ti bodo pomagali, da te bodo drugi lažje spoznali in da boš tudi sama postala bolj odprta za nove ljudi. Razmisli, če obstaja nekaj skupin ali krožkov v šoli ali izven nje, kjer bi lahko spoznala ljudi, ki imajo podobne interese kot ti – tako se pogovor začne naravno, ker imate vsi neko skupno točko. Pogosto so to lahko hobiji, športi, umetniške dejavnosti, prostovoljstvo ali celo kakšen projekt v šoli, kjer lahko sodeluješ.
Prav tako ti morda lahko pomaga, da poskusiš pri obstoječi prijateljici počasi uvajati spremembe. Morda začneta skupaj raziskovati nove stvari, spoznati nove ljudi ali vključiti kakšne aktivnosti, kjer lahko najdeta še druge prijatelje, ki imajo podobne interese kot ti. Postopoma se lahko začneš navajati na idejo, da se morda kdaj pridružiš tudi novim pogovorom, četudi ti sprva ni udobno – korak po korak, brez pritiska nase.
Pomembno je tudi, da si ne očitaš, če te včasih ni preprosto vključiti v pogovor ali začeti pogovora z nekom novim. To je nekaj, kar se postopoma gradi, in s časom bo šlo lažje. Morda bi lahko začela z malimi koraki – na primer, če ti je nekdo v šoli simpatičen ali zanimiv, lahko postaviš kakšno enostavno vprašanje ali omeniš kaj zanimivega, kar si opazila.
Ne obupaj in ne misli, da je zate to nemogoče. Veliko mladih se počuti podobno kot ti, in verjamem, da boš, če boš vztrajala pri majhnih spremembah, sčasoma našla prijatelje, s katerimi boš lahko gradila pristna prijateljstva.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije