Ker sem iskala študentsko delo in v domačem kraju nisem imela priložnosti, sem se preselila k fantu in njegovi družini. Na fanta sem se zelo navezala in čeprav nisem vajena bolj vaškega življenja, bi rada živela z njim in mu bila v pomoč.
Moji starši so bili precej proti selitvi, še posebej mama, ki ima slabe izkušnje še od takrat, ko je živela s starši mojega očeta. Meni, da me starši mojega fanta ne bodo nikoli dejansko sprejeli in da bom hodila takorekoč po jajčnih lupinah.
Čeprav se razumemo in nismo imeli konfliktov, imam občutek da me njegova družina ne mara. Občasno izražajo čudne opazke, ki naj bi po njihovo bile šale.
Ko mojega fanta ni doma, si ne upam iti v kuhinjo ali pa sploh izven najine sobe. Jem zgolj ko sva skupaj ali pa če grem k svojim staršem.
Ne vem kam naj grem in na koga se lahko obrnem. Fant je le leto starejši, ampak je imel srečo da so ga po izteku statusa vzeli za redno službo. Jaz pa imam zgolj priložnostna dela prek servisa in se zato ne moreva odseliti.Mentalno zdravje mi peša, pogosto se želim raniti, saj mi je težko tlačiti ta čustva.
Uredništvo

Odgovor svetovalca:
Draga mladenka,
Veseli me, da si se odločila poiskati pomoč. Upam, da ti bom morda vsaj malo pomagala.
Najprej: k fantu si se preselila zaradi študentskega dela, kljub temu, da ti vaško okolje ne ustreza, hkrati pa tudi zaradi tega, ker bi rada pomagala fantu. Nisi napisala v zvezi s čim, bi mu rada pomagala? Ima redno službo, ne vem pa, kakšni so odnosi v njegovi družini. Glede na to, kako doživljaš svoje življenje pri tej družini, odnosi niso najboljši. Morda na zunaj ni videti napetosti, ti pa jo čutiš. Celo tako močno, da se v odsotnosti fanta, skrivaš v sobi. Zato je razumljivo, da je tvoje počutje vedno slabše.
Kaj narediti?
Najprej se poskusi pogovoriti s fantom. Na miren in nežen način mu razloži svoje občutke, razpoloženje. Brez tega ne bo šlo. Če te bo razumel in morda celo odkril tiha trenja v družini, je na vrsti naslednji korak. Oba o vajinih občutkih seznanita njegovo družino in morda boste skozi odprt in iskren pogovor našli rešitve. To je najbolj optimistični scenarij. Če je prikrivanje, pometanje stvari pod preprogo njihov način življenja, se bojim, da ga vidva, četudi se bo fant s teboj strinjal, ne bosta spremenila. Zato začnita skupaj intenzivno iskati stanovanje. Čeprav bo v začetku zgolj skromna sobica, bo vajina. Lahko verjameš, da še takšno materialno ugodje ne odtehta stalnega slabega počutja.
Ne vem, kakšni so tvoji trenutni odnosi s tvojo mamo. Poskusi ji zaupati svoje težave, dileme. Saj veš: več glav, več ve.
Lahko pa se obrneš tudi na brezplačno pomoč na naslednje naslove:
Na razpolago so tudi svetovalne službe, ki so na voljo brezplačno ali z majhnim prispevkom: • Posvet – Center za psihološko svetovanje, Ljubljana, T: 01 251 29 50, • Psihološka svetovalnica TU SMO ZATE, Celje, T: 031 778 772, • Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Ljubljana, T: 01 583 75 00, • Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Maribor, T: 02 234 97 00, • Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Koper, T: 05 627 3555;
Lahko pa tudi pokličeš na naslednje telefonske številke:
Telefon kot podporni medij ob duševni stiski Svetovalci lahko prisluhnejo ali pomagajo pri napotitvi k strokovnjaku: • Klic v duševni stiski (deluje vsak dan med 19. in 7. uro) - 01 520 99 00, • Brezplačni zaupni telefon Samarijan in Sopotnik (deluje 24 ur na dan) - 116 123, • TOM, telefon otrok in mladostnikov (deluje vsak dan med 12. in 20. uro) - 116 111
Draga mladenka,
Iz srca ti želim, karseda hitro najdeš rešitev za tvoje težave. Toda pozor: vedi, da najlažja odločitev ni vedno najboljša. In še enkrat: najprej odkrit, iskren, brez obtoževanj pogovor s fantom.
Prav prisrčen pozdrav in vse dobro
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
Uredništvo
Ar
Arči
Moje mnenje je, da je pogovor s fantovo družino izguba časa. Govorim iz profesionalnih izkušenj. Ta družina je tradicionalno vaško konzervativna in njihovega stališča ne bo spremenil nihče. Morda le vaški župnik (malo za šalo malo za res, bolj zares kot za šalo). Sicer pa poskusi se pogovoriti, da ti nekega dne ne bi kdo očital, da nisi poskusila.
Mnogo bolj realna opcija je, da se s fantom odselita. Fant ima redno zaposlitev, ti delaš občasno, morda kmalu tudi ti dobiš redno zaposlitev. Ko bosta sama ne bo nikogar, ki bi od zunaj delil nasvete ali se, celo norčeval iz tebe.
Če se fant ne bi hotel odseliti, se odseli sama. Morda za začetek nazaj domov.
Dragi moj zajček, zdravje je le na prvem mestu, življenje pa, ki ga sedaj živiš ti bo zagotovo dolgoročno pustilo posledice na tvojem zdravju (to zadne je napisano vse prej kot strokovno, ker nisem strokovnjak na tem področju).
Če te ima fant resnično rad te bo razumel. Moj dragi zajček, ti moraš spremeniti način življenja, ki ga živiš sedaj. In to danes, ne jutri ali še kasneje.