Pozdravljeni,
še nikoli v življenju nisem bila vzburjena (po naravni poti). Mislim, da imam spolno motnjo.
Pri 12tih sem se malo zredila in nato nisem sprejela mojega telesa. Konstantne diete, hujšanje in telovadba. Res si nisem bila telesno všeč. Bila sem zaljubljena, vendar se ob tem nikoli niso pojavila spolna čustva. Spomnim se da me je sex zanimal, brala sem vprašanja najstnikov v revijah in itd. vendar nikoli mi ni povzročal prijetnih čustev, bolj v smislu "ojoj kako bom to jaz kdajkoli izpeljala".
Žalujem za tem kako "čudno" sem se počutila med odraščanjem, za tem da spolnosti nikoli nisem imela časa razvit in da sem zavračala fante, do katerih sem čutila romantična čustva, ker sem mislila, da sem lezbika. Identita se mi sploh ni formirala. Tako sramotno sem se počutila neprestano, nisem vedela kaj je narobe. Težko mi je bilo, poleg tega pa sem še sovražila svoje telo. Samo jočem se lahko, ko pomislim na svoje najstništvo.
Ob zaužitju najrazličnejših drog sem dojela, da imam težave z vzburjanjem. Šla sem na trimesečno terapijo medicinske hipnoze. Je pomagala pri samozavesti in rada imam svoje telo, vednar spolna motja še kar ostaja.
Zelo sem obupana. Je rešitev sploh možna? Poleg tega si v mladosti želim spolnega raziskovanja, zdaj ko je za to še čas in ne partnerskega odnosa... Sploh ne vem če bi ga z to motjo lahko zdrževala, še pod večjim pritiskom bi bila. Prav tako bi bila nezadovolna, ker si zveze še ne želim. Do zdaj sem imela spolne odnose ali pod vplivom drog ali pa iz ljubezenskih custev, brez vzburjenja. Nikoli ne dosežem orgazma, bolečine so pogosto prisotne. Poleg tega sem zelo zelo obupana in zafrustrirana, tako kot že od nekdaj, zdaj ima samo moj problem hvala bogu ime. Na vrh vsega me je zdaj tudi sram. Kdo bi si sploh želel biti z mano. Okoli motnje imam preveč sramote, strah me je da se ne bo nikoli razresila in da bom na koncu umrla sama ali pa z prvim spolnim partnerjem, ki mi bo ok. Moti me da ne morem izbirati, hoditi na zmenke in se imeti fajn.
Ti
Tim
Nič ni narobe to, verjetno si samo aseksualna oseba. Poznam kar nekaj parov kjer je en aseksualen in pač nimajo spolnih odnosov, ali pa imajo nek dogovor, ker pač eden izmed partnerjev ne uživa v tem.
Uredništvo
Eva Štrukelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala za tvoje sporočilo. Glede na napisano, te povsem razumem, da si zaskrbljena in verjamem, da ti ni lahko. Kar opisuješ, zveni precej kompleksno, zato preprostega odgovora zate žal nimam. Bom pa poskusila povzeti nekaj ključnih informacij, ki bi ti pri spoprijemanju s temi težavami lahko koristile.
V opisu omenjaš spolne motnje. Spolnih motenj je več vrst in vsaka ima svoje specifike. Zato je pri odpravljanju tovrstnih problemov ključno, da za začetek postavimo pravilno diagnozo. Smernice Ameriškega psihiatričnega združenja in Svetovne zdravstvene organizacije pri diagnosticiranju zahtevajo, da opredelimo, na katerem področju se motnje pojavljajo. Ta področja vključujejo:
zanimanje za spolnost oz. interes za spolnost (ki vpliva na misli, motivacijo in aktivacijo za spolni odnos), doživljanje spolne vzburjenosti (kot psihični in fizični odziv na spolno stimulacijo), prisotnost bolečin pri spolnih odnosih (npr. dispareunia, vaginismus, vulvodinija), orgazem, ter druge opredeljene in neopredeljene težave, povezane s spolnostjo.
Glede na to, da opisuješ, da opažaš težave že dalj časa na več področjih, bi bilo smiselno ugotoviti, kako so te med seboj povezane. Zmanjšano zanimanje za spolnost lahko namreč vpliva na vzburjenje, bolečina lahko vpliva na zanimanje in orgazem itn. Možnih povezav je ogromno. Pri razreševanju težav ti svetujem, da se poglobiš v to:
Ali občutiš kdaj zanimanje za spolnost? V kakšnih situacijah? Gre pri tem za spontano željo ali za odziv na določen dražljaj? Ali imaš spolne fantazije in kakšne so? Kakšen pristop imaš k spolnim odnosom? Ali daš kdaj sama pobudo zanj? Kaj občutiš ob pobudi drugih? Ali lahko v katerih delih spolnosti uživaš, kljub temu da kot praviš, da te boli, da ne občutiš vzburjenja in da ne doživiš orgazma? Kdaj in kje se pojavijo bolečine med spolnimi odnosi? Ali so bolečine prisotne tudi pri samozadovoljevanju, oralnih odnosih, penetraciji s prsti? Ali si že poskusila kaj, ki bi ti lahko bolečino ublažilo (npr. lubrikant)? Kako intenzivno doživljaš vsako od omenjenih težav in skrbi, povezane z njimi?
To je le nekaj vprašanj, a verjamem, da ti bodo že ta dala kar precej za misliti. Svetujem ti, da se po premisleku o tem pogovoriš z drugimi, tudi s kakšnim strokovnjakom na tem področju. Sploh glede na to, da navajaš prisotnost bolečin, bi se bilo smiselno obrniti na ginekologa. Poleg njega, se lahko zaupaš tudi osebnemu zdravniku, pa tudi psihologu ali pa ustrezno kvalificiranemu (spolnemu) terapevtu oziroma seksologu. Na voljo pa ti seveda ostajamo tudi mi, ki ti bomo z veseljem pomagali iskati nadaljnje korake za uspešno spoprijemanje s temi težavami.
Za konec pa bi vsaj na kratko omenila še dve stvari. Poleg specifik o težavah je pomembno, da ob tem raziskuješ tudi svoje želje, pričakovanja pa tudi druge morebitne strahove povezane s spolnimi odnosi. Odgovori na ta vprašanja so namreč zelo pomembni, saj nas lahko usmerjajo pri naših nadaljnjih aktivnostih, hkrati pa nam omogočajo, da te stvari podelimo tudi s spolnimi partnerji in tako skupaj z njimi ustvarimo bolj sproščen in zadovoljujoč spolni odnos. Nazadnje pa še beseda o drogah. Psihoaktivne snovi lahko pomembno vplivajo na našo željo po spolnosti in doživljanje spolnih odnosov tako akutno kot tudi dolgotrajneje. Če meniš, da je to lahko eden od dejavnikov pri tvojih težavah, bi ti tudi glede tega svetovala pogovor z usposobljenim strokovnjakom.
Verjamem, da boš z aktivnim prevpraševanjem in v pogovorih z drugimi, predvsem s strokovnjaki, uspela najti rešitev za svoje težave. Sicer pa še enkrat poudarjam, da ti na voljo vseskozi ostajamo tudi mi. Tako da, če se ti je pri branju odgovora porodilo še kakšno vprašanje ali pa bi želela še kakšno dodatno pojasnilo, nam le piši ponovno.
Pa srečno!
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije