Pozdravljeni,
stara sem 16 (letos bom 17) in se nisem še nikoli vzburila/doživela orgazma, vendar si tega želim in vem, da si enkrat v prihodnosti želim tudi imeti spolne odnose.
Recimo ko vidim fanta, ki me vizualno privlači, pomislim "kako je lep" in ga poskušam diskretno opazovati - ne vzburim se, kot pravijo druge punce. Sem se že nekajkrat zaljubila, a nisem nikoli fantazirala, kako bi bilo s tem fantom imeti spolni odnos - razmišljala sem o objemanju, držanju rok ... Poskušala sem brati erotiko, ampak nisem občutila ničesar, niti si nisem znala predstavljati tega, kar berem. Včasih se poskusim dotikati (nikoli sicer ne dam prstov vase), vendar spet ne deluje, postanem nestrpna in nervozna, ker ne pride do vzburjenja.
Bi lahko bil razlog v nervozi? Ker ves čas razmišljam o tem, da bi se morala vzburiti, in o tem, kdaj se bom, da se na koncu sploh ne? Tudi zaradi ostalih stvari, ki se mi trenutno dogajajo, sem veliko večino časa nervozna in pod stresom.
Ali bom sploh kdaj doživela orgazem? Bom kdaj videla nekoga in se vzburila, ali bom imela fantazije o njem? Je še upanje ali je prepozno? Je to sploh normalno pri šestnajstih?
no
no_rush
...razmišljala sem o objemanju, držanju rok...
Naslednja faza bo pa želja po poljubih, božanju in tako naprej. Ob pravi osebi bo vse prišlo samo od sebe, brez skrbi...
ču
čudakinja
Hvala ti!
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Hvala da si delila svoje občutke in skrbi. Iz zapisanega razbiram, da pri sebi občutiš veliko zmedo in stisko pri spoznavanju sebe in svoje seksualnosti. Verjamem, da te to močno skrbi, sploh če svoje občutke primerjaš tudi z izkušnjami prijateljic. Rada bi te pomirila, ker je vse, kar opisuješ, povsem normalno za tvojo starost. Vsak izmed nas se razvija s svojim tempom, sploh v obdobju mladostništva.
V svojem zapisu postavljaš veliko res pomembnih vprašanj, vendar ti sama 100% pravilnega odgovora nanje ne morem dati - verjamem, da boš v prihodnjih letih odgovore nanje našla sama, ker boš z vsako novo izkušnjo bolje poznala sebe, svoje občutke in svoje telo. Zatrdno pa ti lahko odgovorim, da so tvoji občutki popolnoma normalni za odraščajoče 16 (skoraj 17) letno dekle. In nikoli ne obupaj nad seboj. Spolnost, občutki vzburjenosti, orgazem, niso nekaj kar moraš doživeti na silo, gre namreč za proces spoznavanja samega sebe. Kot sama omenjaš, razmišljaš o fantih, jih opaziš in prepoznaš kateri so ti lepi, torej bolj privlačni od drugih. Tudi občutke zaljubljenosti poznaš. Meni to vse zveni čisto normalno za odraščajoče dekle.
Vzburjenje in spolnost so za različne ljudi lahko dojeti različno. Nekatera dekleta vzburjenost začutijo šele takrat, ko se predhodno počutijo varno in povezano s svojim fantom. Morda tudi ti potrebuješ več pogovora, zmenkov, časa, preživetega skupaj, držanja za roke in podobnih povezovalnih romantičnih trenutkov, da se pri tebi začnejo razvijati tudi seksualni občutki do fanta.
Želim ti tudi, da se pri teh svojih željah poslušaš in ne storiš ničesar na silo ali zato ker bi čutila, da to »delajo vsi« ali da samo vidiš, če se bo »vzburjenost zgodila«. Nič ni narobe, če z osebo, ko bo prišel pravi čas zate, začneš s pogovori, zmenki, objemanjem in držanjem rok. Večina romantičnih odnosov se namreč ne začne in odvija v ognju strasti, kot si to morda predstavljamo ali nam je predstavljeno preko romantičnih filmov ali ob poslušanju pripovedi svojih prijateljev.
Kot tudi sama omenjaš, lahko nervoza, nestrpnost in stres veliko pripomoreta k temu, da se ne vzburiš. Za vzburjenje je namreč potrebna sproščenost. Če se pri dotikanju in spoznavanju sebe osredotočaš na vprašanja kot so »zakaj nič ne čutim, nekaj je narobe z mano, čudakinja sem, nekaj ni prav…« potem sebe in svoje telo spravljaš pod pritisk, kar pa pogosto zavira spolno vzburjenje. Bi ti bilo prijetno, da bi v prihodnje poskušala spoznavati svoje telo in občutke z več radovednosti, nežnosti in potrpežljivosti? Morda poskusi s samoraziskovanjem telesa, brez cilja in pritiska, da dosežeš vzburjenje in orgazem. Pogosto, ko se osredotočamo zgolj na cilj, ki ga želimo doseči, si s tem ustvarjamo pritisk. Sploh če smo ga poskušali že večkrat doseči in nam ni uspelo, se v nas lahko oblikuje prepričanje, da tudi sedaj ne bo delovalo. Morda poskusi z dotikanjem in spoznavanjem vseh delov svojega telesa, da ti postane naravno, da se sploh dotikaš. Raziskuj dotike, ki so ti prijetni (in ne nujno spolni). Morda poskusiš tudi spremeniti vzdušje, lahko si prižgeš glasbo, ki te sprošča, prižgeš svečko, poskrbiš, da si doma res sama, da se čim bolj sprostiš in ti je udobno. Več verjetnosti je namreč, da boš doživela vzburjenje in orgazem, ko boš v stiku s sabo, sproščena in brez pritiskov. Ne pozabi, ni časovne omejitve ali roka, kdaj doživiš orgazem. Nekatere punce ga doživijo pri 13, druge pri 20 ali še pozneje.
Omenjaš tudi, da doživljaš veliko stresa zaradi ostalih stvari, ki se ti dogajajo v življenju. Žal mi je, da se soočaš z veliko obremenitvami. Bi bila morda pripravljena poskusiti z vajami čuječnosti? Te namreč pomagajo pri sprostitvi, pomagajo razbremeniti misli ter sprostiti telo. Če misliš, da bi ti to lahko pomagalo, jih lahko najdeš tukaj.
Morda še ena nepovezana misel, ampak me zanima, ali morda jemlješ hormonsko kontracepcijo? Ta lahko v nekaterih primerih kot stranski učinek znižuje libido. Če jo jemlješ, se morda s svojimi vprašanji obrni še na svojo ginekologinjo, da se pogovorita o možnih stranskih učinkih.
Sicer pa ti želim veliko radovednosti in nežnosti ter predvsem strpnosti pri spoznavanju sebe in svojega telesa.
Če imaš še kakšno vprašanje sem ti na voljo za pogovor.
Lara Bukovec, dipl. psihologinja (UN)
ču
čudakinja
Pozdravljeni ponovno,
ne, hormonske kontracepcije ne jemljem, imam pa težave z izpadanjem las in prekomerno poraščenostjo. So mi preverili ščitnične hormone in so bili v redu, tudi raven testosterona ni bila previsoka (zato me niso poslali na pregled še k endokrinologu).
Se vam pa iskreno zahvaljujem za odgovor! :)
No
Normalno dekle
Zdravo!
...Včasih se poskusim dotikati (nikoli sicer ne dam prstov vase), vendar spet ne deluje — postanem nestrpna in nervozna, ker ne pride do vzburjenja...
Ampak tukaj je res bolj stvar raziskovanja in eksperimentiranja. Predvsem moraš biti sproščena, sama in odmisliti vse moteče misli. Osredotoči se na trenutek in na občutke. Ne obremenjuj se s tem, ali ti bo "uspelo" ali ne — samo raziskuj svoje telo z nežnostjo in potrpežljivostjo.
Kot da iščeš štiriperesno deteljico — ne gre za to, ali jo boš našla, temveč za to, da uživaš v samem iskanju in občutkih, ki te spremljajo.
Ena konkretna tehnika, ki bi ti jo predlagala, je pod tušem. Če imate tuš z močnejšim curkom, super! Najprej se pozanimaj, kje točno je klitoris in kako deluje. Nato lahko poskusiš kombinirati to znanje z dotikom vode — pogosto je stimulacija dovolj močna, da fantazije sploh niso potrebne, ker prevladajo telesni občutki.
Če klitoris stimuliraš dovolj dolgo, boš verjetno začutila napetost mišic materničnega vratu in neko notranjo potrebo po trenju ali nadaljnji stimulaciji. Takrat lahko v igro vključiš tudi prste. Pozanimaj se, kaj sta G- in A-točka, ter preizkušaj različne gibe in pritiske — išči tisto, kar ti najbolj ustreza.
Najpomembnejše pa je, da vse to počneš z ljubeznijo in spoštovanjem do svojega telesa. Sama sem se dolgo časa sramovala teh občutkov (tudi zaradi religioznih razlogov) in sem se celo samopoškodovala. A tvoje telo si zasluži nežnost in sprejemanje. V sebi skriva možnost neverjetnega ugodja — le prisluhniti mu moraš. In če tega še nisi odkrila zdaj, to še ne pomeni, da ne boš. Bodi potrpežljiva.
Lepo bodi :)
ču
čudakinja
Res ti hvala za tako lep odgovor! :) Bom poskusila.