Pozdravljeni!
Na vas se obračam ker mi je težko in imam občutek, da me nihče ne razume. Imam sicer prijateljice, ki mi velikokrat stojijo ob strani ampak so te dni vse zelo zasedene to je tudi res ker so večino studentke in imajo ta cas veliko obveznosti.
Težko mi je zato, ker smo se doma spet sprli. Doma je bilo veliko psihičnega nasilja in zato sem se letos umaknila v dijaški dom kjer je super. Skratka v petek smo se doma sprli ati me je odrino, mi povedo da sem smrklja, da naj odidem, da naj domov več ne hodim,.. To sem povedala psihologinji ampak imam občutek da me ni razumela saj je rekla da to da me je odrino ni nič takega, da ne vidi v tem nobenega problema in ne razume zakaj nočem cez vikend domov. Jaz res ne vem ali sem jaz preveč občutljiva, preveč zamerljiva,..... Imam občutek da me nihče ne razume.
• id
idontknow
Zdravo!
Vrjetno si pričakovala odgovor strokovnjaka ampak vseeno. Nisi preveč občutljiva ali zamerljiva, čisto prav imaš. Psihično nasilje je zelo resnično in razumem da se najvrjetneje počutiš grozno. Tvoja psihiloginja te bi morala vzeti resno ne pa samo odriniti. Z najbljižjo prijateljico se mogoče lahko pogovoriš, drugače pa sem vesela da ti je v dijaškem domu bolje. :) Vse kar ti lahko rečem je da še zdržiš dokler ne boš polnoletna (če še nisi) pa se boš lažje odselila daleč stran. Vem da je težko, stay strong <3
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalca:
Draga Xyxa,
najprej se ti opravičujem, ker si predolgo čakala na ta odgovor. Veseli me, da imaš krog prijateljic, ki jim lahko zaupaš tvoje težave. Kljub temu, da so zelo zasedene s svojimi študijskimi obveznostmi, verjamem, da si (bodo) vzele čas zate. Pomembno je, da ohranjaš stike z njimi, četudi preko telefona, socialnih omrežij... Se strinjaš?
Zapisala si, da si od letošnjega šolskega leta v dijaškem domu in da se počutiš odlično. To me zelo veseli. Dijaški dom in bivanje v njem je zate glede na situacijo doma varovalni dejavnik. Dobro je, da si svoje težave zaupala psihologinji. Skušam razumeti njen odgovor, čeprav se z njim, v kolikor je bil podan v taki obliki ne strinjam. Minimalizirati stvari oz. jih opravičevati nikakor ni oblika pomoči. Naslednjič najbrž zelo zelo premisliš ali boš temu odraslemu še zaupal svoje težave. Molk pa je lahko naporen in vodi še v večje težave. Predlaga ti, da se, upam, da lahko, pogovoriš s svojim vzgojiteljem, razrednikom. Skupaj nato še s psihologinjo (brez ali s tabo), pa starši. Verjamem, da boste skozi pogovor našli rešitve, ki ti bodo v pomoč, tebi in tvojim staršem. Morda se najprej vključi mama itd.
V obdobju mladostništva, ko je ena izmed razvojnih nalog povezana z osamosvajanjem, oblikovanjem identitete, ko v ospredje prihajajo mladostnikova stališča in se vzpostavljajo lastne vrednote, kaj hitro lahko to v odnosu s starši privede do konfliktov, sporov itd. Pogosto v ospredje prihaja občutek medsebojnega nerazumevanja in medsebojne nemoči. Kaj je pomembno? Da se poskušamo slišati. Ko ne gre, mogoče ob kom, ki mu zaupam, ob kakšnem odraslem, ki mi je blizu itd. Sploh, kadar se stvari, ki niso ok v odnosih kopičijo in je potreben korak k razreševanju.
Torej - predlagam pogovor, v katerem boš slišana ti in tvoji starši. Verjamem, da boste skupaj, ob pomoči ustreznih strokovnjakov našli pot do rešitev. Kadar bo hudo, in boš potrebovala pogovor, te prosim da pokličeš na TOM telefon ali POSVET. Jaz sem ti sicer na voljo in bom zelo vesela tvojega povratnega odgovora.
Držim pesti in ti pošiljam objem.
Lep pozdrav,
Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Xy
Xyo
Pozdravljeni!
Najlepša hvala za lep, tolažilni pogovor. Hvala vam, da sem skozi sporočila videla, da me razumete in da sem ravnala prav. Z prijateljicami bom ohranjala stike se naprej prek messengerja.
Premišljujem tudi, da ne bi več hodila k tej psihologinji. Saj mi je ze večkrat kaj takega kot sem napisala zgoraj rekla. Enkrat mi je celo povedala naravnost da sem preobčutljiva, pred tem pa govorila da bi bilo dobro da bi sla stran od družine. Moti me da včasih govori tak potem pa spet drugače.
Smo pa prejšnje leto bili vsi na Csd ju ampak nam ni uspelo nič rešit. So več ali manj vsi držali z atijem, mogoče tudi zato ker so videli, da ne morejo pomagat. Mami so večkrat namignili da bi se bilo najbolje ločit.
Ati pa hodi k društvo nenasilje komunikacije ampak sam doma večkrat pove, da se tam zelo prepira z vodjo.
Najlepša hvala za odgovore in pomoč. ????????
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalca:
Draga Xyxa,
hvala za odgovor in zaupanje. Vsekakor je pomembno, da imaš pomoč nekoga (odraslega), ki razume tvoje težave, jih realno in z vso skrbjo oceni in v skladu s tem pomaga. Odrasli, v tem primeru psihologinja, lahko tudi napačno presodimo in tako naredimo kar precej škode. Odlično, da ostajaš tudi v stikih s prijateljicami. Messenger je vsekakor dobra izbira. Tudi zato, ker kakšen pogovor še pozneje preletiš, premisliš pogovor, mogoče oblike pomoči, ki ste jih skupaj ugotovile. Zelo smiselno, da ste vključeni v obravnavo na CSD kot družina, tu predlagam da vztrajate, sploh mama in ti. Verjetno veš, da imaš tam na voljo tudi varuha otrokovih pravic, ki ima nalogo, da zastopa tvoje potrebe v odnosu do mame in očeta. V kolikor bi bilo zate doma nevzdržno, se lahko obrneš tudi na krizni center, ki deluje znotraj CSD. Še vedno je tu, kot sem predhodno zapisala, TOM telefon, Posvet... Nikakor pa ne gre tudi mimo možnosti obiskovanja psihologa v okviru zdravstvenih storitev. Napotnico oz. delovni nalog dobiš pri osebni zdravnici.
Upam, da bodo prazniki, ki so pred nami, dovolj mirni in dobri zate in tvojo družino. Pošiljam ti objem in ti želim vse dobro. Se boš pa še oglasila, a ne? Veselim se tvoje "pošte".
Lepo te pozdravljam,
Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Sa
Sara T
Najlepša hvala za vaš odgovor. Ja messenger mi je res super. Za varuha otrokovih pravic pa se nisem vedela da se lahko obrnem tudi nanj.????
Tudi jaz si zelim da bi imela doma lepe in mirne praznike, brez večjih prepirov.
Najlepša hvala za vaš odgovor in pomoč. Lepe praznike in vse dobro v letu 2022 tudi vam.????????❄️