Vsebina je skrita.
ni
nihanja
moje vprašanje je že na 8 strani tega foruma pa še vedno ni odgovora, prosim da odgovorite
Uredništvo
Pozdravljena,
tvoje vprašanje smo poslali strokovnjakinji - ko ta odgovori, bo vprašanje poskočilo nazaj na prvo stran. Brez skrbi, nismo ga izgubili. Včasih zaradi zasedenosti in drugih obveznosti traja malo več časa, da strokovnjak odgovori.
Lep pozdrav iz uredništva!
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Hej,
najprej bi ti rada povedala, da mi je resnično žal, da se tako počutiš. V tvojih besedah čutim ogromno bolečine, zmede in obupa. To, kar doživljaš, ni znak, da je s tabo kaj narobe – tvoje občutke je mogoče razumeti, predelati in sčasoma umiriti. In kar je najpomembnejše: obstaja pomoč in obstaja pot naprej, tudi če se zdaj zdi vse brezizhodno.
Opisuješ, da si želiš zveze, a hkrati ne znaš biti v njej. Da si bolj usmerjena v telesnost, a po intimnosti pogosto začutiš praznino in nelagodje. Je tako že od nekdaj ali se je začelo pojavljati v zadnjem času? Kakšne misli se ti porajajo, ko želi fant bolj počasi? Kaj takrat čutiš v sebi na telesni ravni?
To ni nekaj, kar bi "morala" popraviti sama. Veliko ljudi s podobnimi izkušnjami nosi globoke notranje rane, ki lahko izvirajo iz preteklih izkušenj, odtujenosti od lastnega telesa ali pa delujejo kot obrambni mehanizem pred čustveno ranljivostjo. Pomembno je, da ne obsojaš same sebe. Nič ni narobe s tvojimi željami, ampak če ti te želje nato povzročajo bolečino, pomeni, da je nekje v ozadju nekaj, kar potrebuje tvojo pozornost.
Tvoja čustva so zelo intenzivna in spreminjajoča, kot en velik vrtiljak, ki te meče iz enega ekstrema v drugega. To se sliši izjemno naporno. Pomembno je, da se naučiš teh občutkov ne le prenašati, ampak jih tudi razumeti in umiriti. Ko te prevzame val močnih čustev – obupa, jeze, praznine – poskusi odreagirati kontrolirano. Lahko si rečeš "To je občutek, ki bo minil." Čustva so kot valovi – pridejo in gredo. Lahko si pomagaš s konkretnimi tehnikami, kot so hladen tuš, sprehod, dihalne vaje ali preusmeritev pozornosti na neko dejavnost (risanje, pisanje, poslušanje glasbe). To ne bo odpravilo problema čez noč, a ti bo pomagalo preživeti najtežje trenutke.
Omenjaš tudi, da si v trenutkih stiske vedno bolj želiš pobegniti v droge. Razumem, da ko se počutiš tako grozno, iščeš karkoli, kar bi te lahko pomirilo. In verjamem, da trava ali druge substance v tistem trenutku prinesejo olajšanje. A hkrati veš, da to ni dolgoročna rešitev in da lahko postane nevaren vzorec. Kar te v resnici vleče k drogam, ni sama substanca, ampak občutek olajšanja in otopelosti, ki ga prinesejo. Si razmišljala o drugih načinih, ki bi ti lahko pomagali v taki situaciji, brez da bi dolgoročno škodovali tvojemu telesu in umu? To je lahko pogovor s pravimi ljudmi, fizična aktivnost, ustvarjanje ali celo preproste vsakodnevne rutine, ki ti pomagajo ohraniti stik s sabo.
Najbolj me skrbi, ko praviš, da bi si škodila in da razmišljaš o koncu. Prosim, če se kdaj znajdeš v tako temnem trenutku, ne ostani sama. Tudi če se ti zdi, da ni rešitve, obstajajo ljudje, ki jim je mar. Če si v hudi stiski, pokliči nekoga – prijatelja, družinskega člana, terapevta ali krizni telefon (TOM – 116 111, če je res hudo, 112). Omenila si, da že imaš pomoč, ki pa ni učinkovita. Včasih sama terapija ni dovolj in je potrebna tudi famacevtska podpora. Si že bila pri osebnem zdravniku, da bi se pogovorila o možnostih zdravljenja? Nekatera zdravila lahko pomagajo ublažiti intenzivnost čustev in ti omogočijo, da lažje predelaš, kar se dogaja v tebi. To ni znak šibkosti, ampak korak k temu, da si daš priložnost za boljše počutje.
Vem, da ti je težko verjeti, ampak to, kako se počutiš zdaj, ni trajno. Trenutno se soočaš z izjemno bolečimi občutki, ampak to ne pomeni, da tako mora ostati za vedno. Obstajajo pot iz tega in čeprav je včasih težko narediti prvi korak, je vsako malo izboljšanje vredno truda. Prosim, drži se. Tvoje življenje je pomembno. ❤️
Vedno se lahko obrneš na nas!
Pogumno naprej,
Cita Jenko, mag. psihologije