Prosim ce tega ne objavite vidno.
Ce pomislim na to da sem boljse kot sem bil leto, dve leti nazaj in lazje pridem skozi vsak dan, se vcasih pocutim kot da to sploh ni dobro, ker se vedno ne vidim smisla, ne maram svojega zivljenja, nimam interesa za nic, ne cutim veselja, pocutim se prazen, brez energije in volje. Zdi se mi da je z mano nekaj narobe. Ne pocutim se vesel da sem "boljse", ceprav so bile moje tezave vcasih veliko bolj vsakodnevno obremenjujoce in sem komaj prisel skozi vsak dan, zato ker ne vem kaksen smisel sploh ima to da se trudim bit v redu, ce sem ze toliko bolje, pa se vedno v resnici nimam obcutka, da je bilo vredno da sem si skusal pomagat. Ne verjamem da bom kdaj res dosegel to, da bi imel resnicno rad sebe, svoje zivljenje in uzival v tem kaj se mi dogaja. Vse je naporno. Svoje zivljenje zivim tako da komaj cakam da bo konec nekcesa, nekega dneva, dejavnosti, trenutka... samo da se zacne nekaj novega, za kar spet cakam da bo konec.
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
ta klišejska fraza "sprememba se ne zgodi čez noč" še kako dobro drži. Ampak pogosto ne nudi utehe - vmesni čas, ko upamo, da bo bolje, ko si prizadevamo, kljub temu, da nam je težko, je prav tisti, ki odpre vrata za dvom. Iz tvojega zapisa lahko razberem, da je bilo leto nazaj tvoje življenje vseeno nekoliko drugačno, da je prišlo do premika. Ta majhen dosežek, da "prideš skozi dan", v bistvu sploh ni tako majhen. Pogosto je najtežji del, še zlasti, ker je prvi korak.
Spremembe so nelinearni procesi, to pomeni, da čeprav si zastavimo korake in upamo, da nas bodo peljali proti izboljšanju stanja, včasih vseeno zastenemo na kakšni stopnički (ali pa celo stopimo kakšno nižje in se naše stanje poslabša). In, ko se takrat prikrade dvom o tem, kakšen je smisel, ali si tega sposoben, je potrebno samo pogledati nazaj na prehojeno pot. Kot sam praviš, sprememba se je zgodila. In zgodila se je zaradi tvojega truda, kar kaže na sposobnost, da prestaneš težke čase. Ljudje pogosto izgubijo upanje, ker ne vidijo konkretnih dokazov, da bi se lahko počutili bolje - ampak to ne pomeni, da dokazi ne obstajajo, le težko jih je opaziti.
Vem, da ko si brez upanja, težko verjameš, da si zmožen biti srečen.  A prav vsak človek ima v sebi potenciale za to. Je oprema, ki je vgrajena vate, pa če ti v to verjameš ali ne, le poiskati in uporabiti jo je treba. Ni smiselno, da pritiskaš nase, da čutiš veselje, če ga ne. Je pa smiselno, da se postavljaš v situacije, ki ti dajo možnost, zanj. Sprehod v naravi, pogovor z nekom, ki ga imaš rad, igranje s hišnim ljubljenčkom, poslušanje in pozibavanje ob pozitivni glasbi, nič od tega ne bo rešilo vseh problemov. Ampak so majhni trenutki, ki naredijo življenje lepše.
Upam, da imaš na svoji poti podporo ljudi, ki jih imaš rad. V kolikor še nisi, bi bilo smiselno tudi premisliti tudi o tem, da se pogovoriš s terapevtom, psihologom. Kakorkoli že, ne ostajaj sam s svojimi občutki. Že to, da si o svojih občutki spregovoril tukaj ni majhna stvar - kaže voljo do tega, da se stvari izboljšajo, kaže, da kljub dvomu ohranjaš upanje. In to šteje. Trenutna verzija morda še ni "dovolj dobra", a ni končna postaja.
Vse dobro ti želim,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)