Zdravo star sm 16 let in počasi izgubljam voljo do življenja, ne najdem več razlogov zakaj bi sploh še živel. pa tudi pred dobrim tednom sm se razšel s punco sicer sva pa še v kar vredu odnosih saj je bila njena želja da greva narazen in ker še mi je ševedno važno da je ona vesela in zdrava sm se strinjal, a to je mene ubilo od znotraj preprosto se ne smejim več ves čas sm zamišljen in žalosten in občutek imam kot da nikomu ni mar ker edini odgovor ki ga dobim če se komu odprem je boš že preživel. pa tudi v ljubezni iščem samo nekoga ki mi bo razlog za živet in ki bo z mano ko jo rabim a imam občutek da take osebe ni. in drugih punc pa nemorem niti pogledat ker iz nekakšnega razloga še kar vrjamem da je ona prava. hvala za vaš odgovor
• Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Živijo.
Žal mi je, da si se znašel v taki situaciji. Verjamem, da se počutiš, kot da nič nima smisla in da nikoli ne bo drugače.
Tvoja čustva so legitimna, vendar verjemi, ne bodo trajala večno. Od razhoda je minil kratek čas in si še vedno v šoku. Ne zato, ker si šibek – ampak ker si izgubil punco, ki ti veliko pomeni. Ko se nekaj, kar si imel za stabilno, nenadoma poruši, se v glavi in telesu sproži ogromno stresa, zmede, praznine, bolečine. To je čisto normalen človeški odziv, ki sčasoma izgubi na intenzivnosti. Bolečina se bo zmanjšala, spoznal boš nove ljudi in prebolel odnos.
Pomagaš si lahko tako, da se zamotiš s stvarmi, ki jih imaš rad, se družiš z ljudmi, s katerimi se lahko pogovarjaš o tem, kar občutiš, in tvoja čustva sprejemajo. Ko se drugim odpreš in ti rečejo "boš že preživel", to ne pomeni, da jim ni mar, ampak da ne znajo odgovoriti. Ljudje se pogosto ustrašijo težkih čustev drugih, ker ne vedo, kako bi pomagali. Dovolj je, da rečeš: "Rabim, da me samo malo poslušaš."
Poskusi se tudi čim bolj osredotočati nase. Ljubezen je lepa. Daje občutek smisla, topline, pripadnosti. Ampak ni zdravo, da ti nekdo drug postane edini razlog, da živiš. Ker potem ne gradiš odnosa, ampak odvisnost. Prav zato te zdaj tako boli.
Bolečina te uči eno stvar: da moraš najprej zgraditi sebe, da boš lahko nekega dne ljubil nekoga zdravo. In to se da.
Če kdaj začutiš, da si preveč na robu ali da te misli o koncu življenja postajajo pogoste, prosim, pogovori se s kom: starši, učitelj, ki mu zaupaš, svetovalna delavka na šoli ali pa pokliči na TOM telefon (116 111), ki je anonimen in brezplačen.
Seznam možnih virov pomoči najdeš tudi na tej povezavi: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/prvi-viri-pomoci-v-stiski
Kar ti danes zveni kot konec, bo lahko čez leto dni poglavje, iz katerega se boš učil. Daj si čas, dovoli si žalovati, dovoli si dihati, dovoli si biti mlad. Ne rabiš se pretvarjati, da te ne boli. Ampak verjemi, da bo nekoč spet svetlo, tudi če si tega zdaj še ne znaš predstavljati.
Lepo te pozdravljam.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Ne
Nejc
Js te čist razumem. Tud js učasih ne vem več zakaj bi sploh živel ves čas dobivam slane ocene da v odnosih doma sploh ne govorim mlajšemu bratu pustijo use a men pa nič zato včasih kr za neki ur grem od doma. Predlagam ti da če se hočeš sprostit in umirit pojdi v kakšen hozdiček ali peostor ki te pomirja, zapri oči in pozabi na vse stvari. Ali pa lahko tido kakšen šport ki ga imaš rad naprimer kolw kolesarjenje in športaš za sprostitev. Pa mimgrede boš že drugo našu če se je ona ločla s tabo te itak ni bla vredna. Srečno.