Spoštovani
Sem fant ki so mu usec drugi fantje pripadam skupnosti lgbtq+
V šoli so drugi to izvedeli ni bilo prav nic prijetno saj vrjamejo da so LGBTQ+ osebe slabe cudne biu sem tudi na paradi ponosa moji starsi so zelo homofobicni in me je strah da jim to povem ker me skrbi da se z mano vec nebodo pogovarjali
Kul mladina ki jo mladi klicemo gaserji so me tudi zelo ponizali .
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo,
žal mi je, da se v šoli ne počutiš sprejetega in te drugi ponižujejo zaradi tvoje spolne usmerjenosti. Na žalost se to dogaja veliko osebam, hkrati pa se absolutno ne bi smelo. Okolje izven LGBT skupnosti je pogosto še vedno napolnjeno s predsodki in homofobijo, ki izhajata iz nepoznavanja ali napačnega poznavanja te tematike. To je zelo pogosto, saj vse_i odraščamo v družbi, v kateri večina predvideva, da obstajata samo dva spola in da so vsi ljudje heteroseksualni. Ob tem je odkrit pogovor o spolni usmerjenosti in identiteti še vedno tabu in lahko povzroči veliko nelagodja. Pri izbiranju s kom se boš o svoji spolni usmerjenosti pogovarjal in komu se boš razkrival lahko izbiraš sam. Pri tem si lahko najprej izbereš tiste, za katere veš, da bodo to sprejeli in se boš ob njih počutil udobno. Vedno lahko drugo osebo prosiš naj to, o čemer se pogovarjata, ohranja zase.
Šola je prostor, za katerega je pomembno, da je varen, saj tam preživimo veliko časa in se ves čas tudi samorazkrivamo. Ali je med sošolci_kami oseba, ki te v tvoji spolni usmerjenosti podpira in sprejema? Če je poleg nas oseba, ki nam stoji ob strani in nas ne obsoja, to lahko dela šolski prostor bolj varen in se v njem bolje počutimo. Misliš, da je tudi kdo od učiteljev_ic LGBT podporna_en? Če ja, se lahko poskusiš pogovoriti z njo_njim, vedno pa lahko stopiš tudi do svetovalne_ga delavke_ca, če imaš občutek, da bi svoja doživljanja lahko podelil z njo_njim.
Če si želiš o tem govoriti tudi s starši, je to nekaj, na kar se lahko vnaprej pripraviš in vnaprej načrtuješ. Predvsem je pomembno, da se razkriješ takrat, ko si za to pripravljen. Si z njimi že govoril o LGBTIQ+ tematikah? Misliš, da bi te v tem podprla?
V primeru, da si na razkritje pripravljen in si tega želiš, predlagam, da si s starši iskren in jim poveš, kaj dejansko čutiš. Razkritje je ravno to, da si z bližnjimi želimo iskrenega odnosa ter nam ni treba skrivati delov sebe. Razkritje je hkrati nekaj na kar se lahko tudi pripraviš. V naši svetovalnici si vzamemo čas in gremo skozi različne scenarije odzivov staršev, iščemo besede in stavke, ki so osebam lahko v pomoč. Če ti je težko načeti pogovor, jima lahko tudi napišeš pismo, a predlagam, da si zraven, ko ga prebereta, saj bosta imela najverjetneje kar nekaj vprašanj, na katera jima lahko odgovoriš le ti. Dobro pa je imeti v mislih, da je tudi razkritje proces - tako da osebo, ki se razkriva, kot tudi za osebo, ki se ji nekdo razkrije.
Če imaš še kakršnokoli vprašanje smo z veseljem na voljo, lahko nas kontaktiraš tudi na svetovalnica@legebitra.si
Prijeten pozdrav,
Eva Mulej, mag. zak. in druž. študijev
svetovalnica Legebitra