Pozdravljeni, ni mi mar zase. V enem letu sem se zredila za 35 kg, ker jem vsak dan sladkarije, ogromno sladkarij in itak da se mora poznat. Gibam se tudi ne vec. Fant me je zapustil, ker sem se zredila in mi ni mar, ce me je. Meni je vazno, da si vsak dan pecem sladkarije in to je to. Kako naj se obrnem, da bo kot prej in da shujsam? Trenutno mi res ni mar, tudi nimam nikogar ob sebi, da bi me razumel, s katerim bi se lahko pogovorila itd. S starsi se ne razumemo ze 15 let, sedaj imam 19 let.
Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Priznam, da mi je bilo ob branju tvojega sporočila kar hudo. Žal mi je, da se slabo počutiš v svojem telesu ter da, kot si zapisala, ti ni mar zase.
Verjamem, da se ti v tem trenutku zdi sprememba nemogoča. Običajno je tako, da je najtežje začeti, ko pa opaziš prve spremembe in izboljšanje razpoloženja, te bo želja po boljšem počutju gnala naprej.
Zapisala si, da poješ veliko sladkega in če prav razumem, si sladke dobrote pečeš sama. Za začetek lahko poskusiš s tem, da za pripravo slaščic uporabiš nekoliko bolj zdrave recepte - mogoče lahko prilagodiš količino sladkorja, ki ga daš v sladico ali najdeš recept za pripravo jedi, ki bo potešila tvojo željo po sladkem, ne bo pa tako kalorična. Splet je dandanes prava zakladnica tovrstnih receptov, zato sem prepričana, da boš našla kaj, kar ti bo ustrezalo. Eden takih receptov je na primer recept za domači sladoled, ki ga lahko najdeš tudi na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/moje-telo-in-zdravje/pripravi-svoj-domaci-sladoled/
Seveda je za dobro počutje pomembno tudi gibanje, zato poskusi ponovno vzpostaviti to navado - za začetek si lahko zadaš cilj, da se vsak dan odpraviš na krajši sprehod. Čez nekaj tednov si nato zadaš cilj, da boš dnevni sprehod podaljšala ter poleg tega naredila nekaj razgibalnih vaj in tako naprej.
Najpomembneje pa je, da z nekom, ki mu zaupaš, spregovoriš o svojih občutkih. Se lahko pogovoriš s kakšno prijateljico ali katerim od sorodnikov?
Vesela bom, če mi v odgovor napišeš kaj več o svojem počutju. Kdaj si začela opažati spremembe v svojem razpoloženju? Se je v tistem času zgodilo kaj izrednega?
Upam, da ti je bil odgovor vsaj malo v pomoč.
Vse dobro in lep pozdrav,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja