Imam ze veliko let tezave, da mi je vseeno zase. Pa tudi druge, ampak bolj bistveno je da mi je vseeno zase. Imam sladkorno ze od malega in namesto da bi dobro jedla, jem slabo, sladkarije in oh vseh vrst, zato imam zelo neurejen sladkor in tezave z preveliko tezo,pa nasploh s pocutjem. Letos bom imela 20.let. Ni mi mar sploh zase da bi kaj naredila iz sebe, izboljsala zdravstveno stanje, nocem imeti prijateljev in hoditi ven itd. Nihce me ne razume, doma me ne jemljejo resno s sladkorno, da to ni nic takega, naj jem vse itd. Jaz pa vem kaj in kako moram jesti pa glede inzulina itd... Ampak nocem tako. Zelim si umreti. Nisem srecna ze od rojstva. In nihce mi ne more pomagat, ker si v veliki meri nocem pomagat niti sama.
ru
rumio
sej kilograme itak veš da lahko izgubiš, če hočeš pač izgledati bolj športno ali suho, obline so tudi super, če mene uprašaš. Je res, če imaš preveč da je počutje drugače in bolj naporno in če nočeš tega pač malo športaš in se rešiš tega. Smola, da imaš sladkorno in zaradi tega te bo mogoče že enkrat spravilo na mejo s cukrom... Si potem bolj rada doma pač kdo pa ni hah, nekaj ti manka, da bi živela svoje življenje bolj živo in brez brige in brez stresa. Upam, da bo kej kliknilo pri tebi pa, da boš bolj pozitivno razmišlala...
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
najprej se ti opravičujem, ker že nekaj časa čakaš na odgovor in ob tem se ti tudi zahvaljujem za zaupanje svetovalnici To sem jaz.
Zapisala si, da imaš sladkorno bolezen (sklepam tip 1), da ne skrbiš za ustrezno dieto, da imaš težave s težo in da sebe ne maraš, ne ceniš in da ti nihče noče pomagati, tudi sama si nočeš, si zapisala. Čeprav si svoj zapis končala prav s stavkom, da si nočeš pomagati, pa mislim, da temu ni čisto tako. Kaj misliš?
Sprašujem se, ker praviš, da se nikoli nisi marala, kam to sega, kje se je to tvoje prepričanje utrjevalo in utrdilo, v kakšnih odnosih, s kom, s katerimi dogodki?
Sprašujem se ali sprejemaš svojo bolezen, stanje? Zapisala si, da veš kako bi se morala primerno prehranjevati, kako pomembno je ob tem gibanje dodajam. S tem, ko se ne držiš diete, ko ne skrbiš za svoje telo, si škodiš, sebe kaznuješ. Bi bilo kaj na tem?
Sladkorna bolezen, načini zdravljenja in različni terapevtski pristopi omogočajo otrokom, mladostnikom, odraslim in starejšim dobro in bogato življenje. Seveda ob predpostavki, da se sprejemaš in da razumeš, da za bolezen nisi kriva ti, ne tvoji starši Še enkrat najmanj pa ti. Verjetno ste o tem veliko govorili na pediatrični kliniki ali s tvojim zdravnikom, mogoče si se celo družila z vrstniki z enako diagnozo, to pomaga.
Predlagam ti, da začneva na začetku. Kaj ceniš pri sebi, na kaj si pri sebi ponosna, hvaležna? Veš, da si edinstvena in neponovljiva. In do sedaj si zmogla, kako, katere so tvoje notranje moči, tvoji sogovorniki, na katere se lahko opreš? Tudi danes, jutri? Še posebej v obdobju mladostništva, ko je ogromno spraševanja kdo sem, zakaj sem, zakaj sem drugačen, zakaj prav jaz s to sladkorno, zakaj je moje telo takšno, me bo kdo imel rad, ker sem takšna itd.?
Poskusi jo obrniti sebi v prid, sladkorno.
Tu bom naredila piko in čakam na tvoj naslednji zapis.
Velik objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja