Na moji šoli je veliko ljudi, ki so nesramni, ne vredni zaupanja ... Vedno, ko se začnem z nekom družiti na novo sva si prvih pač ur, ali drni vredu potem pa spoznam ta to ne bo šlo in se poskušam umakniti (to je mišljeno v prijateljske m smislu, ne ljubezenskem). Potem se spet družim z nekom in spoznam, da jiso to kar sem mislila, da so. Večina ljudi, ko se pogovarjam z njimi govorijo samo o sebi in svojih dosežkih, ne zanima pa jih prav nič o meni, jaz pa sem tako neumna, da se jim vedno prilagajam in se pogovarjam z njimi o čem oni želijo. Do zdaj sem imela polno prijateljev a le ena izmed njih je mi je bila res blizu, imela sem tisti občutek, da končno imam prijateljico, ki ji lahko zaupam in me ne kar zapustila in šla k drugim. A pred parimi dnevi se je to zgodilo. Nekje smo čakali v vsti in jaz ter ona sva bii bolj na koncu te vrste (sni bila tako dolga, nekaj deset ljudi je bilo). Ona pa je potem zagledala svoje prijatelje na začeku vrste in jih vprašala če naju spustijo naprej, oni so rekli da ja, ampak samo njo ne mene, in ona je kar odšla k njim s tistim nasmeškom na obrazu, ki ga vedno ima.
To mi je tudi dalo tisti občutek jeze in razočaranja, kot to, da so rekli da jaz ne smem ona pa lahko. Veliko krat se počutim nepomembno in, da me drugi nočejo v njihovi bližini, včasih se počutim obupano in prevarano in zaradi tega tudi težko zaupam ljudem. Svoje probleme rada rešujem sama (to ni problem) brez pomoči drugih.
Želim vedeti kaj si vi mislite o tem, kako bi lahko izboljšala svoje počutje in če dramatiziram ali je to res ali je vse samo v moji glavi ... nevem.
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Opisuješ, da na svoji šoli s težavo sklepaš prava prijateljstva. Vedno, ko navežeš kak nov prijateljski stik, se izkaže, da oseba ni zares to, kar si mislila, da je. Razočarana si predvsem zato, ker so v prvi vrsti osredotočeni nase, tebi pa ne posvetijo veliko pozornosti. Največje razočaranje v zadnjem času pa je bila »izdaja« tvoje prijateljice, za katero si mislila, da sta si zares blizu. Praviš, da se zaradi teh dogodkov počutiš nepomembno in ne zaupaš več drugim. Zanima te kako bi lahko samo situacijo in tudi svoje počutje izboljšala.
Žal mi je, da imaš takšno izkušnjo. Prijatelji so pomembni, saj nam pomagajo, ko imamo težave in se na njih lahko zanesemo. Čeprav si navajena svoje težave reševati sama, verjamem, da bi kdaj rada imela nekoga, ki mu lahko zares zaupaš in take ljudi si v svojem življenju tudi zaslužiš. Zdi se mi super, da se zavedaš, kako bi moralo pravo prijateljstvo izgledati. Glede na opisano situacijo mislim, da ni vse v tvoji glavi in da ne dramatiziraš. Vedenje tvoje prijateljice res ni bilo primerno in ni normalno za prijateljski odnos.
Praviš, da si poskušala vzpostaviti odnos z že kar nekaj ljudmi, a se vedno konča isto – z razočaranjem, saj jih večina govori le o sebi. Zanima me, ali si morda to, že kdaj izpostavila tem osebam? Torej ali si jim povedala, kako se počutiš ob njihovem vedenju? To lahko na primer storiš z jaz stavki. Ti stavki nam omogočajo, da izpostavimo vedenje, ki nas moti, brez da bi s tem osebo prizadeli. Pri tem najprej izpostavimo moteče vedenje osebe (npr. »Ko mi skačeš v besedo …«), nato izrazimo naše počutje in čustva ob tem vedenju (npr. »… postanem žalosten/a«), na koncu pa opišemo posledice vedenja na nas (npr. »saj dobim občutek, da ti moje mnenje ni pomembno.«). Morda lahko to preizkusiš tudi pri prijateljici, ki te je pustila samo v vrsti in ji poveš kako si se takrat počutila. Praviš tudi, da se velikokrat prilagajaš drugim in se z njimi pogovarjaš izključno o tem, kar si želijo oni. Poskusi v pogovor vplesti temo, o kateri bi rada govorila ti. Kar pogumno.
Za na konec pa bi ti še rada sporočila, da ne obupaj nad prijateljstvom in spoznavaj čim več ljudi še naprej. V življenju srečamo veliko ljudi – z nekaterimi imamo le bežne odnose, z drugimi pa spletemo vezi za celo življenje. Verjamem, da boš tudi ti prej ali slej spoznala osebo, s katero se boš res razumela in ji lahko zaupala.
Želim ti veliko sreče,
Nika Koder, mag. psihologije