dan :),
jaz bi pa vprašala, zakaj se mi konstantno dogaja da sem ful lačna (trebuh mi kruli, včasih tudi že boli itd...), ampak preprosto ne morem jesti? kot da je moj trebuh lačen, ampak moja usta nočejo hrane, če veste kaj mislim. preprosto mi nič ne paše, se mi pa tudi včasih zgodi, da ko si naredim "plan", da bom jedla neko specifično hrano (večinoma se to odločim dosti pred tem, ko jo imam namen dejansko jesti), npr: v glavi si rečem, da bom čez kašno uro jedla nekaj, potem pa ko se spravim jest te hrane recimo ni, ali pa zmanjka, ali pa nekdo drug poje, enostavno ne morem jesti ničesar drugega. včasih pa sploh nimam pojma kaj naj jem, ko sem lačna in potem pač nič ne jem, včasih si celo rečem da lahko mogoče počakam do naslednjega dneva in se bo takrat nekaj našlo.
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala, da si mi pisala in oprosti za pozen odgovor. Zanima me, kako dolgo se ti to že dogaja. Občutek lakote je sporočilo telesa, da potrebuje energijo za svoje delovanje. Po drugi strani pa je to, da imaš občutek, da nočeš hrane, da ti nič ne paše, sporočilo možganov.
Glede na informacije v tvojem sporočilu bi ugibala, da te mora težiti nekaj drugega, nepovezanega s hrano. Velikokrat se naše počutje, težave in razpoloženje kažejo skozi apetit in prehranjevalne navade. Včasih smo recimo nejevoljni ali žalostni in imamo občutek, da sploh ne moremo jesti.
Težko ti dam nasvet, kako rešiti težavo s prehranjevanjem, saj menim, da za to površinsko, navzven vidno težavo, najbrž leži nekaj večjega, manj vidnega. Razmisli, ali je kaj takega, kar te že dlje časa teži ali pa skrbi in poskusi to razrešiti. O svojem problemu se lahko pogovoriš tudi z odraslim ali z učiteljico, ki ji zaupaš, ali pa z osebnim zdravnikom.
Oglasi se mi še kaj in mi povej več.
Lepo te pozdravljam,
Ajda Novak, dipl. psihologinja (un)
• ne
nevem888973
hvala za odgovor,
to se mi dogaja že skoraj celo življenje haha. seveda ne enakomerno in morda točno v tej obliki, ampak ubistvu kolikor se spomnim sem imela celo življenje nekakšne sicer ne tako hude "težave" s hrano, oz. s hranjenjem. ne znam čisto natančno povedati vseh podrobnosti, ker se niti ne spomnim, ampak vem pa, da nikoli nisem vedela kaj naj jem, nisem imela idej, po drugi strani mi pa mi nič ni pasalo, tudi če me je moj oči spraševal, kaj naj mi naredi, kaj bom jedla, ali hočem kaj iz trgovine, sem vedno rekla da ne vem. tudi ne vem koliko je kaj rešitev za to, glede na to, da ni nova stvar. mi gre pa zelo na živce, zadnje čase mi je tudi v šoli težko jesti, ker sedim sama, saj se je moja sošolka s katero se še najbolj družim, izpisala iz kosila. mogoče je tudi slišati da se mi to dogaja vedno, ker se mi ne, včasih imam kakšno idejo, kaj bi jedla in je vse super, dokler moj brat tega ne poje pred mano. morda sem tudi samo izbirčna, ne vem. mogoče je pa to čisto normalno in ima vsak neke podobne težave, ker res ne vem, kako bi nekdo imel tako veliko apetita. je pa res da so tudi mojo mami (ki je na žalost umrla) že od zgodaj silili s hrano. ona in moja teta sta obe bili tudi bolj suhi, tako kot jaz. je mogoče to vse lahko nekako genetsko povezano?
• ne
nevem888973
pozabila sem še dodati, da jemljem tudi B kompleks, ki naj bi povečal apetit, in se mi zdi, da mi malo pomaga.
• Uredništvo
Ajda Novak
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo in da si mi zaupala več podrobnosti. Način prehranjevanja je delno genetsko pogojen, delno pa je pogojen z vzgojo in okoljem, tako da bi lahko to delno pojasnilo tvoje pomanjkanje apetita.
Če se ti zgodi, da zaradi pomanjkanja apetita včasih tudi cel dan ničesar ne ješ in če imaš občutek, da tvoje pomanjkanje apetita ponavljajoče vpliva na tvoje življenje in razpoloženje, si je vsekakor vredno poiskati pomoč. Na žalost po tvojem zapisu ne prepoznam, kaj bi lahko bila težava, ampak sem prepričana, da bi jo lahko s pravim strokovnjakom našla.
Poskusi se najprej pogovoriti s svojim osebnim zdravnikom, mogoče lahko on kako pomaga, ali pa ti predlaga, kje poišči pomoč. Možno je tudi, da je tvoje pomanjkanje apetita zares biološko pogojeno, vendar je kar tako težko karkoli reči. Če je težava psihološka, pa lahko rešitev najdeš skupaj s psihologom.
Nekaj, kar lahko poskusiš, je poiskati recepte na Instagramu ali na Youtubu in jih potem pripraviti sama doma. Poskusi malo brskati po kuharskih profilih, dokler ne najdeš nečesa, kar bi rada jedla in se ti zdi, da bi ti v danem trenutku ustrezalo. Hrano lahko poskusiš tudi estetsko urediti na krožniku, saj boš potem mogoče imela večji tek.
Upam, da ugotoviš, zakaj se ti opisano dogaja in lahko kmalu spet polno uživaš v hrani.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, dipl. psihologinja (un)