Hej! Imam problem.
Jaz si celo zivljenje zelo zelim eno stvar, ampak sem vedno vedela da je nebom dobila, zaradi pac nekih stvari... no in letos imam birmo in mi mami rece ce bi mela za birmo to stvar in jaz sem bila v soku in nisem kogla verjet, da je to dejansko mozno in sem rekla NE. In potem me je naslednji dan se enkrat vprasala in cez en teden se enkrat in jaz tko zmimljam besedo NE. Pac nevem zakaj to delam!!!
za bozic me je ati vprasal kam bi tko sla pac kot potovanje in nisem hotla povedat ker mi je blo nerodno. In potem me je cel dan prepriceval naj mu povem, ampak nisem hotla. Potem pa je postal uzaljen ker mu ne zaupam, meni pa je bilo tudi hudo ker nisem mogla izdavit. In potem sma se zmenla da mu bom na sms napisala. In ko je ugotovila da bi rada sla na en koncert mi je za bozic na telefonu pokazal sliko spletne strani kjer kopujes karte za koncert (ni jih kupil) in pol sm si js hitr zmislila da me na wc in sem sla. Pol ko sem pa nazaj prsla ni blo pa nc. In pol po tistem se nisma nc o tem pogovarjala in mi je bilo tut ful hudo. In vceraj je rekel ce si se vedno zelim it na koncert in sem rekla da se nocem o tem pogovarjat (nerodno mi je bilo)
pac vcasih je bilo se huje. Ker ko me je kdo vprasal ce si zelim npr. eno igraco sem rekla da ne. Sicer sem probleme z malenkostmi premagala, zdej mam sam problem glede kaki vecjih stvari.
prosim pomagajte! Nocem si uniciti darila za birmo in potovanja...
kaj naj?
hvala vam res za karkoli
lep pozdrav
• Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, ker si z mano delila svoje občutke in misli. Trenutno se počutiš zmedeno in da se soočaš s težavami pri izražanju svojih želja in potreb drugim. Vidim tudi, da te skrbi, kako se izogniti situacijam, kjer moraš izraziti svoje želje, saj se počutiš nerodno. Pomembno je, da se naučiš izražati svoje želje in potrebe na zdrav način.
Prvi korak je prepoznati in sprejeti svoje občutke. Razmisli, zakaj se počutiš nerodno ali zakaj se bojiš izraziti svoje želje. Morda čutiš strah pred zavrnitvijo, strah pred razočaranjem ali občutek, da tvoje želje niso pomembne? Te občutke je pomembno raziskati in poskusiti razumeti. Si mogoče v preteklosti imela kakšno izkušnjo, zaradi katere si dobila občutek, da nisi pomembna, da drugih ne zanima, kar si želiš ali kaj potrebuješ? Če ti uspe ugotoviti, od kod tvoj odziv izvira, ga boš mogoče lažje sprejela in spremenila.
Naslednji korak je graditi zaupanje vase in v svoje občutke. Poskusi se opomniti, da imaš pravico do svojih želja in potreb ter da je pomembno, da se zanje boriš. Razvijanje pozitivne samozavesti, samospoštovanja in samopodobe ti lahko pomaga pri izražanju tvojih želja.
V situacijah, ki si jih opisala, je ključnega pomena komunikacija. Če se počutiš nerodno ali negotovo, si vzemi čas, da se umiriš in zbereš misli, preden izraziš svoje želje. Lahko pred pomembnimi pogovori tudi sama v svoji sobi povadiš, kaj bi rada drugi osebi povedala. Z vajo se boš tudi v resnični situaciji lažje sprostila in ubesedila svoje misli.
Ne pozabi, da je to proces in da bo trajalo čas, da se naučiš izražati svoje želje. Bodi potrpežljiva s seboj in se osredotoči na napredek, ne na popolnost. Če pa se počutiš preobremenjeno ali če se ti zdi, da se ne moreš sama spopasti s temi izzivi, se lahko o tem poskusiš pogovoriti s šolsko svetovalno delavko ali učiteljico. Šolska svetovalna delavka ti lahko pomaga pri raziskovanju tvojih občutkov, gradnji samozavesti in razvijanju veščin komunikacije.
Ne pozabi, da si vredna ljubezni, spoštovanja in izpolnitve svojih želja.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije