Pisem vam ker se pocutim izgubljena. Nevem kaj naj naredim. Trenutno hodim na faks ampak mi smer ni vsec. Kot da se nikjer ne najdem. Nevem nekako ne najdem motivacijo zelim si da bi imela dovolj denarja da bi lahko tudi kam sla. Oddaljujem se tudi od ljudi. Nisem samozavestna. Zelim biti srecno zaljubljena. Pa nevem sploh kako. Malo mi je vsec en fant pa sem slisala da ima punco. Nevem zakaj ampak tako je. Zakaj so mi vsec fantje ki niso najboljsi zame. Ja otrostvo nisem imela stabilno. Nocem prevec pisat o temu. Ampak nevem vec kaj naj naredim. Pa se zelo introvertna  sem , vcasih tudi tako pesimisticna in anksciozna. Pogledala sem ze kaj bi delala, naredila karijerne teste ampak se nikjer ne najdem. Nevem zakaj se mi to dogaja. Nevem niti kako zacet. Pocutim se totalno zmedena.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, anonimna.
Hvala za zaupanje. Ni lahko biti pred toliko nerešenimi dilemami naenkrat. In kot razberem, vse skupaj samo še dodatno povečuje tvojo anksioznost in pesimizem.
Prva stvar, ki bi ti jo svetovala, je, da najprej preprosto sprejmeš danost. To je prvi korak k rešitvam, ki pa (skoraj) vedno obstajajo. Te niso vedno nujno take, kot bi nam dani trenutek ustrezale, a obstajajo.
V tvojem primeru je danost naslednja: ne študiraš smeri, ki bi ti bila všeč, nimaš partnerja in nisi dovolj ekstrovertirana, da bi ti navezovanje stikov šlo lažje. Naslednji korak je odgovor na vprašanje, kaj od tega ti je trenutno največja prioriteta.
Če je to študij, predlagam, da najprej sprejmeš ta izziv. Imaš najmanj dve možnosti: da sprejmeš ta študij, v njem poskusiš najti vsaj nekaj, kar ti je všeč, in ga dokončaš – ali da se odločiš za opustitev oz. zamenjavo. S slednjim ni popolnoma nič narobe. Veliko ljudi v toku življenja spremeni zanimanja in tudi kariero. Prepričanje, da moramo pri 19-ih letih vedeti, kaj želimo delati vse življenje, je povsem zgrešeno in zastarelo. Študij je samo eno poglavje življenja in priložnost, da si naberemo določene kompetence ter novo stopnjo izobrazbe.
Napisala si, da si delala karierne teste. Če še nisi, ti svetujem, da se obrneš na najbližji Karierni center Univerze, v kateri si vpisana, in se še osebno pogovoriš s svetovalko. Karierno svetovanje ti je na voljo tudi na Zavodu za zaposlovanje. V živo in v dialogu je veliko bolj učinkovito pretehtati tovrstne dileme. Morda kaj uporabnega zase najdeš tudi tule.
Tako čez palec pa bi ti napisala, da všečnost študija ni najboljši ali edini pokazatelj tega, ali si se prav odločila. Kot že rečeno, najbolj štejejo veščine, ki jih boš odnesla iz procesa samega študija. Ogromno ljudi je doštudiralo nekaj, potem pa se zaposlilo na drugih področjih.
Predvsem pa ni nič narobe s tabo, ker še ne veš, kaj bi. Morda celo ne bi bilo napak, če se določiš za leto dni pavziranja, ta čas pa združiš prijetno s koristnim: greš za nekaj mesecev delat, da prideš do denarja, potem pa se odpraviš na kakšno potovanje. Kaj misliš?
Kar se tiče zaljubljenosti v nedosegljive fante, pa lahko rečem, da te zelo razumem. Tudi sama sem bila večkrat v taki situaciji in poznam tudi druge, ki so to preživeli. :) Včasih srce pač želi to, kar ni na voljo. Tako pač je. Ampak če dobro premisliš – srečna zaljubljenost pomeni, da je le-ta obojestranska. Zakaj potem zapravljati čas in energijo za nekoga, ki je oddan?
Mlada si, naj se ti nikamor ne mudi. Vzemi si čas in za začetek pojdi na nekaj dejtov z različnimi kandidati. Skozi »preizkuse in napake« tudi v odnosih najbolje ugotovimo, kaj nam je res všeč in česa absolutno ne maramo. Preko tega treniramo tudi svoje osebne meje in gradimo samospoštovanje.  Lahko preizkusiš katero od aplikacij, ki so temu namenjene – tako odpade že dobršen del zadreg pri spoznavanju. Lahko pa greš še bolj počasi in se vpišeš v kak tečaj, šport ali drugo aktivnost, kjer je večja možnost, da spoznaš nove ljudi.
Pogumno v akcijo. :)
Lepo te pozdravljam,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja