Hejla zadnje case opazam pri sebi da imam vednjo vecjo zeljo po smrti ja vem slisi se grozno ampak meni ni. Vse mi gre narobe vsem grem na zivce in vsi me vidijo kot napakonpa tudi ce ne naredim nicesar, vedno sem kriva za cisto vsako stvar in enostavno mi mineva volja do zivljenja. Zadnje case vedno bolj razmislam o samomoru in pismih ki bi jih napisala. Enostavno vec ne vidim poti dalje in kako naj sploh pridem iz tega ker ta zelja po smrti se vedno bolj sopnjuje.
• le
leni
Živijo tudi jast sem bila na tej točki da neveš če bi šel naprej probaj najti nekaj kar ti v življenju da vojo kot naprimer pes,stric,dedek,... nekaj kar ti veliko pomeni in zaradi tega vstrajaj
dijo.
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo. Zelo pogumno je, da si se odločila, da mi zaupaš svojo stisko. Verjamem, da to zate ni bilo lahko. Opisuješ, da imaš v zadnjem času pogoste misli o samomoru ter občutek, da ti gre vse narobe. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o vzrokih stisk s katerimi se srečuješ. Kakšne misli ti gredo skozi glavo? Katere so tiste situacije in odnosi z drugimi, ki te obremenjujejo? Kako se sicer počutiš? Kaj kljub stiskam, ki jih doživljaš, ceniš pri sebi? Kakšne odnose imaš s starši, vrstniki, prijatelji?
Vsakdo izmed nas se kdaj v življenju lahko znajde v situaciji, ko v trenutni situaciji ne vidi izhoda, a pomembno je, da se zavedamo, da je ta misel popolnoma izkrivljena. Ko na problem pogledamo malo z distance, ali ko kakšno izmed obremenjujočih misli zaupamo bližnjim, prej ali slej najdemo različne načine, kako se lahko s težavo spoprimemo, misli na samomor pa poskušamo čim prej odgnati. Situacije niso nerešljive in brezizhodne, včasih potrebujemo le več časa in podpore, da najdemo nove poti.
Spodbudila bi te, da se o tem nujno pogovoriš z odraslo osebo, ki ji lahko zaupaš. Kako se razumeš s svetovalno delavko na šoli? Bi si morda upala potrkati na njena vrata in jo prositi za pomoč? Predstavljam si, da bo breme, ki ga nosiš v sebi, lažje, če ga boš z nekom delila, obenem pa ti pogovor lahko pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja ter iskanju načinov spoprijemanja.
Tvoje življenje je dragoceno, ker si edinstvena in imaš mnogo spretnosti in pozitivnih lastnosti. Zato bi želela, da do tvojega naslednjega zapisa skleneva zavezo za življenje. Ko se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem nujno obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda mama) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na TOM telefon (116 111 – vsak dan od 12.00 do 20.00) ali na zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, anonimno). Razmisli, ali je med tvojimi bližnjimi osebami nekdo, ki bi mu lahko zaupala svojo stisko. Sploh takrat, ko se ti po glavi podijo negativne misli.
Vedi, da nisi sama in da smo tu, da te podpremo. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in napišeš še kaj več o svojem doživljanju.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije