Pozdravljeni
zadnje case se soocam z problemi v druzini (jaz, mama, ata in sestra) ker sem zadnje case zelo pod pritiskom in zivcna celo v soli saj me je strah da bi dobila slabo oceno saj to moja druzina ne sprejme. Sicer sem zadnji letnik srednje poklicne sole in sem stara ze 18 nevem vec kako naprej. Sicer zacelo se je vse pred skoraj 2letoma ko sem domov pripeljala fanta ki sma se danes skupaj. Zacelo se je z tem da ga nista nikakor spreja se zdaj nevem zakaj vedno ponavljata da je to zaradi tega ker nima spostovanja do njuji ampak ni nikoli naredil kaj narobe ne njima ne meni. Od sestre fanta sta sprejela lepo in ga dejansko "nosita po rokah" za razliko za mojga fanta ki za zanucujeta. Poskusila sem ignorirati kot sta mi svetovala fant in prijateljica ampak nikakor negre to se samo stopnjuje. Pred mesecem mi je spodletela matematika in sem pisala 1 popravila sem seveda na 4. Ampak tu se je zacel delati ptoblem in sicer da sta se zacela zdirati na mene da je to vse zaradi fanta in da potrebujem psihiatricno pomoc saj sem "nora" in da z mano ni vec nic v redu. Nato se je vsak dan ponavljajo isto in isto. Sedaj nekaj dni nazaj sem njima povedala da ne zelim plesati na maturanskem plesu saj to ni zame in ker to ni moja zelja. To nista sprejela zacela sta me siliti da morem plesati in me izsiljevala z tem da nebom smela vec videti fanta in iti k njemu za vikend seveda to meni ni v redu saj zakaj bi neksni normalen stars to sploh preprecil? Danes sta se nekak sprijaznila s tem da nebo maturanskega plesa iz moje strani ampak tu je nastal problem. V moji druzini so se vsi obrnili proti meni in ne vidim vec izgoda zacela sem razmisljati o samoposkodovanju ampak zaradi fanta to ne zelim saj vem da me ima resnicno rad in da mi hoce pomagat (poskusil je komunicirati z starsema ampak onadva ne sprejmeta teha da mi poskusa pomagati z eno besedo se mu posmehujeta in zanicujeta) sama vec ne vidim poti. Nevem vec sploh kako naprej.
prosim za nasvet
hvala
Gi
Gina
Pusti starše, imajo pač probleme, ki jih morejo razrešiti sami. Nisi ti kriva zanje. Sicer pa, če si stara 18, ti staršev itak ni več treba upoštevati.
Po
Popsi
Gina hvala za odgovor, to sem tudi jaz rekla ampak to pri njima ne gre v postev ker sem njuna hcerka in ker zivim pod njuno streho lahko delata in receka karkoli in njuji morem upostevati jaz se valda z tem ne strinjam ker mi dajeta taksne pogoje kot da sem v "zaporu". Razmislajm da se bi tudi preselila k fantu in solo opravljala naprej normalno.
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če sem prav razumela, si v stiski zato, ker tvoji starši ne sprejmejo tvojega fanta, s katerim sta skupaj 2 leti. Ta stiska vpliva na tvoj učni uspeh. Praviš, da tvoja starša menita, da ju tvoj fant ne spoštuje, sama pa tega ne zaznavaš. Razmišljaš tudi o samopoškodovanju. Naj ti povem, da samopoškodovanje žal ne bo rešilo situacije, v kateri si, pomenilo bo le trenutno olajšanje, naknadno pa bo najbrž prineslo poleg nerešene družinske zadeve še velike občutke krivde. Razumem, da ti je težko, ampak rešitve je boljše najti kje drugje.
Si se morda kdaj pogovorila s staršema glede tega, kaj jih moti o tvojem fantu, takrat, ko niste bili vsi že predhodno razburjeni? Morda bi bilo lažje, če bi se enkrat, ko sta z mami skupaj sami, pogovorili glede tega, kaj jo moti, potem pa še na samem z očetom? Morda menita, da z njim preživiš preveč časa, da časa več ne posvečaš drugim stvarem ali pa tudi njima; morda imata strah, da te bosta prehitro "izgubila". Odkrit in predvsem umirjen pogovor bi po mojem mnenju bil nujno potreben, da boste zadeve v družini lahko uredili. Povej jima, da ti veliko pomenita, da te prizadane, ko sta nad tvojo izbiro razočarana in da ti je težko. Verjemi, ljudje dostikrat ne vemo, koliko prizadenemo druge z nekimi dejanji, zato je pomembno, da se o tem odkrito pogovarjamo.
Glede na to, da je tvoj fant že poskušal govoriti z obema tvojima staršema, to veliko pove o njegovem trudu in vložku. Vseeno pa menim, da starša rabita slišati od tebe, da ju imaš rada in da ti je težko, ker ga ne sprejemata. Odkrito povej, da si zaradi prepirov v družini pod dodatnim stresom tudi v šoli in da ti je mar za ocene.
Pogovor z obema ali s posameznim staršem naj bo predvsem umirjen. Povej, da se ne želiš kregati, rada bi samo razumela, kaj se dogaja.
Srčno upam, da se bodo razmere v družini uredile. Javi se še in povej, kako je šlo.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
Po
Popsi
hejla
sem poskusila pogovor z obema strsema ampak oba ne popustita in noceta niti slisati kaj o tem. Saj mi oba govorita da sem njuji osramotila in da sem se samo njuna hcerka in nic vec. Trenutno sem pod hudim stresom in sama pri sebi opazam da pocasi nimam vec volje do nicesar. Ju imam rada kot starsa ampak njima vec ne pomeni to nic ce njima povem kaj o svojih problemih namesto da bi mi pomagala se raje dodatno zdirata na mene in mi se bolj zbijata voljo.
Uredništvo
Katarina Šepetavc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena še enkrat,
res mi je žal, da se ni izteklo po pričakovanjih. Glede na to, da sama s pogovorom s staršema ne moreš razrešiti situacije, imaš morda možnost, da vklljučiš kakšenga sorodnika, ki bi te lahko podprl pri pogovoru? Kakšnega dedkla, babico, teto? Menim, da bi bilo pametno, da o situaciji, ki jo doživljaš, govoriš tudi s svojo razredničarko v šoli in pa s šolsko svetovalno službo, ki jo na šoli gotovo imate.
Če vse to ne bo pomagalo, se poskušaj od sedaj naprej osredotočati predvsem nase. Zaščiti sebe, poskušaj se čim bolj distancirati od razprav s starši glede tvojega fanta, osredotoči se na šolo, učni uspeh in prijatelje. Poskušaj preživeti čimveč časa z ljudmi, ki jih imaš rada, v razprave se s starši ne spuščaj, ker te le to še bolj bremeni.
Srčno upam, da bodo sčasoma stvari postale lažje. Pogumno stopaj naprej in zaščiti sebe, vsekakor pa poišči tudi pomoč zgoraj omenjenih oseb.
Še se oglasi.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja