Pozdravljeni,
septembra začenjam 9. razred. Sploh še nevem kam naj grem, gimnazijo ali poklicno srednjo? Kaj se mi bolj splača glede na to, da se težko spravim k učenju?
Poleg tega me skrbi za valeto saj se mi zdi, da imajo vse ponce v našem razredu že plesalca iz 8.razreda.
prosim za nasvet
Lepo vas pozdravljam in nasvidenje
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hitro se prebijaš do velike prelomnice v življenju - srednja šola. Izbira programa (gimnazijski, tehniški ali poklicni) temelji na zanimanjih in seveda tudi na uspešnosti. Zato ti težko svetujem, kateri program je zate. Svetujem ti lahko le, da začneš čim več raziskovati možnosti in, kot sem že rekla, tvoje interese. To, da se težko spraviš k učenju, lahko čisto zbledi, ko najdeš smer, ki te zanima. Morda bi te na tej točki vprašala, h katerim predmetom se spraviš s težavo k učenju. Ampak tudi če so to vsi predmeti, je to lahko zato, ker pač še nimaš izbranega cilja. Zato pohvalno, da se o tem sprašuješ in iščeš odgovore. Na spletni strani dijaski.net lahko v rubriki srednje šole poiščeš vse programe in smeri slovenskih srednjih šol, kjer so opisani posamezni poklici, zraven pa so navedeni tudi podatki o preteklih omejitvah točk in prav tako si lahko izračunaš svoje točke.
Glede valete pa ne skrbi, bo fantom tudi prej kot slej pritisk, da si morajo najti soplesalko. Morda si lahko poiščeš kakšno “rezervo” in vprašaj kakšnega fanta iz nižjega razreda, če bi bil tvoj soplesalec v primeru, da res ne bo noben tvoj sošolec več na voljo.
Upam, da sem te vsaj malo razbremenila. Verjamem, da zdaj, ko nimaš skrbi z ocenami, pridejo druge skrbi, ampak poskusi se sprostiti in uživati v počitnicah, zaslužiš si.
Lepo te pozdravljam!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike