Živjo! Sem Lana in ja mam samo 11 let. Feeling mam da se me loteva depresija. Vsak vecer jokam, skos bi spala,vsak dan se mi zdi beden, ful velikrat mi gre na jok pa imam pomoje ADHD. Ta "depresija" se je začela k mi je umrl hrček (7.6.2023) in mam par vprašanj:
A je za 11 letnico to normalno?
Kako nej se te teme lotm s starši? (če kdaj karkol rečm npr. Povedala sm jim da se mi zdi da mam ADHD in sta se smejala in rekla da sem super in zdrava. Mal se mi zdi da jima je za to maj useen.)
Zakaj se mi to dogaja?
Kaj nej nardim?
Hvala lepa za odgovore!
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
No pa pojdiva kar po vrsti :)
Seveda je povsem normalno, če se ne počutiš dobro po smrti svojega hišnega ljubljenčka. Ni pomembno, a je hrček, pes ali mačka - na vsakega se lahko navežemo enako in ob izgubi doživimo veliko neprijetnih čustev. Me pa veseli, da si zapisala "depresija" v narekovajih, saj je depresija bolezen - je pa možno da občutiš depresivnost, ki je pogosta ob takih dogodkih, a sčasoma mine.
Druga zadeva je ADHD... dandanes je vse bolj pogosto, da se mladi samodiagnosticirate z duševnimi motnjami, saj je na internetu (TikTok, Insta) veliko vsebin, ki opisujejo te motnje. Pomembno je, da si diagnoz ne postavljaš sama, ampak ob sumu na motnjo odideš k strokovnjaku (zdravnik, psihiater, psiholog). Staršem povej, da imaš nekaj simptomov in bi jih rada preverila, za vsak slučaj.
Pogovori se o svojih čustvih in občutjih depresivnosti z nekom, ki mu zaupaš: starši, prijatelji, šolska svetovalna služba... Pogovor pomaga in bolje ti bo, če s svojimi mislimi nisi sama.
Oglasi se še kaj, če ti lahko še kako pomagamo :)
Patrik Senica, mag. psihologije