Zdravo,
Res imam probleme s samopodobo pri čemer mi družina ne more pomagati.Bila sem že pri raznih psihologih ampak se mi zdi da se je moje stanje odkar se je začela šola zelo poslabšalo.Moja prijateljica mi pravi naj ne govorim grdo o sebi, ker me ima rada in jaz imam tudi njo ampak to ne reši mojega problema.velikokrat se sprašujem ali naj pustim življenju naj teče dalje in da ničesar nemorem spremeniti ali naj samo jočem vsak večer.Ko vidim igralke v filmih ali punce v šoli se sprašujem zakaj moram biti jaz drugačna.Vsan dan si želim samo da bi se hitro končal in bi bila noč.
Hvala da sem vam lahko povedala kaj me muči.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zdravo,
hvala, da si nam izkazala zaupanje in nam pisala glede svoje stiske. Verjamem, da ti ni lahko, sploh če praviš, da imaš težave s svojo samopodobo, ki so se po začetku šolskega leta še poslabšale. Najprej bi ti želel povedati, da je zelo dobro, da imaš ob sebi prijateljico, ki ti stoji ob strani in ti nameni lepe besede – dobra opora s strani bližnjih in prijateljev je za naše dobro počutje, blagostanje in samopodobo zelo pomembna. Poleg spodbud so tam tudi zato, da nas poslušajo ko smo v stiskah in zdi se mi, da ti omenjena prijateljica nudi ravno to! Četudi to ne reši tvojih težav v celoti, ti je njena opora vseeno lahko v veliko pomoč.
Verjetno te zanima, kako se lotiti reševanja težav s samopodobo. Imam namreč dobro novico, saj je samopodoba nekaj, kar se lahko skozi potek našega življenja spreminja in oblikuje, hkrati pa imamo tudi mi sami moč, da na to vplivamo. Prav tukaj, na portalu #To sem jaz, smo pripravili 10 korakov do boljše samopodobe, ki vsebujejo konkretne nasvete kako le-to razvijati. Gre za korake, ki se jim da enostavno slediti, zato te vabim k branju! Za spremembo tovrstnih stvari moramo vložiti nekaj truda in verjamem, da ti bo uspelo, saj si že s tem, ko si nam pisala, pokazala željo in motivacijo po spremembi. Verjamem, da ti lahko uspe, da ti bo pri tem lažje, pa smo ti svetovalci vedno na voljo, zato nam lahko pišeš kadarkoli.
Za konec bi se navezal še na tvoj zapis glede primerjanja z igralkami in drugimi puncami v šoli. Sprašuješ se tudi, zakaj moraš biti drugačna. Vsi ljudje smo si med seboj različni in ravno v tem je čar. Če bi bili vsi enaki, bi bil svet zelo dolgočasen. Poleg tega pa moraš vedeti tudi, da igralke in slavne osebe, ki jih gledaš v filmih, serijah ali na socialnih omrežjih velikokrat niso takšne tudi v realnosti – uporabljajo najrazličnejše programe in filtre, ki jih polepšajo. Poleg tega objavijo le najboljše slike sebe, ki so skrbno izbrane in kjer izgledajo najbolje – slik iz vsakdanjega življenja ne bodo objavile.
Želim ti veliko sreče in upam, da se nam še kaj oglasiš!
Patrik Senica, dipl. psiholog