sem zakljucila srednjo solo, nasla sem fanta, ki ga imam neizmerno rada in vse mi gre tako kot mora. ampak jas se sevedno pocutim grozno. kot da bo slo nekaj narobe, nemore biti prevec casa dobro, nekaj mora it narobe.
v preteklosti sem imela velike tezave z zlorabo drog, imela sem zelo slabe odnose z partnerji, komaj sem koncala srednjo solo. velikokrat sem tudi bila hospitalizirana zaradi psihicnih tezav. hodim k psihiatru in prejemam terapijo. imam diagnozo custveno neuravnovesene osebnostne motnje.
sem na tej tocki v zivljenju, da bi morala biti vesela. ne da nisem vesela, samo nevem kako dalje. nevem kje zaceti, nevem ce naj se zaposlim, grem studirat, naj poskusim nevem kaj. nevem kaj naj. pocutim se zmedeno, nevem kje zacet. poleg vsega tega imam strah, da me bodo vsi zapustili, strah me je za fanta in druzino. pocutim se zelo preobremenjeno, k psihiatru hodim na 3-4 mesece, nevem komu in kako se naj zaupam. vem, da imam fanta in druzino ampak me je strah, da me bojo ali zapustili ali odpeljali na psihiatrijo. dobesedno nevem kaj naj naredim zdi se mi da se bo samo vse sesulo. imam tezave z spanjem, niti zdravila mi ne pomagajo. nimam apetita, velikokrat pomislim, kaj je smisel vsega, nevem vec, na koga in kam se naj obrnem. nocem v bolnisnico, ce grem nazaj me bojo v vsakem primeru zadrzali, dali mi bojo zdravila in me prisilili da sodelujem. hocem opustiti zdravila, nevem samo zelo sem zmedena, nevem kje zacet. vse je samo en velik kaos. ceprav abstiniram od drog zdaj 1 leto vcasih posmislim samo, da bi si spet unicla vse in spet zacela jemat. prevec misli imam na enkrat in nimam mira. samo skos se ni vrti vse v glavi in se ne ugasne. nevem kako dalje. en dan sem vesela, drugi dan jocem in hocem umret.  moja psihiatrinja je vredu, ampak vsakic ko se zelim malo bolj pogovoriti, mi rece, da ona ni usposobljena za psihoterapijo, da mi ona lahko predpise samo zdravila. prosim ce mi lahko kako pomagate kje naj  zacnem, da nerabim v bolnisnico. prosim svetujte mi karkoli, da se umiri vse v moji glavi. mi je zelo zal za vse to, vem da je malo kaoticno, se pa vam istocasno zahvaljujem zacnem trud in odgovor. hvala!
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zelo lepo je prebrati, ko praviš, da si na dobri poti in da ti vse gre tako, kot mora. Imaš fanta in zdi se, da se ob njem dobro počutiš. Zaključila si srednjo šolo, na kar si lahko resnično ponosna. Ogromna zmaga pa je tudi to, da si uspela opustiti drogo, kar pomeni, da si premagala samo sebe ter marsikatero svojo stisko. Dobro je slišati tudi, da imaš strokovno pomoč, ki te spremlja na tvoji poti.
A kljub temu da gre vse dobro, ne veš, kako naprej. Konec srednje šole je pomembna točka preloma, ko mora vsakdo sprejeti odločitev, kako bo nadaljeval svojo pot. Pogosto pa pri tem nismo prepričani, kaj je za nas najbolj smiseln naslednji korak in kaj je ‘prav’, da naredimo. Ena izmed pogostejših dilem je, ali se zaposliti ali pa nadaljevati z izobraževanjem, študijem. Lahko pa izberemo tudi kakšno drugačno, tretjo pot. Sprašujem se, kako razmišljaš ti. Kam te nese? Si morda vpisala kakšno izmed študijskih smeri? Razmišljaš o iskanju zaposlitve? Tudi če trenutno še nisi odločena za nič od navedenega, je to v redu. Si pa verjetno že kdaj razmišljala, s čim bi se v življenju želela ukvarjati. Kaj je tisto, kar te veseli? Kaj rada počneš? Si morda kdaj pomislila, v čem si dobra in uspešna?
Dobro je, da imaš na voljo podporo psihiatrinje in smiselno se mi zdi, da z obiski pri njej nadaljuješ. Zdi pa se, da imaš sama občutek, da ta podpora zate morda ni dovolj. Kot praviš, si psihiatrične pomoči deležna na 3 do 4 mesece, ti pa morda potrebuješ nekaj več. Poleg tega praviš, da bi si želela več priložnosti za pogovor in raziskovanje lastnega doživljanja. Si morda razmišljala o vključitvi v psihoterapijo? Zdi se mi, da bi bil to zate lahko pravi korak. Terapevt oz. terapevtka ti lahko v polnosti prisluhne in te vodi pri raziskovanju lastnega jaza, iskanju odgovorov na vprašanja, ki se ti zastavljajo, prav tako pa nudi možnost razbremenitve strahov ter nauči načine soočanja z njimi. Kot praviš, je tvoja glavna polna misli, razpoloženje se spreminja iz dneva v dan, opisuješ pa tudi strahove, ki te spremljajo in te razumljivo spravljajo v stisko. Strah te je, da bi šlo vse narobe; da bi bila ponovno hospitalizirana; da te bodo bližnji zapustili. Verjetno veš, da so to strahovi, ki so značilni za čustveno neuravnovešeno osebnostno motnjo. Menim, da bi ti bil usposobljeni psihoterapevt v podporo in pomoč pri spoprijemanju s tovrstnimi izzivi. Mimogrede - omenjaš, da so se pojavile težave s spanjem in apetitom. Kako dolgo te težave že vztrajajo? Ali psihiatrinja ve za njih? V kolikor bi se s psihiatrinjo želela srečati prej, kot je predvideno, te spodbujam, da kontaktiraš ambulanto in prosiš za hitrejši termin.
Vsekakor si lahko ponosna nase, saj je opazno, da si v zadnjem obdobju naredila velik napredek. Škoda bi bilo, da bi te strahovi in skrbi potegnile na stara pot drog, ki nikakor niso ustrezen način spoprijemanja s težavami. Zato te iskreno pohvalim, da si se odločila za zapis na našem forumu ter te spodbujam, da razmisliš o iskanju psihoterapevtske podpore, ki bi te lahko opolnomočila pri spoprijemanju z vsakodnevnimi izzivi.
Drago dekle, verjamem vate. Verjamem, da se kljub skrbem, strahovom in stiski lahko boriš dalje in najdeš smiselne naslednje korake zase. Vedno se lahko oglasiš tudi na našem chat kanalu, sicer pa si zelo dobrodošla, da napišeš, če bi potrebovala še kakšno konkretnejšo usmeritev glede iskanja dodatnih virov pomoči.
Bodi dobro!
Lea Prinčič, mag. psihologije