ko sem bila 9 - skoraj 10 sem zacela raziskovati svoje telo in sem nekako prisla do orgasma. to sem nato zacela poceti ker mi je bilo usec nato ko sem bila pa 10 sem odkrila pornografijo in se naucila kako dejansko masturbirati. z tem sem dobila odvisnost od pornografije in je se zdaj nisem nehala gledat (stara sem 12) rabim pomoc kako naj neham ker sem ze probala in mi preprosto ne gre. nocem se v tem pogovarjati z starsi zato raje pisem tu.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga L-T,
zahvaljujem se ti za zaupanje, vprašanje in opis situacije v kateri si se znašla.
Povsem primerno in normativno je, da raziskujemo svoje telo. Tako kot to počnemo v obdobju dojenčka, ko se s svojim telesom spoznavamo in preizkušamo kaj zmore, to nadaljujemo v vseh obdobjih svojega življenja. V obdobju mladostništva je raziskovanje svojega telesa, svojih razmišljanj, stališč do telesa, razmišljanje o zaljubljenosti, ljubezni, spolnosti itd. in do samega sebe (oblikovanje osebne identitete - kdo sem, kaj sem, zakaj sem...) v odnosu in povezanosti z okoljem, kjer živimo še bolj v ospredju.
Z raziskovanjem svojega telesa si začela tudi ti, ta ti je prinesel užitek ob masturbaciji. In tako si nadaljevala, ker je bilo in je fajn, ker te sprošča, ti morda kdaj pomaga v situacijah, ki so zate čustveno obremenjujoče, stresne...? V naslednjem koraku si odkrila pornografijo, kjer si, kot si zapisala, dobila informacije kako masturbirati kot to počnejo v pornografskih filmih. In zdaj se je težko odlepit od pornografije.
Mogoče najprej rečeva nekaj o pornografiji. Kot veš, gre za filme, ki so namenjeni odraslim in prikazujejo spolnost, navadno v zelo nerealni, izkrivljeni podobi. Tam ni prostora za ljubezen, pogovor, gre za spolni akt. Kaj hočem zapisati? Izkrivljena podoba o spolnosti, ki je del pornografije, lahko škodljivo vpliva na tvoj odnos do lastnega telesa, do zaljubljenosti, do ljubezni, do pomena kvalitetnega odnosa med dvema partnerjema.
Kako prenehati?
Zapisala si, da si že poskusila. Kako?
V kolikor boš želela prenehati sama, boš potrebovala veliko samodiscipline in dober načrt, kaj narediti v trenutkih, ko bo prisotna želja ali potreba po ogledu vsebin. To nadalje pomeni, da je smiselno imeti v načrtu aktivnosti, ki jih boš uporabila za zamenjavo z gledanjem pornografije - npr. sprehod, tek, druženje, in tudi takrat, ko bodo situacije zate stresne, naporne in boš potrebovala način kako sprostiti napetost itd. Pomembna je omejitev dostopa do teh vsebin oz. do interneta, sploh zvečer ali takrat, ko si doma sama. Morda bi si lahko celo pomagala s priporočili spletišča Logout, na temo digitalne diete (https://www.logout.org/sl/svetovanja/digitalna-dieta/). Tudi njih sicer še lahko povprašaš za kakšen nasvet.
Spodbujam te, da se pogovoriš s svojimi starši, iskreno. Poskusi morda najprej z enim staršem, morda ti je lahko v pomoč kateri od odraslih, ki mu zaupaš v tvoji bližini navezav. Predvsem v kolikor se obdajaš z občutki strahu, sramu, negotovosti kaj bo potem...Prav tako se lahko obrneš na šolsko svetovalno službo, tam boš dobila tudi koristne informacije kje še poiskati pomoč npr. na Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov itd. Prav?
Podpiram te, brez obsojanja, da narediš korake, o katerih sva se pravkar pogovarjali. Ne bo lahko, a se ti bo obrestovalo.
Veselim se ponovnega "internetnega" pogovora s tabo.
Vse dobro in objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja