zdravo!
moja starša sta se ločila 6 let nazaj. en teden sem pri mami drug pa pri očetu. moj oče je narcis. že to da vem za vse to mi je preveč. zadnje dni tedna pri mami, ko moram spakirati stvari, dobivam napade panike samo, če pomislim da moram nazaj k očetu. ko sem v njegovem stanovanju se počutim ujeta v nek kaos da ne omenjam še njegove punce, ki mi vedno govori kako sem lena in ničvredna. nikoli ne upošteva mojega mnenja ali interesov. ne razume, da imam druge prijatelje ali da se moram posvetiti šoli. imam eno mlajšo sestro in enega mlajšega brata. briga ga za njuno higijeno ali obveznosti. čez vikende nas vedno hoče peljat nekam stran od civilizacije. nikoli ne dobimo zaresnega počitka. poletne počitnice pa so bolj natrpane kakor normalen teden. zelo sem nesrečna in nevem kaj storiti.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala za tvoje vprašanje in da si z nami delila svojo stisko.
Žal mi je, da se pri očetu tako počutiš in da je njegova partnerka tako nesočutna do tebe. Očitno je, da se pri njima ne počutiš dobro in da postaneš tesnobna že ob misli na to, da moraš iti tja.
Mogoče bo moje naslednje vprašanje preveč direktno, vseeno pa me zanima, ali je kakšna možnost, da bi več časa preživela pri mami in manj pri očetu? Da bi mami povedala, kaj doživljaš oz. da bi mogoče celo z očetom imela en zelo iskren pogovor, kjer bi mu razložila, da si pri njem nesrečna? Verjamem, da ti je ta misel v tem trenutku mogoče preveč grozna, vseeno pa ni dobro zate, da si v takšni stiski in da si tesnobna tudi, ko si pri mami, ko čakaš, da greš nazaj k očetu. Zelo verjetno je, da se tudi tvoj brat in sestra podobno počutita kot ti in da vsi skupaj trpite zaradi odnosov z očetom.
Predlagala bi ti tudi, da se poskusiš pogovoriti s šolsko svetovalno službo in/ali vsaj eno odraslo osebo, ki ji zaupaš, saj potrebuješ podporo, sploh če se odločiš sprejeti tako pomembno odločitev. Vedi tudi, da je ok, če se za to ne odločiš, saj verjamem, da ni lahko, vseeno pa bi ti rada položila na srce, da je možno, da greš ven iz te situacije - bodisi z iskrenim pogovorom bodisi da pri očetu preživiš manj časa, dokler se stvari ne izboljšajo oz. dokler oče ne uvidi, da si pri njem nesrečna in da nerada zahajaš tja.
Zavedam se, da ga pogovor v to smer lahko prizadene, ampak vedi, da je to njegova odgovornost in da je on dolžan poskrbeti za to, da imajo njegovi otroci nemoten razvoj in odraščanje, tudi če sta se z mamo ločila. Predlagam, da o tem malce premisliš in nam sporočiš, kaj misliš o tem.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije