Moje sošolke so skoz nespramne do mene in me izkljucijejo jaz bi se pa zelo rada družila z njimi ampak se nocem urint noter v grupo. Kaj naj naredim?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Najprej bi te rada pohvalila, ker si podelila svojo stisko in se obrnila na nas. Praviš, da imaš s sošolkami slab odnos, te zbadajo in izključujejo iz prijateljskega kroga. Sama imaš sicer močno željo po druženju in občutku sprejetosti med sošolkami, vendar se hkrati ne želiš počutiti kot, da si se nepovabljena pridružila skupini. Verjetno se ob njihovem ravnanju s tabo počutiš žalostno in prizadeto, kar so popolnoma normalna čustva ob dani situaciji. Potreba po občutku sprejetosti je pomembna v vseh življenjskih obdobjih, predvsem v obdobju mladostništva, saj se mladostniki soočate z mnogimi izzivi in spremembami, vključno z iskanjem svoje identitete, razvojem socialnih veščin, gradnjo odnosov, šolskimi pritiski ter telesnimi spremembami. Mladostniki pogosto iščete sprejetost predvsem med svojimi vrstniki, kar lahko vpliva na tvojo samopodobo in samospoštovanje. Prijateljstva so zato še posebej pomembna, saj so eden najpomembnejših virov čustvene podpore in razumevanja v mladostništvu. S prijatelji lahko prav tako delimo svoje misli, občutke in skrbi, hkrati pa nam nudijo občutek pripadnosti ter povezanosti, zaradi česar se počutimo manj osamljeni.
Zanima me ali si se že kdaj poskusila pogovoriti z njimi zakaj te izključujejo? Ali imajo razloge zaradi katerih te ne sprejemajo? Ali imaš s temi sošolkami skupne interese/zanimanja/hobije? Ali imaš še druge sošolke ali sošolce s katerimi se razumeš? Ali imaš prijatelje tudi izven šole in kakšen je tvoj odnos z njimi?
Jasna in odprta komunikacija je ključnega pomena za razreševanje konfliktov in nesporazumov. Skušaj sošolkam na miren način sporočiti kako se počutiš ob njihovem ravnanju in da si želiš lepših odnosov z njimi. Morda ti bodo tudi same zaupale svoje razloge za njihovo ravnanje. Konflikti so pomembni za rast in oblikovanje naših odnosov. Čeprav je občutek zavrnjenosti lahko zelo neprijetna izkušnja, je dobro, da veš, da so tudi tvoja čustva in želje zelo pomembna ter da si zaslužiš biti obkrožena z ljudmi, ki te bodo sprejemali takšno kot si.
Vključevanje med prijatelje je proces, ki lahko traja določeno obdobje, saj morda potrebujejo nekaj časa, da te bolje spoznajo in začnejo ceniti tvojo prisotnost. Ne obupaj prehitro, saj kljub zavrnitvi to ne pomeni nujno, da ne želijo biti tvoje prijateljice. Morda imajo svoje razloge za začetno zadržanost. Pomembno je, da se zavedaš svoje vrednosti in samozavesti, ne glede na to, ali te nekdo sprejema ali ne. Bodi samozavestna in odprta v komunikaciji ter poskusi pokazati zanimanje za njihove interese in mnenja ali poskusite najti dejavnosti oziroma hobije, ki bi jih lahko delile med sabo. Skupno raziskovanje interesov je dober način za gradnjo odnosov. Medtem ko se trudiš vključiti med sošolke, pa ne pozabi, da obstaja veliko priložnosti za spoznavanje novih prijateljev, preko skupin in klubov, kjer boš spoznala ljudi z enakimi interesi. Prav tako je pomembno, da ne pozabiš na že obstoječe dobre odnose in prijatelje ter da neguješ že vzpostavljena prijateljstva. Čeprav morda ne boš razvila tesnega odnosa z vsako osebo h kateri boš pristopila, lahko še vedno odkriješ lepa prijateljstva s tistimi, ki te sprejemajo in občudujejo takšno kot si.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. V kolikor boš še imela nadaljnje pomisleke ali vprašanja, si dobrodošla, da se ponovno obrneš name.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (UN)