živjo, stara sem 14 let in rabim vas nasvet oz. Pomoc, gre za to da vsakic ko se karkoli zgodi meni(ce mi kaj ne uspe, simpatija ,...) se vedno jočem oz. Ze od malih nog sem zelo čustvena oseba, veckrat so mi rekli da ce bom bila prevce custvena oz. Se bi prevec sekirala da bi lahko zbolela za neko bolezen ki pa me lahko tudi pripelje do bolnišnice kar pa tega tudi nocem. Tudi ko sem v druzbi vedno ko zelim kaj reci me je strah ( ce se bi smejali ali pa rekli "joj si dolgocasna pa to"..)V v casu pubrtete nism bila nikoli zelo druzaben tip cloveka. Vedno jokam ko vidim po telefonu kako drugi uzviajo. Veckrat se pocutim sploh pri mojih sosolcih da me nocejo v druzbo ker sem doglocasna. Bi mi lahko svetovali kako naj pristopim do njih,kaj naj recem ker bi se res rada druzila z njimi. Ko bo zacetek septembra bom bila zadnje leto osnovne sole. Rada bi uzvivala v zadnjem letu osnovne sole in si ga nehala oteziti. Sploh zato ker mi je bilo dosti prejokanih noci in slabe volje.
Hvala lepa za v naprej
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si zapisala svoje občutke in misli na našo svetovalnico. Vesela sem, da si se zaupala.
Naj se najprej dotaknem odnosov s sošolci. Lepo se mi zdi, da želiš s sošolci še zadnje šolsko leto negovati dobre odnose. Naslovila si vprašanje, kako do njih pristopiti. Poskušaj biti pri tem čim bolj samozavestna. Že vnaprej lahko razmisliš, katera tema pogovora bi določeno skupino sošolcev morda zanimala in tako lahko odpreš to temo. Dober način za vzpostavljanje pogovora je tudi postavljanje vprašanj. Vprašala bi jih npr. lahko, kje so bili med počitnicami, kaj so doživeli ipd. Tako boš odprla tematiko pogovora, v kateri sodeluj tudi sama. Lahko narediš še korak več in nekatere sošolce povabiš na druženje po šoli, morda na sladoled, sprehod ali v kino. Včasih se nam to, da naredimo prvi korak, lahko zelo dobro obrestuje. Sicer pa je tako, da smo prav z vsemi sošolci v razredu težko zelo dobri prijatelji, zato lahko pri vseh opisanih idejah vključiš predvsem sošolce, s katerimi se čutiš bolj povezana.
Naj se zdaj dotaknem še čustev, ki jih tudi omenjaš v svojem sporočilu. Že na splošno je tako, da so nekateri ljudje bolj čustveni kot drugi. Nekatere posameznike se stvari bolj dotaknejo, drugi pa imajo nepredstavljivo trdo kožo. Nič ni narobe s tem, da si nekoliko bolj čustvena. Super je, da se tega zavedaš, saj boš tako lažje prilagodila svoje odzive. Naše čustvovanje pa pogosto izhaja iz tega, kar razmišljamo. Primer: ko vidiš sliko, kako prijatelj uživa na morju, pomisliš, da on uživa, ti pa si doma. Njemu je lepo, tebi pa je dolgčas. Posledično lahko občutiš žalost. Če pomisliš, zakaj te ni povabil zraven, lahko občutiš razočaranje. Želim ti sporočiti to, da s svojim načinom razmišljanja lahko vsaj v določeni meri vplivamo na svoja čustva in vedenja. Tako lahko poskušaš v situacijah, ki te užalostijo, najti pozitiven vidik oz. o celotni situaciji razmisliti nekoliko drugače. Če se vrneva na primer. Morda si ti že bila na morju in prav je, da počitnice izkoristi tudi sošolec. Ob tej misli se zagotovo ne bi počutila tako žalostno. To, da te ni povabil zraven, bi lahko spremenila v razmišljanje o tem, koga bi ti lahko povabila na kakšen izlet. S takim načinom razmišljanja boš poskušala tudi proaktivno ravnati.
Če pa se ti bo kadarkoli zazdelo, da so tvoje stiske prevelike in da se z njimi težko spopadaš sama, ti svetujem, da poiščeš pomoč strokovnjaka. To je lahko šolski psiholog ali psihologinja ali pa psihološka pomoč v zdravstveni ustanovi. Na naši spletni strani pod zavihkom Poišči pomoč lahko najdeš še več konkretnih usmeritev.
Želim ti vse dobro in da bodo poletne počitnice kar se da lepe!
Lea Prinčič, mag. psihologije