Včeraj je bil moj oče v nočni v službi od 19ih do 7ih zjutraj. Ker sem jaz nekaj časa pri mami nekaj časa pa pri očetu, ponavadi sem pri mami cez dan in pri ocetu cez noc in tako je bilo tudi vceraj, zvecer sem sla k ocetu ki ga ni bilo doma ker je bil v sluzbi in ker sta starsa stroga glede druzenja s prijatelji moskega spola sem izkoristila to priloznost da sem bila sama doma in ob 20ih, zvecer sla ven s prijateljem ki me je prisel iskat in potem sma sla k njemu in se "druzila" (cartala). Ker se seveda med tem nisem javljala na telefon je starse zacelo skrbeti in so me zaceli iskati. mama je sla v stanovanje kjer bi morala jaz biti in zlagala sem se ji da grem spat medtem ko je bila ona na moji postli in videla da me ni. oče pa se je pripeljal domou iz nocne sluzbe in potem so me vsi iskali. iskala me je tudi moja najbolsa prijateljica ker je moja mami klicala njeno ce sem jaz slucajno pri njej. okoli 22ih me je ta fant pripeljal domou in zagledala sem mami avto in zto zbezala do osnovne sole kjer me je najdla najboljsa prijatelija. njej sem nekaj o tem "druzenju" povedla vendar ne vse. kmalu za tem je prisel se moj oce in moja mami in zto sm zacela bezati in tečti proti domou od moje najboljse prijateljice ker nisem hotela domov in starsem povedati da sem bila pri prijateju. se zdaj jim nisem povedala in so zelo zaskrbljeni in nevem kako naj povem ker me je prevec strah ker bodo mislila da sva imela spolni odnos kar ni res. zelo mi je tezko in vem da je starsem se bolj. nevem kaj naj naredim sem pa bolana imam psihozo in v preteklosti sem se hotela ubiti (sedaj nimam samomorilnih misli). strah me je in nevem kaj naj naredim ker pa je sobota in nemorm poklicati svoje psihiatrinje pišem to tukaj in me zanima kaj si mislite o tej situaciji.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga Tišina.
Najprej bi te rada pomirila, da nisi naredila nič usodnega ali zelo narobe. Normalno je, da si pri svojih letih želiš iti po svoje. Normalno je, da se družiš z osebo, ki ti je všeč in te privlači. Zato je tudi razumljivo, da si to naredila kljub - sklepam - prepovedi staršev. Je pa hkrati tvoja stiska razumljiva zaradi podatka, ki ga omeniš proti koncu. Veš, da tvoje starše izredno skrbi zate zaradi bolezni, ki jo imaš. Zato je tvoja situacija nekoliko posebna.
Iz tvojega zapisa dalje sklepam, da je bolezen v remisiji oz. jo obvladuješ. Hodiš k psihiatrinji, verjetno prejemaš tudi ustrezno terapijo. Dokler s tem ni težav, ne vidim razloga, zakaj se ne bi smela dobivati s potencialnim partnerjem ali celo imeti spolne odnose - to je tvoja pravica. Polnoletna si in ni nobenega zakona, ki bi ti to prepovedoval. Celo v primeru, da bi ti bila na sodišču odvzeta opravilna sposobnost, ti pripadajo temeljne človekove pravice, ki jih je tvoj skrbnik dolžan čuvati.
Čas je, da se s starši o tem odprto pogovorite. Ni razloga, da bi se skrivala in jima lagala. Glede na to, da še vedno tudi ekonomsko skrbita zate, je korektno, da jima ne lažeš, ampak kot rečeno - za to ni nobene potrebe. Tvoja pravica je, da greš ven, kadar želiš in s komer želiš. Če staršema torej vnaprej sporočiš, kdaj te ne bo in kje boš, je to več kot dovolj, kar potrebujeta vedeti zato, da ju ne bi skrbelo.
Če sem kaj narobe razumela, te prosim za več informacij, sicer pa ti želim veliko lepih trenutkov s tvojo simpatijo in držim pesti, da uspešno postaviš svoje meje. :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja