Zdravo, stara sem 14 in sem prepričana da sem istospolno usmerjena mogoče biseksualna.Pred kratkim sem povedala mami ki pa je rekla da sem se premlada in da je to vse iskanje pozornosti moj oče je hud homofob zato mu nisem se povedala.Kako naj mami dokažem da sem prepričana o svoji spolnosti in da ni le dolga faza?
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Razkrivanje staršem, ki ne izkazujejo podpore LGBTIQ+ temam, in pogovor o tem je nekaj, kar je lahko neprijetno. Homofobija ali nestrpnost do oseb, ki niso heteroseksualno usmerjene, namreč pogosto izhaja iz nepoznavanja ali napačnega poznavanja te tematike. To je zelo pogosto, saj vse_i odraščamo v družbi, v kateri večina predvideva, da obstajata samo dva spola in da so vsi ljudje heteroseksualni. Ob tem je odkrit pogovor o spolni usmerjenosti in identiteti še vedno tabu in lahko povzroči veliko nelagodja.
Menim, da staršem, bolj kot to da jih prepričaš, lahko izraziš kaj čutiš v sebi in jim preko iskrenega pogovora razložiš kaj doživljaš. Biti lezbijka ali biseksualna oseba seveda ne pomeni, da iščeš pozornost, ampak zgolj živiš svojo spolno usmerjenost, za katero čutiš, da je zate v tem trenutku prava. Katere osebe so nam všeč se tekom življenjskih obdobij lahko tudi spreminja, v različnih obdobjih so nam lahko všeč različne osebe ne glede na spol.
Predvsem je pomembno, da te teme odpiraš takrat, ko si za to pripravljena. V primeru, da si pripravljena in si o tem s starši želiš spregovoriti, predlagam, da si z njima iskrena in jim poveš, kaj dejansko čutiš. Če meniš, da je mama bolj sprejemajoča se lahko najprej pogovoriš z njo in potem vidiš ali bi se rada tudi z očetom. S tem ne rabiš hiteti in si lahko vzameš čas. Razkritje je ravno to, da si z bližnjimi želimo iskrenega odnosa ter nam ni treba skrivati delov sebe.
Topel pozdrav,
Eva Mulej, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra