Pozdravljeni!
Star sem 17 let letos bom osemnajst torej 06 letnik. Zadnjič sem bil na veselici in spoznal eno dekle. Bila mi je vseč in tudi jaz njen. Skupaj sva plesala se družila pogovarjala in tudi poljubila. Rekla mi je da je stara 16 let in da bo poleti 17. Nisem imel nič proti saj sem mislim, da je le leto mlajša. Ko sva se naslednji dan slišala po telefonu mi je priznala da je v resnici stara 14 in bo poleti 15 torej 09 letnik in hodi v 9 razred. Bilo mi je groza in nevem kaj naj. Res mi je vseč in morda leta ne bi smela biti problem ampak 4 leta je pač preveč. Ona je šele v 9 razredu. Občutek imam da sem pedofil in nevem kaj bi se zgodilo če bi moji prijatelji izvedeli kaj je bilo. Od takrat se nisva več slišala. Ali naj počakam še nekaj let ali jo ignoriram in pozabim?
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Nik!
Omenjaš, da si se znašel v zagati, ker ti je punca lagala o svoji starosti. Predstavljam si, da ti ni lahko.
Ko govorimo o legalnosti spolnih odnosov, oziroma spolnosti v kakršnikoli obliki (kamor poljubi ne spadajo), gre za starostno mejo 15. dopolnjenih let za oba vključena. Če kdo izmed para nima dopolnjenih 15 let starosti, gre za kaznivo dejanje. Za zrele spolne in intimne odnose je potrebno dosti več, kot le dopolnjena kronološka starost, ampak tudi duševna in čustvena zrelost. Punca se ti je lagala o svoji starosti, kar kljub občutkom naklonjenosti do tebe, ni zrelo vedenje.
Kar se tiče tvojih občutkov in skrbi, da si pedofil, te lahko potolažim, da temu ni tako.  Morda je dekle nekoliko bolj zrelo za svoja leta in si ji zato verjel na besedo, da je starejša kot v resnici je. Pa tudi tvoji občutki groze so dovolj dober pokazatelj, da te je starost dekleta zmotila.
Ker omenjaš, da ti je všeč, predlagam, da počakaš dokler dekle dopolni 15 let in potem, če želiš, poskusiš spet stopiti v kontakt z njo. Sicer 4 leta niso velika razlika med partnerjema, vendar pa se pri vajini starosti kljub temu razlika v zrelosti lahko opazi. Če se boš odločil dekle spet kontaktirati, presodi, ali je dovolj zrela za odnos s teboj.
Če imaš zame še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Bodi dobro!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)