Včasih me nekdo zelo razjezi in se ne morem obvladati npr. dnes pri malici smo imeli jogurt in rogliček ko smo pojedli in popili jogurt smo z lončki uponašali zvok avtomobila to nas je delalo okoli 10 in učiteljica je nadrla samo mene pol me je še sošolec izivav in sem na nek način eksplodirau
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
verjamem, da se počutiš jezno in nemočno, ker si se znašel v opisanem dogodku. Ko se znajdemo v situaciji, kjer se počutimo krivično obravnavani ali izzvani, je res težko obvladati čustva, še posebej, če si mladostnik, ki se še vedno uči, kako se spopadati s takšnimi izzivi.
V tvojem primeru si navedel, da si občutil nemoč, saj si bil edini, ki ga je učiteljica kregala. To lahko resnično povzroči občutek jeze in nepravičnosti. In ko te je sošolec še dodatno izzval, je bilo to kot iskra, ki je povzročila, da si eksplodiral.
Pomembno je vedeti, da so takšni občutki, ki so se zgodili glede na situacijo okej, vendar je prav tako pomembno najti načine, kako jih obvladovati. En način je, da si vzameš trenutek za dihanje, ko začutiš, da se jeza povečuje. Globoko vdihni, štej do deset, in poskusi razmisliti o situaciji s hladnejšo glavo. Včasih pomaga, če se umakneš iz situacije, če je to mogoče.
Prav tako je koristno poiskati nekoga, ki mu zaupaš, kot je starš, učitelj ali šolski svetovalni delavec in se z njim pogovoriti o tem, kako se počutiš. Pogosto nam pogovor pomaga bolje razumeti svoja čustva in najti boljše načine za spopadanje z njimi.
Ne pozabi, da se vsi kdaj znajdemo v situacijah, ko izgubimo nadzor nad čustv in to je del učenja in odraščanja. Pomembno je, da se iz takih izkušenj nekaj naučimo in najdemo boljše načine za spopadanje s podobnimi situacijami v prihodnosti.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije