Živjo, stara sem 13 let tako da sem čisto zmedena ali je to samo del pubertete ali je z mano nekaj dejansko narobe. Stvari ki so me očasih osrečevale me zdaj ne veselijo več, niti moje prijateljice ne. Vedno mi je dolgčas ne glede na to kaj delam, še kadar sem na telefonu. Sem pa tudi bolj introvetirana in zaprta oseba, ne zaupam nobeni osebi razen moji sestrični ki pa gre zdaj v srednjo šolo v ameriko in ne bo imela več časa zame. Nekatere dneve se počutim bolj socialno in srečno ampak potem pa se kar nekaj dni ali tednov zapored spet zaprem v svojo sobo, brez da bi se s kom sploh pogovarjala, zgubim vso motivacijo in bi najraje kar umrla.
imam tudi ta problem da vse ljudje ki mi hočejo pomagat porinem stran. učiteljice so opazle kako utrujeno in ne usredotočeno zgledam u razderu in to da ne delam domačih nalog. pol so kr moji mami neki pisale in zdej ona misl da rabim terapista.
Moja čustva se skos spreminjajo, ne vem več kdo sem ali kaj je narobe z mano.
Lp. Ana
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Ana,
Če te prav razumem, praviš da si zmedena in da tvoja čustva precej nihajo preko dni. Mislim si, da ti mora biti težko, sploh če so negativna čustva prisotna dlje časa. Prehod v puberteto je lahko poln novih čustev, saj se naše telo zelo spreminja, hkrati pa ob tem dozorevajo in se spreminjajo tudi naši možgani. Si morda zaslutila, da doživljaš kakšna čustva močneje, kot si jih prej?
Verjamem tudi, da ti je hudo, ker se ne boš mogla več tako pogosto družiti s svojo sestrično. Izguba tako tesnega prijatelja je res težka, ampak kljub temu verjamem, da bo imela še vedno nekaj časa, ki ga bo lahko posvetila vajinemu odnosu. Pogovarjata se lahko preko spleta, ali pa se dogovorita, da se vsak teden slišita preko telefona.
Ampak vseh čustev in vedenj ne moremo pripisati samo izzivom v puberteti. Praviš, da se včasih zapreš v sobo za nekaj dni. Te do tega pripeljejo kakšni dogodki v tvojem življenju, ali se pojavijo kar spontano? Praviš, da so tudi učiteljice opazile, da si utrujena in nimaš volje za delo, zato si mislim, da jih skrbi zate. Verjetno te dobro poznajo in so opazile, da se s teboj nekaj dogaja, tako kot si izpostavila tudi sama. Vidim tudi, da se nekatere dni počutiš bolj socialno in srečno, druge dni pa izgubiš motivacijo in se izogibaš prijateljem. Bi morda to zaupala kakšni bližnji osebi, sestrični, učiteljici ali pa psihologinji na šoli? Kar si opisala, bi lahko bile značilnosti pubertete, lahko pa kažejo tudi na kakšno resnejšo težavo, ki jo je potrebno prepoznati in se o njej pogovoriti.
Že to, da si nam napisala vprašanje je dober začetek. Zaradi tega si predstavljam, da si želiš pomoči in morda ti bo dobro del pogovor z nekom, ki bo razumel tvojo situacijo in ti bo znal razložiti, zakaj se ti te stvari dogajajo.
Ostani močna in verjemi vase. Na tej poti nisi sama.
S toplimi mislimi,
Ana Globokar, dipl. psihologinja (un)