Hej rabla bi mal pomoci vem da mi nihce ne more povedat kaj naj delam v zivljenju ampk bi bla tok vesela ce bi lah mi sam en povedu kaj naj delam pac res ne vem vec kaj naj nardim, obcutek mam k da se mi vse podira. Sm tretji letnik gimnazije in ful me stresira to da moram vedeti, kaj bom pocela v zivljenju ze tko nasledne leto sj vem da se da pol prestavit al pa da lah pauziram sam bi se pocutla tok guilty da bi kako leto stran vrgla nevem zakaj iskreno kr to dost ljudi nardi in pr njih nevidim problema s tem sam pr seb pa. Tko odkar sm bla stara tri leta, sm govorila, da hocm bit veterinarka vsem sm to govorla vedno sm hodla zraven h veterinarju use zivauce sm resvala kar jih se zdej v vseh tistih albumckih od vrtca pise da sm rekla da bom veterinarka pac res in do prvega letnika sm bla miljon postu prepricana da bom veterinarka in takrt jih je blo velik “lubosumnih” kr sm ze vedla kaj hocm bit medtem ko drugi niso mel pojma. Zdej pa se je vse obrnilo vsi okol mene vejo, kaj hocejo studirat js pa nimam najmansega pojma. In to mi je grozn zarad tega jokam skoraj vsako noc in pac mam obcutek kokr da se mi sam use podira. Pac po eni strani sam komi cakam da pridem iz sredne kr je grozn ampk s tem k se mi ta cas izteka se mi tut izteka cas za odlociteu ka hocm bit. Razmislam o vsem moznem o veterini, medicini, psihologiji, biologiji, biopsihologiji, mikrobiologiji, ekonomiji, predsolski vzgoji, razrednemu pouku… pac res vse mozno. Drugac res hocm pomagat ljudem pa zivaljm res usm ampk nevem kera pot je dejansk prava zame. Vse se mi zdi pretezko, predolgo in prevec. Strah me je, da bom izbrala narobe in unicla use. Poleg tega imam diagnosticirano anksioznost. Moja psihologinja mi je rekla da pac trenutno ne zmorem imeti najbolsih ocen in da je zame najbolj zdravo da ciljam na trojke. Rekla je, da ne smem prevec se ucit kr lah to skodi mojemu dusevnemu zdravju pa da moram vec spat pa vec pocivat. Imam ocene od 1 do 5 (vecinoma 3 in 4) in zato me je strah, da sploh ne ni bla sprejeta na psihologijo, medicino, veterino… sploh ne vem, na katere fakultete bi se lahko realno prijavila. Najhuje je da sm vs cas pod stresom tud ko mam cas za ucenje preprosto nimam energije velikrat sam lezim v posteli pa panicarm pa razmislam o tem da bi se mogla ucit vcasih pride celo do panicnih napadu zard tega ampak ne zmorem vstati in se it ucit. In potem me se bolj stiska, ker se mi zdi, da ne delam dovolj. Res nevem kk se tega znebit. Ze zdej me sola spraula u depresijo in res nevem ka ce bo na faksu prevec za mene ce sm ze zdej cist iz sebe sj po drugi strani me bo takrt dejansk neki zanimal sam problem je kr nevem kaj to je. Pocutm se kokr da moram sprejeti eno najpomembnejsih odlociteu u lajfu kar tut dejansk morm in js sm totalno zgublena. Res ne vem, kdo sem in kaj hocm kr ka ce tega ne bom vedla naslednje leto kr takrt bom mogla. Pa prosim naj ne bojo nasveti naj si vec preberem o faksih pa poklicih da se bom lazje odlocla kr mi to res ni pomagal sam se vec moznosti se je odprl u moji glavi pa usak dan berem use mozne zadeve o faksih, pogovarjala sm se z ogromno folka k hodi na razlicne fakse, sm ze sla pomagat na veterino da sm vidla kk zgleda itd. Pac to ne pomaga pr moji odlocitvi sam se tezji je, nardila sm pluse pa minuse za use mozno pa se kr nism mogla niti ozjega izbora nardit in res nevem ka se nej probam.
Prosim za nek nasvet res nevem ka najrajs vidim da mi sam en pove kaj naj zberem kr bi mi blo najlazji al pa ce lah na kaka uprasanja odgovorim pa mi poveste kera je glede na odgovore najbols smer za mene kr nevem kak drugac se bom uspela odlocit.
Lep pozdrav in hvala za odgovor :)
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Napačna odločitev glede fakultete draga gimnanijka je zelo pogosta stvar. Lahko se prestaviš, lahko pavziraš, lahko vmes delaš preko študentkega servisa in si nabereš mnogo novih uporabnih izkušenj za življenje.
Tudi če na koncu eno leto dlje študiraš - ni to nič katastrofičnega. Mnogo je tudi pozitivnih stvari, ki se lahko pripetijo če študent pavzira. Poskusi zamenjati svojo perspektivo - namesto občutka krivde lahko izkusiš veliko novih, pozitivnih stvari, ne bo stran vrženo leto, zagotovo ne. Anksioznost te trenutno precej ovira in tvoje razmišljanje je precej katastrofično. A se ga da predrugačiti v bolj realističnega - poznamo več strategij za to. Pogovori se s svojo psihologinjo o tem, skupaj lahko delata na veščinah potrebnih za uspešno spopadanje z anksioznostjo.
Mnogo dijakov v tretjem pa še tudi četrtem letniku nima izdelane ideje o svojih željah glede poklica in službe - to ni nič nenavadnega. Zanimanja in želje se nam tekom let spreminjajo.
Lahko oddideš do šolske svetovalne službe in se pozanimaš o omejitvah in o fakultetah, ki so dosegljive s tvojimi ocenami. One te bodo znale usmeriti, obstajajo tudi vprašalniki za poklicno usmerjanje.
Sicer pa imaš še eno leto in pol ter maturo, veliko je še neodločenega glede uspeha in ocen. Pusti si še čas, drugo leto februarja boš odšla na informativne, potem pa pretuhtala do konca. Ni treba da se "sekiraš na zalogo" že toliko prej. Lahko, da boš čez eno leto že omejila nabor zanimanj in fakultet. Kdo drug ti ne bo dal jasnega odgovora, niti ne bi bilo fer, saj se moraš odločiti ti. Odrasli sprejemamo odločitve zase, a imaš še čas. Najboljše kar lahko trenutno narediš je, da za nekaj mesecev odložiš te skrbi pa boš videla kaj se bo zgodilo, zagotovo pa nič groznega.
Lep, miren in čim manj zaskrbljen vstop v novo leto ti želim.
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije