Ko sem bil še v osnovni šoli, star 14 let sem bil na morju z družinskimi prijateliji. Plaža je bila na samem z zelo malo ljudmi. Ko sva se s prijateljico kopala sva videla starejšega moškega, ki je mastrubiral ob gledanju naju. Do tega dne mi je bila to samo neka smešna prigoda, na katero sem pozabil. Danes, ko pa sem se po zelo dolgo času spomnil na to pa nevem več, kaj naj si o tem mislim. Kako lahko tak dogodek vpliva na otroka? Ali se to obravnava kot spolno nasilje ali nadlegovanje?
Nasplošno moje mentalno stanje ni tako stabilno in me zanima, če je lahko tudi to prispevalo k temu?
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi spraševalec!
Postavljaš dve vprašanji: ali se masturbacija moškega pred otroki šteje kot kaznivo dejanje spolnega nasilja ter, ali lahko takšna izkušnja otroka vpliva na mentalno zdravje v odrasli dobi.
Na prvo vprašanje ti lahko odgovorim, da se tudi masturbacija odrasle osebe pred otroki šteje za kaznivo dejanje spolnega nasilja oziroma spolne zlorabe otroka do 15. leta starosti.
Zanimivo pa je, da se takšno dejanje v prisotnosti odraslih oseb ne šteje kot kaznivo dejanje spolne zlorabe, ampak kot prekršek zoper javni red in mir.
Med prekrški zoper javni red in mir Zakon o varstvu javnega reda in miru opredeljuje v 7. členu nedostojno vedenje, kjer v 3. odstavku določa:
(3) Kdor na javnem kraju spolno občuje, razkazuje spolne organe ali na vsiljiv način ponuja spolne usluge in s tem koga moti, povzroči vznemirjenje ali zgražanje ljudi, se kaznuje z globo.
Takšno dejanje samo po sebi ni prekršek, ampak je prekršek v primeru, če to koga moti, povzroči vznemirjenje ali zgražanje ljudi.
Na tvoje drugo vprašanje pa ne morem kar enostavno odgovoriti. Poznati bi moral natančnejši opis takratnega dogajanja in kakšno je bilo takrat tvoje doživljanje. Dvomim pa, da bi lahko takšna enkratna izkušnja bistveno vplivala na tvoj nadaljnji razvoj in tvoje sedanje mentalno zdravje.
Brane But, univ. dipl. psiholog