jaz se počutim da me nobeden ne mara kar je res v šoli sem velikokrat izločen iz družbe na igrišču se nobeden ne pogovarja ali igra s mano v šoli imamo velikokrat pogovore s določenimi sošolci to kar se dogovorimo drži 1-3 dni potem je isto in vsi se me izogibajo kod da sem neven neka bakterija virus...
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala, da si se oglasil in mi zaupal svoje težave. Opisuješ, da se v šoli počutiš osamljenega in izključenega iz družbe. Žal mi je, da to doživljaš. Verjetno mora biti zate težko, ker se sošolci ne želijo družiti s tabo. Pomembno je, da se zavedaš, da to kar se ti dogaja, nima nikakršne zveze s tem, kdo si in kakšen si. Včasih se v razredu vzpostavi takšna dinamika, kjer si lahko izločen iz družbe, kar pa ne pomeni, da je s tabo kaj narobe. Včasih se skupine v razredu zaprejo in začnejo nekoga izključevati brez pravega razloga, kar seveda ni pošteno.
Bi mi lahko zaupal kaj več o tem, kako se počutiš v razredu? Morda lahko poskusiš stik navezati samo z enim sošolcem in ne s celo skupino. Ali je kdo v razredu (oz. sosednjem razredu), ki nima stalne družbe? Takšni posamezniki so po navadi bolj odprti za druženja in sklepanje novih prijateljstev. Če imaš možnost razmisli o obiskovanju kakšne interesne oz. obšolske dejavnosti (npr. kakšen krožek, šport). Interesne dejavnosti so odličen način za spoznavanje novih prijateljev.
Pomembno je, da se zavedaš, da to, da te tvoji sošolci trenutno izključujejo iz družbe ne definira tvoje vrednosti. Vsakdo izmed nas se je v šoli kdaj počutil osamljeno in večina mladostnikov sčasoma najde svojo družbo, kjer so sprejeti takšni kot so.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako si. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije