Star sem skoraj 18 let in še do zdaj nisem imel partnerke_ja, kar se mi sicer ne zdi nič slabega, ampak me skrbi, ker se mi zdi, da ima veliko mojih vrstnikov že neke izkušnje, jaz pa ponavadi niti nevem, ali mi je nekdo všeč ali ne. Imam težave s socialno anksioznostjo in me je pogosto strah, da se bi nekako osramotil, ker ne bi vedel ''kako to deluje'', če bi nekoga spoznal.
• Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Zahvaljujem se ti, da si se obrnil na našo svetovalnico in v prvi vrsti naj povem, da je povsem normalno, da se pri svojih letih počutiš negotovo glede odnosov in izkušenj. Mnogi tvoji vrstniki doživljajo podobna občutja, čeprav se morda zdi, da so drugi bolj izkušeni in samozavestni. Pomembno je, da ne primerjaš svojega osebnega razvoja z drugimi, saj vsak posameznik raste in se razvija v svojem tempu.
Razumem tvoje občutke socialne anksioznosti in kako te  ovirajo pri tem, da bi se spuščal v odnose in raziskoval, kaj ti je všeč. Povsem v redu je, če nisi prepričan, kaj ti je všeč in kako začeti, te stvari pridejo povsem naravno, ko se spoznavaš s sabo in drugimi. Pomembno je, da se zavedaš, da ti ni potrebno hiteti, saj so odnosi bolj smiselni, ko se zgodijo spontano in v okolju, ki ga doživljaš kot varno.
Strah pred tem, da bi se osramotil, je povsem človeški, saj večina ljudi ne glede na svoje izkušnje čuti negotovost, ko pride do romantičnih odnosov. Ključno je, da se spomiš, da popolni koraki ne obstajajo in tudi če narediš kakšno 'napako', te to ne definira, saj se vsi učimo s poskusi in napakami kar je popolnoma sprejemljivo.
Če socialna anksioznost močno vpliva na tvoje življenje, morda razmisli o tem, da bi se pogovoril s strokovnjakom, ki ti lahko pomaga najti tehnike za premagovanje teh občutkov. Najpomembnejše pa je, da si nežen in potrpežljiv do sebe, saj so tvoje izkušnje edinstvene. Odnosi bodo prišli ob pravem času, ko boš na to pripravljeni.
Vzami si čas, spoznaj sebe in najdi priložnosti za pogovore in druženja, ki ti ustrezajo, ostalo bo že sledilo.
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)