Pozdravljeni!
Sem v 7 razredu in vedno bolj že razmišljam kam v srednjo šolo. Skoraj vsi sošolci že vsaj približno vejo v katero smer gredo jaz pa nimam pojma. V šoli nimam težav z ocenami, le jeziki mi grejo slabše, zato mislim, da gimnazija ne pride v poštev. Če me kdo vpraša kaj me veseli sploh nevem kaj naj mu odgovorim. Prosim, če mi svetujete kako naj razmišljam. Vem, da še imam čas, ampak vseeno bom moral počasi spoznati kaj me veseli.
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Matic Cizel

Odgovor svetovalca:
Nevem, pozdravljen.
Dovoli, da v začetku pohvalim tvojo angažiranost, da že v 7. razredu resno tehtaš o tem, kam se vpisati.
Praviš, da sošolci že vedo, kam bi se radi vpisali. Izkušnje kažejo, da se bodo tudi želje nekaterih sošolcev do 9. razreda oz. vpisa v srednjo šolo še spreminjale, zato brez skrbi; ničesar ne zamujaš.
Razmišljanje o vpisu v srednjo šolo se lahko zdi obremenjujoče, saj se zdi da se odločaš o svoji celotni prihodnosti. Pri tem naj ti bo v uteho, da lahko svojo izbiro še vedno spremeniš: se preusmeriš tekom šolanja ali kasneje opraviš prekvalifikacijo, če ugotoviš, da te zanima nekaj povsem drugega.
Vseeno pa lahko že zdaj razmisliš o tem, kaj približno te veseli. Npr. kaj je tisto, kar rad počneš v prostem času: se ukvarjaš s športom, z računalniki, čas preživiš na vrtu? In obratno: česa v prostem času nikoli ne bi počel, če se lahko odločaš sam?
Omenjaš morebitni vpis na gimnazijo. Gimnazijski program predvideva, da se kasneje vpišeš na fakulteto. Pri tem je izbira fakultet neomejena, medtem ko srednje šole omogočajo vpis le na določene študijske programe. Praviš, da ti ne ležijo tuji jeziki. Znanje oz. učenje lahko še vedno nadoknadiš: tako zdaj v osnovni šoli, kot tudi kasneje tekom gimnazije. Poleg jezikovnih tečajev, krajših poletnih šol ali spletnih tečajev, mi je bilo v 7. razredu (in kasneje) precej v pomoč dopisovanje z vrstniki iz tujine. Spoznal sem prijatelje iz drugih delov sveta, s katerimi sem v stiku še danes, pri tem pa precej vadil in utrdil svojo angleščino: razlika je bila očitna.
Ker praviš, da svojih interesov oz. želja v tem trenutku še ne poznaš, prilagam še tri zunanje naslove, na katere se lahko obrneš po pomoč.
- Šolske svetovalne službe (bodisi v osnovnih ali srednjih šolah), razpolagajo z različnimi vprašalniki, ki ti lahko pomagajo pri prepoznavi lastnih interesov. V svetovalni službi pri tem radi priskočijo na pomoč, zato jih kar pogumno povprašaj po tem.
- Pri ugotavljanju lastnih interesov, vrednot in želja, lahko koristno služi spletni vprašalnik "Kam in kako". Rezultati z vprašalnika lahko predstavljajo koristno izhodišče za tvoje nadaljnje raziskovanje.
www.kaminkako.si
- Povežeš se lahko tudi s svetovalno delavko na najbližjem Kariernem središču, kjer ti bodo v osebnem pogovoru najlažje svetovali. Tam lahko opraviš še interesni test, ki ti lahko zelo olajša odločitev.
http://www.ess.gov.si/o_zrsz/naslovi_in_uradne_ure
Uspešno izbiro ti želim, ko bo čas za to.
Matic Cizel, dipl. psiholog (un)