Zdravo!
Imam en problem. Zaljubljena sem v fanta iz naše šole. Jaz sem v 1. Letniku on pa mislim da nekej v 2. Ali 3. v glavnem. Dala sem ga na Slovenija spotted da sem izvedla kako mu je ime in da je iz Srbije. želim ga followat na instagramu amapk se malo bojim. Gre zato da je on popularen fant na šoli, Bolj glasen, igra nogomet, hodi v fitnes...Jaz pa sem tiha, Ne hodim v fitnes, imam celo kak kilogram preveč okoli trebuha, sem bolj zamorjena, Mozoljasta, ne opazna in seveda ne popularna. Nekateri pravijo da sem celo čudna. In seveda kako bi jaz kod taka imela šnac proti takemu fantu. Vsak dan sanjam o njem in se sprenevedam. Ko hodim po hodniku skoraj skup padem ko ga vidim. V glavnem kaj naj storim? Kako naj se spremenim? Vem da se nesmem spreminjati zaradi drugih. Saj se v bistvu ne ker si sama želim postati drugačna. Bolj samozavestna, športna, lepa... želela bi si da bi me preprosto opazil. Prosim za kak nasvet!
Lep Pozdrav!
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
povsem normalno je, da doživljamo mešana čustva (zaljubljenost, zanimanje in hkrati zaskrbljenost, strah, negotovost), ko nam je nekdo všeč, še posebej če sami zaznavamo pomembne razlike med sabo in osebo, za katero se zanimamo. Praviš, da je fant, v katerega si zagledana, glasen, popularen in naklonjen športu, sebe pa zaznavaš kot popolno nasprotje. Zase si izbrala precej temačne besede (tiha, zamorjena, neopazna, čudna).
Pri opisu tega fanta, si omenila zgolj neke zunanje atribute. Kaj ti je pa pri njem sicer še všeč? Koliko ga sploh poznaš? Naj ti predstavim zanimivo ozadje zaljubljenosti. Ko nam je nekdo všeč, oziroma se vanj zaljubimo, se pravzaprav zaljubimo v našo predstavo o tej osebi. Všeč sta nam zunanji videz in podoba, na podlagi katere si sami oblikujemo predstave o tej osebi, fantaziramo in si predstavljamo, kakšen bi bil naš odnos s to osebo. Glede nato, da ga še pravzaprav ne poznaš kaj dobro, je to tisto, v kar si se zaljubila. Šele s spoznavanjem osebe, si pričnemo oblikovati realno sliko o njej. Če se realnost sklada z našimi pričakovanji, oziroma, če smo neka odstopanja pripravljeni sprejeti, se razvije ljubezen. V kolikor je realnost preveč odmaknjena od naših želja in predstav o idealnem partnerju, pa se pravzaprav »odljubimo«. Res pa je, da ko smo zaljubljeni, so naša čustva močna in težko razmišljamo »trezno«, zato verjamem, da ti je trenutno težko sploh pogledati stran od njega.
Omenjaš, da bi se rada spremenila. Sicer se po eni strani prepričuješ, da je to nekaj, kar si sicer sama želiš zase, pa vendar se mi zdi, da tvoj zapis kar kriči, da ta želja izhaja iz želje po ujemanju s tem fantom. Res je, kar si zapisala, spreminjanje zaradi drugih nima smisla. Telesna aktivnost je sicer zagotovo nekaj, kar je pomembno za zdravje vsakega izmed nas, kar pa ne pomeni, da moramo biti vsi vrhunski športniki. Vsak izmed nas ima svoje interese in hobije. In zato, da smo z nekom kompatibilni v odnosu, še ni potrebno, da imamo tudi identične interese in hobije. Precej pogosteje v odnosih je, da imata partnerja pravzaprav različne hobije in skrivnost uspešnega partnerskega odnosa je, da partnerja dopuščata drug drugemu čas za razvijanje svojih lastnih hobijev. S tem, ko razvijamo svoje lastne hobije in interese, postajamo tudi vedno bolj samozavestni, zadovoljni in lahko si predstavljaš, da smo posledični tako lahko tudi boljši partnerji.
V današnjem času je pravzaprav zavidanja vredna lastnost človeka prav to, da ostane zvest sam sebi. Dandanes je to lahko še posebej težko, ko smo obkroženi z vsemi možnimi ideali s katerimi se primerjamo in tako hitro zapademo v mišljenje, da si želimo biti drugačni. Pa vendar smo unikatna bitja, s svojimi kvalitetami in močnimi področji. Namesto da se prilagajamo okolici in spreminjamo zanjo, je pomembno, da razvijamo tiste kvalitete, ki jih imamo in tako postajamo samozavestnejši. Katere so pa tvoje dobre kvalitete, značilnosti, spretnosti, talenti, dosežki in močna področja? Prepričana sem, da jih lahko najdeš. Včasih jih pri sebi težko vidimo, zato lahko povprašaš tudi svoje bližnje. Kaj cenijo pri tebi? Po čem izstopaš?
Imej se rada. Poskusi se zavedati, ko o sebi razmišljaš negativno in se primerjaš z drugimi. V tistih trenutkih pomisli na svoje dobre kvalitete, dosežke, močna področja. Izzovi svoje negativne misli in jih spremeni v pozitivne afirmacije.
Omenila si še, da bi mu rada sledila na Instagramu, vendar ob tem občutiš strah. Sama pravzaprav vidim to kot možnost, da stopiš v stik z njim. Če mu pošlješ še kakšno sporočilce, je lahko to začetek krasnega prijateljstva. Razvoj prijateljstva je sicer idealna priložnost za spoznavanje nekoga, brez tega pritiska romantičnih pričakovanj. Vseeno pa se mi zdi pri tem izjemno pomembno, da ostaneš realistična. Seveda pri tem obstaja možnost zavrnitve. Morda ti sploh ne odpiše. Na čustva drugih žal ne moremo vplivati, zavrnitve so pa zagotovo del življenja. Sama premisli, v kolikšni meri si pripravljena tvegati.
Za konec želim še enkrat poudariti, kako zelo pomembno je, da nas nekdo ceni in spoštuje takšne, kakršni smo, namesto, da se podrejamo nekim idealom in spreminjamo za druge. Pristne povezave med ljudmi se gradijo na podlagi skupnih vrednot, interesov in vzajemnega spoštovanja, ne pa na podlagi popularnosti.
Zapomni si: vredna si točno takšna, kakršna si!
Vse dobro,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
Fu
Furrrbi
Ojla!
Poznam tvojo pozo. Lej. Ali imaš včasih občutek, da si samo predstavljaš, da maš kilogram preveč. Mogoče to ni res. Pa če je, kaj pa potem. Poskusi pri sebi iskat pozitivne stvari. In se v tistih pohvali. Verjemi, bolje se boš počutila. Ali imaš dnevnik? No, če ga imaš, vanj napiši svoje dobre lastnosti. Če pa ga nimaš, pa te lastnosti preprosto napiši na list. V vsakem primeru pa to vsak dan preberi in tako se boš bočutila bolj samozavestna oz. bolje. No to je vse.
Adijo!