Pozdravljeni,
Ze od osnovne sole se borim z depresijo in crnimi mislimi, vsaka stvar ki mi je sla narobe me je spravila v totalno slabo voljo itd in v letu 2020 sem koncno s pomocjo telovadbe, prijateljic, lsdja spremenila pogled na svet in zacela bolj uzivat, se vec druziti s prijateljicami, bila sem bolj vesela, bolj energicna, bolj polna zivljenja, nehala sem se sekirati zaradi malenkosti ker ni nihce popoln in mi bo vedno slo kdaj kaj narobe.. Seveda depresija ni popolnoma izginila in ceprav je bila takrat korona sem jaz zivela na polno prvic v zivljenju da sem se dobro pocutila v svojem telesu.. Potem pa sem stopila v kontakt s fantom v katerega sem bila zaljubljena 9let nazaj in me je najbolj prizadel ampak ga nisem mogla vseh teh 9let pozabiti in sem vedno zelela se eno sanso in ko sem jo dobila sem jo izkoristila.. Torej zdaj sva skupaj ze nekaj casa in vse kar sem dosegla v tistem letu je izginilo, moje mentalno stanje je spet slabse, samozavest mi je padla, ne pocutim se vec dobro b svojem telesu vedno kadar se pogledam se vidim debelo in grdo.. Fant je sicer super, je zelo skrben, me ima rad mi to velikokrat izkaze, se trudi zame, pocne stvari zame ampak ga vsaka stvar spravi v slabo voljo, razjezi in se zaradi tega velikokrat prepirava in parkrat je bil tako jezen da je ze spakiral moje stvari in me hotel vrzt ven(zadnje leto ziviva skupaj) ko dela popoldan ga velikokrat pricakam vesela doma in se zelim pogovarjati o kaksnih stvareh ampak on pride zamorjen zaradi razlicnih stvari ponavadi sluzba, nekaj kar se je doma dopoldan zgodilo, zaradi njegove druzine karkoli in stresa vso to slabo voljo energijo name in se meni cisto zamori in je preprosto postalo ze tako naporno da ga nemorem vec poslusati na momente ker ga res vse mori, depresira in si nezna pomagat ampak jaz se trudim biti vesela on pa me vlece dol.. tjaz se vedno trudim svojo slabo voljo pustiti v sluzbi ali pa ce ze povem 1x kaj me muci in grem naprej nocem njega obremenjevati potem se 5ur o tem in konstantno samo o tem govoriti.. nevem kaj naj naredim ker se res trudi spremeniti, razume vse svoje napake, vse kar pocne narobe ampak mene ubija ker bi rads zivela v pozitivnem veselem okolju ne v okolju ker je vse zamorjeno in nevem kako naj z njim pridem do tega ker se vseeno nocem iti narazen.. sej vecinoma so dnevi k je okej ampak se vedno nekaj zgodi k ga zamori in potem se skregava in je kar je in se mi zdi da imam vedno manj in manj potrpljenja in volje ampak potem vedno pomislm kok je sam, brez prijateljev in se slabo pocutim in mu hocem stati ob strani kakor lahko in ne obupati nad njim..
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko.
Deluje kot da si v odnosu, kjer se imata oba zelo rada in relativno dobro komunicirata, dokler ne pride do dnevov, ko se slabše počutita (frustracija, stres). To velja predvsem za tvojega partnerja. V takšnih trenutkih vama občutkov ne gre skomunicirati na način, ki bi vaju še naprej povezoval, ampak na način, ki drugega mori in se konča s prepiri.
A mi poveš malo več o tem, ali sta se v dobrih dneh poskusila pogovoriti o kakšnih strategijah bolj učinkovite komunikacije, kjer bi svoje frustracije bolj konstruktivno izražala, brez da se nezadovoljstvo 'obesi' na drugo osebo? A bi si bilo možno vzeti nekaj časa vsak zase, ko prideta domov, ali pa kako drugače sporočiti drugemu 'pusti me malo pri miru, in se začeti pogovarjati takrat, ko se spet boljše počutita? Čeprav to mogoče zveni kot nekaj, kar je zelo težko, je še težje obdržati ljubezen in kvaliteten odnos, če je preveč frustracije, jeze, obtoževanja drugega, nalaganje bremen drug na drugega. Na ta način tudi najlepša ljubezen dolgoročno ne more preživeti.
Razumem željo po življenju v veselem okolju, hkrati pa lahko to dosežeš le, ko sproti predelata svoje občutke in se o vsem iskreno pogovorita. Če se vama nalagajo stvari, ki so nepredelane, težke, če komunikacija ni najbolj uspešna/konstruktivna in če izgubljata povezanost, potem ne boš mogla živeti v veselem okolju. Za veselo okolje je treba najprej urediti odnos, v katerem trenutno oba trpita.
Če bi si želela, lahko tudi gresta na kakšno partnersko svetovanje (ena možnost je svetovalnica Posvet) ali kam drugam, lahko pa tudi na kakšne delavnice o učinkoviti komunikaciji (lahko tudi na Center za krepitev zdravja v Zdravstvenem domu v vajini okolici).
Če želiš pomoč psihologa (osebne obravnave), ti lahko pošljem link do Centra za duševno zdravje odraslih, ali pa jih za svojo občino najdeš sama tukaj.
Prosim povej, če bi te kaj od zgoraj navedenega zanimalo.
Želim ti vse dobro, srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije